Tv-bokse hos YouSee


Omdømme 6
Badge +2
Kære bruger,

Vi ser af og til, at der her på forum kan være lidt forvirring om, hvad de forskellige tv-bokse hedder, samt hvordan man finder ud af det. Fejlsøgningen og funktionerne på vores tv-bokse er meget forskellige, så for at få - og give - den bedste hjælp, så er det vigtigt at vide hvilket udstyr der er tale om.

I dette indlæg gennemgår vi de mest gængse tv-bokse, så du hurtigt kan se, hvilket udstyr du sidder med - og hvad det hedder 🙂

Vi ligger ud med tv-bokse til dig med Kabel-TV:

Humax Tv-boks Model: YS-4000:



Humax Tv-boks Model: YSR 2000:



YouSee Plus Tv-boks Model: Samsung:




Videre til tv-bokse på DSL:

Humax Tv-boks Model: YS-4000:


Cisco Tv-boks med harddisk Model: ISB2231:



Digitalmodtager med digitalt display Model CIS5030:



Cisco Tv-boks til tv i flere rum Model ISB2201:



Digitalmodtager til Tv i flere rum Model VIP2502EW:



Vi håber at denne tråd kan hjælp med at identificere dit produkt - hvis din TV-boks mangler, så skriv endelig en kommentar :)

34 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej @moef 

Tak for din feedback, som jeg sender videre til rette afdeling, der har med tv-boksen at gøre:relaxed:

Jeg skal nok vende tilbage, hvis jeg har noget nyt at bringe., 

Vi sætter pris på din feedback.

 
Du ønskes rigtig god dag.

Omdømme 5
Badge +1

Det står stadig skidt til med spole, skip funktioner på yr-4000 boksen. På mange af mine optaget udsendelser, er der stadig pixeleringer efter man har spolet, og trykker play. Det virker som noget sync tidskode halløj for optage formatet, der ikke virker som det skal. Altså, det har jo virket fint da jeg fik boksen sidste år. Men 2020 ændringer hos Yousee - måske i optageformatet, har fået spole/play funktionen til at fungere dårligt. Det skal siges, at det er mere smooth nu at bruge 5 x spoling. Det virker som om det er ok, indtil man trykker “play”, og ser ca. 1-2 sekunder pixelering + noget sync skip til en frame der skal afspilles. Derved opstår der små 2-4 sekunders “jumps” i den udsendelse man vil afspille. Det er virkelig irriterende, nu når Yousee endelig har fået spole funktionen til at opfører sig nogenlunde normal, altså fra man spoler til man trykker play… derefter går det galt.

 

En anden ting jeg ofte bemærker er, at jeg ikke altid kan trykke “record” på en udsendelse i boksens guide. Hvis jeg så smutter ind i optage listen, og finde samme optaget serie, og trykker optag til udsendelsen derinde, så kan jeg godt optage den. Jeg får en eller anden fejlkode på skærmen, når jeg står i guiden, der hvor man ser kanallisten, og kan trykke på “rec” knappen over en udsendelse, hvorefter der kommer et lille rødt rec ikon på udsendelsen.

Det har også virket fint tidligere. Men nu får jeg fejlkoden mere hyppigt, at udsendelsen ikke kan optages. Men det kan den, hvis jeg går ind under optaget udsendelser…..

 

Synk af tid vs. de udsendelser jeg har optaget, og den optage tid jeg har tilbage, er også blevet værre her. Ofte får jeg beskeder om, at jeg ikke kan optage før tiden er synked. 

 

Mit setup har ikke ændret sig på nogen måder. Jeg kører stadig på en stabil Wifi 170 / 30 mbit. og streaming er 100% smooth uden hakken eller andet, når først en optagelse vises i fuld længde.

 

Omdømme 5
Badge +1

Det er nu mere “skip” 30 sek funktioner frem / tilbage, som er største problem lige nu. Spole 1-5 x virker nogen lunde smooth nu, langt bedre end den har gjort tidligere. Men “skip” frem og tilbage er forbundet med hyppig pixelering af billedet, i det første sekund når afspilningen starter, efter man har skip’et. Det er periodisk, forbi på nogle udsendelser / optagelser sker det ikke. Men det sker ofte.

Og når afspilningen starter med pixelering, så laver afspilningen også en “jump/skip ” ekstra , nogle 3-5 sekunder frem, hvilke er ret irriterende. Det sker kun når afspilningen efter 30 sek. skip, starter med pixelering. 

 

Det er ikke nogen bestemt kanal el. udsendelse, men et random problemer på forskellige optagelser. Som sagt kører jeg WiFi, så jeg er i tvivl om det har noget med det at gøre. Ved ikke hvordan det virker på en kablet forbindelse.

 

Men jeg er helt sikker på, at det ikke er min WiFi forbindelse der er problemer, da hele skip / spole 1-5 x problematikken har ændret sig, når i opdatere boksen. Det er gået fra at være godt, da jeg fik boksen for mere end et år siden, til at virke meget dårligt med en tidligere opdatering. Jeg kan godt se, at i har forsøgt at fikse problemet til det bedre. Men nuværende løsning er ikke super, selvom 1-5 x spole nu er blevet nogen lunde smooth. Skip 30 sek er det store problem nu.

