Tv-bokse hos YouSee


Omdømme 6
Badge +2
Kære bruger,

Vi ser af og til, at der her på forum kan være lidt forvirring om, hvad de forskellige tv-bokse hedder, samt hvordan man finder ud af det. Fejlsøgningen og funktionerne på vores tv-bokse er meget forskellige, så for at få - og give - den bedste hjælp, så er det vigtigt at vide hvilket udstyr der er tale om.

I dette indlæg gennemgår vi de mest gængse tv-bokse, så du hurtigt kan se, hvilket udstyr du sidder med - og hvad det hedder 🙂

Vi ligger ud med tv-bokse til dig med Kabel-TV:

Humax Tv-boks Model: YS-4000:



Humax Tv-boks Model: YSR 2000:



YouSee Plus Tv-boks Model: Samsung:




Videre til tv-bokse på DSL:

Humax Tv-boks Model: YS-4000:


Cisco Tv-boks med harddisk Model: ISB2231:



Digitalmodtager med digitalt display Model CIS5030:



Cisco Tv-boks til tv i flere rum Model ISB2201:



Digitalmodtager til Tv i flere rum Model VIP2502EW:



Vi håber at denne tråd kan hjælp med at identificere dit produkt - hvis din TV-boks mangler, så skriv endelig en kommentar :)

34 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1

Det er nu mere “skip” 30 sek funktioner frem / tilbage, som er største problem lige nu. Spole 1-5 x virker nogen lunde smooth nu, langt bedre end den har gjort tidligere. Men “skip” frem og tilbage er forbundet med hyppig pixelering af billedet, i det første sekund når afspilningen starter, efter man har skip’et. Det er periodisk, forbi på nogle udsendelser / optagelser sker det ikke. Men det sker ofte.

Og når afspilningen starter med pixelering, så laver afspilningen også en “jump/skip ” ekstra , nogle 3-5 sekunder frem, hvilke er ret irriterende. Det sker kun når afspilningen efter 30 sek. skip, starter med pixelering. 

 

Det er ikke nogen bestemt kanal el. udsendelse, men et random problemer på forskellige optagelser. Som sagt kører jeg WiFi, så jeg er i tvivl om det har noget med det at gøre. Ved ikke hvordan det virker på en kablet forbindelse.

 

Men jeg er helt sikker på, at det ikke er min WiFi forbindelse der er problemer, da hele skip / spole 1-5 x problematikken har ændret sig, når i opdatere boksen. Det er gået fra at være godt, da jeg fik boksen for mere end et år siden, til at virke meget dårligt med en tidligere opdatering. Jeg kan godt se, at i har forsøgt at fikse problemet til det bedre. Men nuværende løsning er ikke super, selvom 1-5 x spole nu er blevet nogen lunde smooth. Skip 30 sek er det store problem nu.

 

Omdømme 5
Badge +1

Hejsa,

Vi har stadig ikke fået den “gode” 1-5 x spole funktion tilbage. Jeg tjekkede for eventuelle nye opdateringer, men ingenting. Kunne selvfølgelig være pga. Corona, udviklerne var sendt hjem. Jeg tænker, at de måske arbejder hjemmefra?

Omdømme 5
Badge +7

Hejsa,

Vi har stadig ikke fået den “gode” 1-5 x spole funktion tilbage. Jeg tjekkede for eventuelle nye opdateringer, men ingenting. Kunne selvfølgelig være pga. Corona, udviklerne var sendt hjem. Jeg tænker, at de måske arbejder hjemmefra?

Opdatering bør komme helt automatisk, når den er klar til dig.

Stefan, YouSee Forum Team

Hej 

Jeg har en Netgem N7700-TC-4-D er den udgået?

 

Henrik

Omdømme 7
Badge +7

Det var en man for længe siden kunne købe til den nu for længst lukkede You Bio tjeneste, har stadig sådan en liggende, den kan dog bruges til modtagelse af de ukrypterede kanaler.

Kan den bruges til vælg selv kanaler?

Omdømme 7
Badge +7

Jeg skrev tidligere: “den kan dog bruges til modtagelse af de ukrypterede kanaler.”

