Spørgsmål

Tv-boksen venter på båndbredde. Stop evt. afspilning på en anden tv-boks.

Efter skift til den nye router og 2 stk. tv-bokse YS-5000 kan jeg ikke benytte begge tv på en gang.

Jeg får meldingen: “Tv-boksen venter på båndbredde. Stop evt.  afspilning på en anden tv-boks.”

Enkeltvis fungerer det fint nok både med kabelforbindelse og med trådløs forbindelse.

Den gamle router og de gamle tv-bokse fungerede fint samtidigt.

Hvad gør jeg??

20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Efter beskrivelsen, så må det være en DSL forbindelse, hvilken hastighed haves på den.?

Mit abonnement siger 15/ Mbit .

Jeg mener 15/1 Mbit.

Omdømme 7
Badge +7

Så er der heller ikke nok til 2 streams, en stream bruger 8 - 10 Mbits, en del kanaler ligger på 10 Mbits, så der er ganske simpelt ikke tilstrækkelig båndbredde.

Ved du om det er en single eller Pair bonding forbindelse, hvis single, så har du brug for Pair bonding, det giver den dobbelte hastighed.

Tak, så bør Yousee jo give mig større båndbredde, da de har valgt at udstyret skulle skiftes.

Det vil jeg så arbejde med.

Tak for hjælpen.

Omdømme 7
Badge +7

Der kan kun fås mere båndbredde hvis der er mulighed for Pair bonding, ellers ikke, om andet kan gøres må du finde ud af.

Ja, jeg kender ikke udtrykket, men jeg må jo forhandle med Yousee, som har overtaget Fullrate-kunderne. Jeg har været Fullrate-kunde i mange år.

Tak for hjælpen.

Det her handler i første omgang om, at du har fået en ny boks, som ikke helt kan finde ud af det, ikke at du skal have “pair bonding”. Flere kunder oplever det samme. Du kan tale med Yousee om det, hvis ikke de selv opdager fejlen og får den rettet.

Tak, jeg prøver med Yousee. De har jo ansvaret for udskiftningen af udstyret. 

Omdømme 7
Badge +7

Jeg kan heller ikke se anden mulighed end Pair bonding, med den hastighed der haves nu er det ret usandsynligt at det er Pair bonding. Der er dog nok stadig steder i landet hvor en DSL forbindelse er meget langsom.

Omdømme 7
Badge +7

Tak, jeg prøver med Yousee. De har jo ansvaret for udskiftningen af udstyret. 

De er i fuld gang med at udskifte alt det gamle TDC og Fullrate udstyr med deres eget. Det må da også siges værende på tide at få det væk.

Det handler ikke om pair bonding… Det handler om, at den nye boks skaber problemer. Enten er det en direkte bug, at der er båndbredde nok, men boksen tror noget andet - eller der bliver koblet kanaler på med alt for høj bitrate, set i forhold til kapaciteten på internetforbindelsen (sådan set også en bug).

Jeg er bekendt med, at Yousee nu leverer HD på så mange kanaler som muligt. Det stiller måske større krav til bredbåndsforbindelsen. Det må jo så stadig være Yousees anvar.

Tak for hjælpen til jer begge.

Omdømme 7
Badge +7

På Coax og Fiber leveres der udelukkende i HD og en enkelt kanal i 4K, der er kun enkelte kanaler der stadig kun kan leveres i SD.

HD fortæller ikke noget om bitraten. HD kommer i mange forskellige bitrater.

Omdømme 7
Badge +7

Jeg er bekendt med, at Yousee nu leverer HD på så mange kanaler som muligt. Det stiller måske større krav til bredbåndsforbindelsen. Det må jo så stadig være Yousees anvar.

Tak for hjælpen til jer begge.

Det er ikke You See der har ansvar for de enkelte forbindelser, det er TDC Net, og der er som skrevet stadig steder i landet hvor DSL forbindelser ikke kan leveres hurtigere end de er, grundet afstand til centralerne. Her i byen kan der højst leveres 20 Mbit med Pair bonding, så det er godt at man både kan få på Coax og Fiber.

Hvis Yousee ikke klarer det for mig,  vil jeg nok satse på  Fastspeed fibernet og en tv-pakke fra Fastspeed.

Omdømme 7
Badge +7

Når nu der er mulighed for Fiber, så er der da ikke noget at tænke over, det er da bare at få det installeret.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Finn Fx 

Jeg håber du fik løst problemet😊

Markér gerne et af svarene i denne tråd som bedste svar, hvis du mener et af dem første til løsning✅​

God dag.​​​​​​

Jeg prøvede Yousee for et par dage siden. Da der var stor travlhed, oplyste jeg på opfordring mit telefonnummer. Der kom ingen opringning fra Yousee. I dag har jeg så prøvet at komme igennem til chatten som nummer 8 i køen. Det tog en rum tid. Så chattede jeg et stykke tid med Malik, som ikke kunne gøre så meget andet end at omstille til lidt mere teknisk support. Efter endnu en kø, dog som kun nr. 3  i køen fik jeg kontakt med Casper. Vi var vidt omkring, men til sidst kunne teknikerne omstille mine 2 TV-bokse til vist nok at spare på båndbreddebehovet på begge TV-bokse. Medens chatten stadig var åben, afprøvede jeg TV-boksene, og problemet var løst. Tak for hjælpen til alle, som har prøvet at hjælpe.

Jeg havde gavn af svarene fra Radiomanden og Forummanden. Jeg fik forståelse for, at min båndbredde på 15/1 Mbit var temmelig beskeden, så det var hovedproblemet.

Jeg havde ventet at større båndbredde kunne være nødvendig, men det kunne altså lade sig gøre at indstille TV-boksene til forholdene.

Nogle af supportfolkene lærte vist også noget. SLUT

Besvar