 

Omdømme 7
Badge +7

Hej @moef 

Tak for din feedback som jeg naturligvis har givet videre :relaxed:

Som tidligere nævnt arbejdes der på spolefunktionen og jeg er glad for, at du oplever en bedring for tiden. 

At der er en speciel udsendelse du ikke kan optages, skal vi have fejlmeldt via vores tekniske support, som du kan fange på tlf. 70704040 alle dage fra kl. 8-20.

Omdømme 5
Badge +1

Status på mine spole 1-5 x frem/tilbage problemer. Hmm… i mit foregående indlæg nævnte  jeg pixelerings problemer, lige efter man havde skippet flere 30 sekunderes intervaller frem el. tilbage, og afspilningen startede. i det første ½ sekund af afspilningen pixelerede billedet. Ofte også med noget underligt buffering skip (jump), hvor afspilningen ville lave et 20 sekunder jump til en anden lokation længere fremme i udsendelsen.

 

Altså, jeg får jævnligt pludselig nogle genindlæsningen af “menu opdateringer”, mener jeg beskeder siger. Boksen genstarter uden warning af sig selv, og genindlæser kanaler (tror jeg). Om der også er andre ændringer i proceduren er jeg i tvivl om. 

Men… det virker som om, at pixelering er blevet mindre, når man skipper 30 sek frem og tilbage. Dog ser jeg det stadigvæk på enkelte udsendelser. Og så virker det som om, at gamle udsendelser er mere vanskelige af afpille, end helt ny-optaget udsendelser (også i forbindelse med pixelering, buffering problemer). 

30 sek skip frem og tilbage virker klar bedre nu end den har gjort før. Dog bemærker jeg stadig, at der er lavet ændringer i afspiningsproceduren, som tidligere (4-5 måneder siden), har fungeret bedre , uden buffering lags, pixelering, 10-20 sek skips.

 

SÅ det er klar bedre, men  stadig ikke helt som før.

 

Ny ting jeg opdagede. Havde optaget den nye TV2 program i dag, Tour Retour afsnit 1. Har får jeg fejler → (der er sket en fejl (1024)), invalid user session. Som om der er et eller andet korrupt ved min bruger?!

Omdømme 5
Badge +1

Vedr. YS-4000 boksen og spole funktionen.

Her hos mig, er der stadig problemer. Det har tidligere virkede fint med 5 x spole funktionen. Så ændrede Yousee noget i en firmware, som bevirkede at spolefunktionen begyndt at hakke meget, og hvor der ofte ikke skete noget de først 5 sekunder, når man havde aktiveret x 5 spolning i optagelser. Hvor pludselig man så skippede x antal minutter. Det fungerede ikke ordentlig.

 

Nu her der så undervejs (tror jeg) i forløbet, prøvet forskellige ting af, som skulle afhjælpe problemet. Det lange “delay” før der ligesom sker noget, når man vil spole, og der det har været en smule bedre. Men ikke godt som det var for ½ år siden. Yes… det tager sin tid at få styr på funktionen, dengang den virkede.

 

Det sidste nye her hos mig, som er sket indenfor den sidste måneds tid, er pixellering og skip i optagelserne, når du springer ½ minut frem og tilbage. Mega irriterende. 5 x spole funktionen er også stadig mere el. mindre ødelagt. 

Hvad der “ofte“ sker er, at når jeg trykker hurtig på skip et ½ minut frem knappen, et par gange, så virker det til at begynd med. Man kommer et minut frem. Men når så afspilningen begynder, så ligner det noget nyt buffering halløj der  begynder, og som ikke virker som det skal. Ligeledes får jeg periodisk og ofte det mystiske pixellering af de første sekunders afspilning. Så det er ikke godt, faktisk rigtig dårligt.

 

Her hos mig selv er der ikke ændret på noget. Jeg kører stadig WiFi på en god stabil 5ghz forbindelse, som altså tidligere har virket rigtig godt med spole funktionerne. Det ser du som om, at Yousee har lavet x antal eksperimenter for at få spolefunktionen til at virke som det gjorde for mange måneder siden.

Er der andre af jer, som kan genkende problemerne?

 

Omdømme 7
Badge +7

Hejsa,

Vi har stadig ikke fået den “gode” 1-5 x spole funktion tilbage. Jeg tjekkede for eventuelle nye opdateringer, men ingenting. Kunne selvfølgelig være pga. Corona, udviklerne var sendt hjem. Jeg tænker, at de måske arbejder hjemmefra?

Hej @moef 

Vi arbejder fortsat på at forbedre spolefunktionen og vi er rigtigt nok ikke helt i mål endnu. Det er en løbende proces. Jeg har dog sendt din feedback videre til mine kolleger, der arbejder med tv-boksen.

Omdømme 5
Badge +1

Er der noget nyt omkring den 5 x spole frem / tilbage funktion på ys-4000?

I dens nuværende stadie, er funktionen stort set ubrugelig. Og det virkede meget fint før den sidste opdatering for mere end en måned siden.