 

Omdømme 5
Badge +1

Det står stadig skidt til med spole, skip funktioner på yr-4000 boksen. På mange af mine optaget udsendelser, er der stadig pixeleringer efter man har spolet, og trykker play. Det virker som noget sync tidskode halløj for optage formatet, der ikke virker som det skal. Altså, det har jo virket fint da jeg fik boksen sidste år. Men 2020 ændringer hos Yousee - måske i optageformatet, har fået spole/play funktionen til at fungere dårligt. Det skal siges, at det er mere smooth nu at bruge 5 x spoling. Det virker som om det er ok, indtil man trykker “play”, og ser ca. 1-2 sekunder pixelering + noget sync skip til en frame der skal afspilles. Derved opstår der små 2-4 sekunders “jumps” i den udsendelse man vil afspille. Det er virkelig irriterende, nu når Yousee endelig har fået spole funktionen til at opfører sig nogenlunde normal, altså fra man spoler til man trykker play… derefter går det galt.

 

En anden ting jeg ofte bemærker er, at jeg ikke altid kan trykke “record” på en udsendelse i boksens guide. Hvis jeg så smutter ind i optage listen, og finde samme optaget serie, og trykker optag til udsendelsen derinde, så kan jeg godt optage den. Jeg får en eller anden fejlkode på skærmen, når jeg står i guiden, der hvor man ser kanallisten, og kan trykke på “rec” knappen over en udsendelse, hvorefter der kommer et lille rødt rec ikon på udsendelsen.

Det har også virket fint tidligere. Men nu får jeg fejlkoden mere hyppigt, at udsendelsen ikke kan optages. Men det kan den, hvis jeg går ind under optaget udsendelser…..

 

Synk af tid vs. de udsendelser jeg har optaget, og den optage tid jeg har tilbage, er også blevet værre her. Ofte får jeg beskeder om, at jeg ikke kan optage før tiden er synked. 

 

Mit setup har ikke ændret sig på nogen måder. Jeg kører stadig på en stabil Wifi 170 / 30 mbit. og streaming er 100% smooth uden hakken eller andet, når først en optagelse vises i fuld længde.

 

Omdømme 7
Badge +7

Hej @moef 

Tak for din feedback, som jeg sender videre til rette afdeling, der har med tv-boksen at gøre:relaxed:

Jeg skal nok vende tilbage, hvis jeg har noget nyt at bringe., 

Vi sætter pris på din feedback.

 
Du ønskes rigtig god dag.

Hvad med os med Yousee over Fiber? 

Synes den ser ud som YS-2000 eller YS-4000….

 

Den er utrolig langsom i menuerne, så kommer der snart en ny evt. med cloud optagelser mm.

 

Hilsen Martin

Omdømme 7
Badge +7

4000 boksen kan også bruges på DSL og Fiber.

Omdømme 4
Badge +1

Har en 4000 boks. Hvornår flugter den med:Optagetid ?

Total optagetid 250 timer

Optagetid til rådighed 235 timer. Selvom, at jeg ikke har brugt 15 timer på optagelse, så hvornår kommer der en afklaring på det? Selvom, at yousee fik slettet 4 timer fra ID, som jeg optog fra boksen. Findes diverse optagelser stadig i skyen? Selvom, at DN og YouSee er langt fra hinanden?

Omdømme 5
Badge +1

Er der noget nyt omkring den 5 x spole frem / tilbage funktion på ys-4000?

I dens nuværende stadie, er funktionen stort set ubrugelig. Og det virkede meget fint før den sidste opdatering for mere end en måned siden.

Omdømme 7
Badge +7

Hejsa,

Vi har stadig ikke fået den “gode” 1-5 x spole funktion tilbage. Jeg tjekkede for eventuelle nye opdateringer, men ingenting. Kunne selvfølgelig være pga. Corona, udviklerne var sendt hjem. Jeg tænker, at de måske arbejder hjemmefra?

Hej @moef 

Vi arbejder fortsat på at forbedre spolefunktionen og vi er rigtigt nok ikke helt i mål endnu. Det er en løbende proces. Jeg har dog sendt din feedback videre til mine kolleger, der arbejder med tv-boksen.

Omdømme 7
Badge +7
Hej @clauskofod

Jeg vil da også gerne vide hvilken tv-boks du har 🙂
Omdømme 5
Badge +1

Vedr. YS-4000 boksen og spole funktionen.

