Spørgsmål

tv gennem box er med lav lyd, app lyd gennem box er fin

Badge
  • Deltager
  • 2 kommentarer

Jeg kan ikke få høj lyd når jeg ser tv direkte og fra humax boks. Når jeg også via box ser de samme kanaler som streaming er lyden meget bedre. Dvs lyd gennem boxen er god på den ene måde og ikke den anden måde med samme box og kabling via hdmi.

Er der noget jeg kan regulere? 

Mvh

Sven Erik 

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Er der skruet helt op for lyden på den.?

Badge

Der er jo kun mulighed for at justere lyden et sted som jeg ser det. Jeg vil umiddelbart sammenligne niveauet således: streamning på lydniveau 10 skal skrues op på niveau 22 som flow tv. Begge gennem samme Humax og yousee

Omdømme 7
Badge +10

Lyd kan skrues op/med på boks og det samme på TVet, der skulle ikke være forskel på om en udsendelse ses enten som en optagelse eller fra Arkiv, sammenlignet med en udsendelse der ses direkte, i hvert fald ikke med en så stor forskel.

Omdømme 2
Badge +4

Hej @Ses 

Først og fremmest, så vil jeg gerne medgive at det er mærkeligt at det virker fint på Arkiv, Film og Serier men ikke på live-tv. Det mindes jeg ikke at have hørt om før. 

For god ordens skyld, har du så et surround-anlæg - eller andet lydudstyr - tilsluttet? 

Badge

Ja jeg bruger Samsung surround til Samsung TV. Problemet er der med surround tilsluttet. Husker ikke at jeg har kontrolleret via TV lyd men vil gøre det. Dog er jeg ret sikker på det er det samme, ellers ville jeg have bemærket det. 

Omdømme 7
Badge +10

Hvordan er dit SR tilsluttet med hensyn til TV og Humax, er Humax tilsluttet SR via Toslink, eller går lyd til TV med HDMI og derfra til SR. og bruges der dertil Toslink eller HDMI (ARC).?

Omdømme 4
Badge +8

Du må gerne prøve at køre lyden direkte fra TV’et, blot for at se om du oplever det samme der. Så kan vi i hvert fald udelukke om at det har noget med dit surround at gøre. 

Besvar