TV gennem telefonstikket og optagemuligheder

Hej.

Min antenneforening opsiger sin aftale med med yousee, men vi vil gerne beholde vores YS-4000 boks, da vi er glade for brugerfladen og optager en del i skyen.

Den eneste mulighed er at få signal via telefonstikket. Vi optager ofte 5-6 programmer samtidigt og kan ikke få et klart svar fra yousee om det kan lade sig gøre. Vi er blevet tilbudt en 25/5 forbindelse

Forklaring 1: “Hver kanal tager 8,5-12,5 Mbit, hvorfor du maksimalt kan optage en kanal og se en anden”

Forklaring 2: “YS-400 boksen optager i skyen, hvorfor du kan optage lige som du plejer”

Det har ganske simpelt været umuligt at få et klart svar.

Jeg søger derfor input fra brugere med et lignende setup, altså TV via telefonstikket, YS-4000 boks og erfaringer med at optage flere (4+) programmer samtidigt.

/Jakob

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der foregår som sådan ikke en egentlig optagelse, “optagelsen” er på en Server, der er jo intet fysisk på boksen, den henter bare via netforbindelsen det du har “reserveret” på Serveren. Lige så når det hentes ned på andre enheder via App eller på Web TV.

Hvorfor du ikke kunne få et klart svar på et så simpelt spørgsmål vides ikke.

Der foregår som sådan ikke en egentlig optagelse, “optagelsen” er på en Server, der er jo intet fysisk på boksen, den henter bare via netforbindelsen det du har “reserveret” på Serveren. Lige så når det hentes ned på andre enheder via App eller på Web TV.

Hvorfor du ikke kunne få et klart svar på et så simpelt spørgsmål vides ikke.

Tak for svar. Vi har talt med godt 10 med, hvor den ene halvdel mener det ene og den anden det andet.

Da antenneforeningen “ejer” vores coax og vi kun kan få fiber via FIBIA, er telefonstikket desværre den eneste løsning for os.

Omdømme 7
Badge +7

Det er uheldigt, DSL er bestemt ikke det bedste.

Det er uheldigt, DSL er bestemt ikke det bedste.

Det er forhåbentligt nok til at give os et godt tv signal. Tilbage er så at håbe på at åbningen af fibias net, giver TDC adgang til dette og vi derigennem kan få yousee 

Omdømme 7
Badge +7

Det er ikke nogen garanti for, da de jo har deres eget Fiber net.

Det er ikke nogen garanti for, da de jo har deres eget Fiber net.

Tak for svar. De har dog købt sig und andre steder og de har ikke noget der hvor vi bor endnu, så vi krydser fingre. Så længe vi kan se tv og optage som tidligere skitseret er vi meget tilfredse. 

Der undrer mig at jeg ikke kan finde nogen dokumentation omkring dette på deres hjemmeside. Er du bekendt med et sted hvor jeg kan finde noget? 

Omdømme 7
Badge +7

Der er noget om det her. https://yousee.dk/fibernet.aspx?gclid=CjwKCAiA7t3yBRADEiwA4GFlI4XQyOwmc7Ed6Y_U0c2YotdymHeDSkEkq01r1vtV8dEnG6vbJr-VuhoCLvcQAvD_BwE

https://privat.yousee.dk/fiber/#forside

Besvar