Her hos mig, er der stadig problemer. Det har tidligere virkede fint med 5 x spole funktionen. Så ændrede Yousee noget i en firmware, som bevirkede at spolefunktionen begyndt at hakke meget, og hvor der ofte ikke skete noget de først 5 sekunder, når man havde aktiveret x 5 spolning i optagelser. Hvor pludselig man så skippede x antal minutter. Det fungerede ikke ordentlig.

 

Nu her der så undervejs (tror jeg) i forløbet, prøvet forskellige ting af, som skulle afhjælpe problemet. Det lange “delay” før der ligesom sker noget, når man vil spole, og der det har været en smule bedre. Men ikke godt som det var for ½ år siden. Yes… det tager sin tid at få styr på funktionen, dengang den virkede.

 

Det sidste nye her hos mig, som er sket indenfor den sidste måneds tid, er pixellering og skip i optagelserne, når du springer ½ minut frem og tilbage. Mega irriterende. 5 x spole funktionen er også stadig mere el. mindre ødelagt. 

Hvad der “ofte“ sker er, at når jeg trykker hurtig på skip et ½ minut frem knappen, et par gange, så virker det til at begynd med. Man kommer et minut frem. Men når så afspilningen begynder, så ligner det noget nyt buffering halløj der  begynder, og som ikke virker som det skal. Ligeledes får jeg periodisk og ofte det mystiske pixellering af de første sekunders afspilning. Så det er ikke godt, faktisk rigtig dårligt.

 

Her hos mig selv er der ikke ændret på noget. Jeg kører stadig WiFi på en god stabil 5ghz forbindelse, som altså tidligere har virket rigtig godt med spole funktionerne. Det ser du som om, at Yousee har lavet x antal eksperimenter for at få spolefunktionen til at virke som det gjorde for mange måneder siden.

Er der andre af jer, som kan genkende problemerne?

 

Hej yousee jeg har et spørgsmål min boks har de sidste par dage når man har slukket den gået i dyb dvale så når man tænder den så skal den starte helt op på ny og det har den altså aldrig gjort før ? hvad kan jeg evt gøre ved det??
Omdømme 7
Badge +5
Hej yousee jeg har et spørgsmål min boks har de sidste par dage når man har slukket den gået i dyb dvale så når man tænder den så skal den starte helt op på ny og det har den altså aldrig gjort før ? hvad kan jeg evt gøre ved det??

Måske du lige skulle sige hvilken boks, og om det er kabel TV eller DSL
Omdømme 7
Badge +7
Netop, og så i en tråd der gør opmærksom på at man skal være opmærksom på det.
Omdømme 1
Hej min tv-boks mangler herinde.
Omdømme 7
Badge +7
Det er muligt at grunden til det er at den ikke længere er aktuel. Hvis tråden blev oprettet i dag, så ville Samsung boksen ikke være nævnt, da den er udgået.

Kan se i andet opslag at det er en Cisco boks der haves, hvilken en er det?
Omdømme 5
Badge +1

Status på mine spole 1-5 x frem/tilbage problemer. Hmm… i mit foregående indlæg nævnte  jeg pixelerings problemer, lige efter man havde skippet flere 30 sekunderes intervaller frem el. tilbage, og afspilningen startede. i det første ½ sekund af afspilningen pixelerede billedet. Ofte også med noget underligt buffering skip (jump), hvor afspilningen ville lave et 20 sekunder jump til en anden lokation længere fremme i udsendelsen.

 

Altså, jeg får jævnligt pludselig nogle genindlæsningen af “menu opdateringer”, mener jeg beskeder siger. Boksen genstarter uden warning af sig selv, og genindlæser kanaler (tror jeg). Om der også er andre ændringer i proceduren er jeg i tvivl om. 

Men… det virker som om, at pixelering er blevet mindre, når man skipper 30 sek frem og tilbage. Dog ser jeg det stadigvæk på enkelte udsendelser. Og så virker det som om, at gamle udsendelser er mere vanskelige af afpille, end helt ny-optaget udsendelser (også i forbindelse med pixelering, buffering problemer). 

30 sek skip frem og tilbage virker klar bedre nu end den har gjort før. Dog bemærker jeg stadig, at der er lavet ændringer i afspiningsproceduren, som tidligere (4-5 måneder siden), har fungeret bedre , uden buffering lags, pixelering, 10-20 sek skips.

 

SÅ det er klar bedre, men  stadig ikke helt som før.

 

Ny ting jeg opdagede. Havde optaget den nye TV2 program i dag, Tour Retour afsnit 1. Har får jeg fejler → (der er sket en fejl (1024)), invalid user session. Som om der er et eller andet korrupt ved min bruger?!

Omdømme 5
Badge +1

Store problemer med YS-4000 boks, efter nylig opdatering. Jeg tror det var i går d. 4/3, at der kom en ny opdatering på den, og lige siden er den blevet:

  • Utrolig langsom til af afspille optagelser
  • Ofte kan de ikke afspille tidligere optagelser (den siger der er sket en fejl, prøv at genstarte….). Jeg har nulstillet boksen, hvilke ikke har afhjulpet problemerne.
  • Der er synk problemer mellem optager tid tilrådighed (250 timer), og så de optagelser jeg allerede havde optaget. Det stemmer ikke.
  • Optaget udsendelser kan ikke slettes (synk problemer)
  • Udsendelser der skal optages, kan ikke slettes/fjernes. Synk problemer. Det er som om, at boksen “hænger” med gamle udsendelser, som ikke mere er i synk med boksen.
  • Det irriterer mig virkelig, at afspilnings-grafikken nu ikke stemmer overens med hvad der sker. Når jeg trykker OK for at afspille en optagelse, så ser jeg en afspiller grafik på skærmen, men ikke progress indikator hjulet, som fortæller at boksen faktisk laver norget / arbejder på buffering og sætte optagelsen i gang. Efter afspiller grafikken, så fremkommer der en helt sort skærm i 15-20 sekunder, hvorefter progress indikatoren så kommer frem, at den måske nu buffer afspilningen. Sådan står den i 10-20 sekunder, hvorefter den nogle gange kommer med en fejl - udsendelsen kan ikke afspilles. Andre gang går afspilningen i gang. Det hænger ikke sammen.
  • Alt i alt har den seneste software update, renderet boksen mere eller mindre ubrugelig for mig, øv :(

Er der andre, som oplever lignende problemer?

Omdømme 5
Badge +1

Store problemer med YS-4000 boks, efter nylig opdatering. Jeg tror det var i går d. 4/3, at der kom en ny opdatering på den, og lige siden er den blevet:

  • Utrolig langsom til af afspille optagelser
  • Ofte kan de ikke afspille tidligere optagelser (den siger der er sket en fejl, prøv at genstarte….). Jeg har nulstillet boksen, hvilke ikke har afhjulpet problemerne.
  • Der er synk problemer mellem optager tid tilrådighed (250 timer), og så de optagelser jeg allerede havde optaget. Det stemmer ikke.
  • Optaget udsendelser kan ikke slettes (synk problemer)
  • Udsendelser der skal optages, kan ikke slettes/fjernes. Synk problemer. Det er som om, at boksen “hænger” med gamle udsendelser, som ikke mere er i synk med boksen.
  • Det irriterer mig virkelig, at afspilnings-grafikken nu ikke stemmer overens med hvad der sker. Når jeg trykker OK for at afspille en optagelse, så ser jeg en afspiller grafik på skærmen, men ikke progress indikator hjulet, som fortæller at boksen faktisk laver norget / arbejder på buffering og sætte optagelsen i gang. Efter afspiller grafikken, så fremkommer der en helt sort skærm i 15-20 sekunder, hvorefter progress indikatoren så kommer frem, at den måske nu buffer afspilningen. Sådan står den i 10-20 sekunder, hvorefter den nogle gange kommer med en fejl - udsendelsen kan ikke afspilles. Andre gang går afspilningen i gang. Det hænger ikke sammen.
  • Alt i alt har den seneste software update, renderet boksen mere eller mindre ubrugelig for mig, øv :(

Er der andre, som oplever lignende problemer?

Det ville være smart, hvis man kunne rulle opdatering af igen, og vende tilbage til forhenværende boks state (inden større opdatering). Lige nu er man tvunget til, at springe op på nye opdateringer, velvidende om, at det nogle gange går galt med opdateringerne. Der er ingen fail save. 

Omdømme 7
Badge +7

Der er nogle generelle problemer på platformene som det er lige nu, der arbejdes med at få det løst.

Besvar