Omdømme 5
Badge +7

Hejsa,

Vi har stadig ikke fået den “gode” 1-5 x spole funktion tilbage. Jeg tjekkede for eventuelle nye opdateringer, men ingenting. Kunne selvfølgelig være pga. Corona, udviklerne var sendt hjem. Jeg tænker, at de måske arbejder hjemmefra?

Opdatering bør komme helt automatisk, når den er klar til dig.

Stefan, YouSee Forum Team

Omdømme 5
Badge +1

Hejsa,

Vi har stadig ikke fået den “gode” 1-5 x spole funktion tilbage. Jeg tjekkede for eventuelle nye opdateringer, men ingenting. Kunne selvfølgelig være pga. Corona, udviklerne var sendt hjem. Jeg tænker, at de måske arbejder hjemmefra?

Omdømme 7
Badge +7

Spole 5 x, virkede faktisk ret godt tidligere og smooth, før seneste opdatering. Jeg har ikke opleveret, at seneste udrulning, i forbindelse med at spole.. er rullet tilbage, hvis jeg har forstået det skrevne korrekt “ hvorfor den del netop er rullet tilbage.”. Men da glædeligt, at der arbejds på at forbedre det. Eventuelt bare benyt det der fungerede tidligere?!

 

Hej @moef 

Du skulle gerne få en opdateringer snarest, som gør at spole oplevelsen bliver som du kender den :relaxed: Der kan godt lidt tid efter vi har frigivet opdateringen i nettet, til du rent faktisk får opdateringen på tv-boksen. 

 

En anden besked jeg tit får er, at boksens menu (system) skal opdateres, hvorefter boksen genstarter, installere et eller andet, og virker så kontinuerlig, uden x pvr timeout / wifi problemer.

Er i tvivl, om Yousee udviklerne laver små menu (gui) opdateringer, der løbende udsendes til boksen, udenfor de normale periodiske boks-opdateringer?


Det andet du nævner, vil jeg også sige er internetforbindelsen til tv-boksen, der lader til ikke at være helt stabil. Står tv-boksen gemt af vejen i et skab eller og hvor langt er der mellem modem og tv-boks? Hvis muligt, kan du prøve at fremføre et netværkskabel og se om det gør en forskel (husk at indstille tv-boksen til at køre med kabel). Hvis den taber internetforbindelsen, så kan den godt give den besked du nævner.


Bliver tv-boksen ved at drille, så kontakt gerne vores tekniske support, så vi kan få det fejlmeldt og en remote supporter kan ringe dig op.


 

Omdømme 5
Badge +1

Spole 5 x, virkede faktisk ret godt tidligere og smooth, før seneste opdatering. Jeg har ikke opleveret, at seneste udrulning, i forbindelse med at spole.. er rullet tilbage, hvis jeg har forstået det skrevne korrekt “ hvorfor den del netop er rullet tilbage.”. Men da glædeligt, at der arbejds på at forbedre det. Eventuelt bare benyt det der fungerede tidligere?!

 

Jeg sidder så men nogle andre boks problemer. Men det er muligvis min YR-4000 boks der er fejlbehæftet. Jeg får meget ofte en “x-pvr timeout...” besked på skærmen. Efterfølgende mister jeg afspilningsmuligheder, eller helt wifi netforbindelsen. Det sker fast ca. 5-10 minutter efter jeg har tændt for boksen, der tilsluttes min wifi forbindelse. Så dør boksen ligesom, hvorefter der så går ca. 2-4 minutter, og den virker igen. Mange vil sige… det er din wifi der er problemet. Men min Chromecast og tv har ingen af disse problemer. Og faktisk virkede boksen også korrekt, indtil jeg fik den seneste firmware på boksen, hvor jeg var nød til at nulstille boksen. Så startede mit problem forfra. 

Yousee support har forsøgt at gøre “noget” ved boksen, uden det har hjulpet. 

 

En anden besked jeg tit får er, at boksens menu (system) skal opdateres, hvorefter boksen genstarter, installere et eller andet, og virker så kontinuerlig, uden x pvr timeout / wifi problemer.

Er i tvivl, om Yousee udviklerne laver små menu (gui) opdateringer, der løbende udsendes til boksen, udenfor de normale periodiske boks-opdateringer?

Omdømme 7
Badge +7

Jeg har problemer med 4-5 x spole hastighederne, i forbindelse med seneste opdatering. Det hakker en hel del, når man spoler nu, det gjorde det ikke med den forrige software?

Mindes, at kan huske at have set et topic entry omkring “smoothness” og spole i optaget udsendelser, at Yousee skulle have tunet på smoothness ved spole.

Ved nyeste opdatering virker det som om, at yousee har prøvet at få opdateret billedet hyppigere når man spoler, hvilke går ud over smoothness. I stedet for får jeg nogle irriterende hakkene jumps på skærmen, så går det svært at styre hvornår der skal tykkes play igen.

Er der nogen af jer som har lagt mærke til det?

Hej Moef 

Vi er klar over udfordringerne med spolingen efter sidste opdatering, hvorfor den del netop er rullet tilbage.

Vi arbejder videre med spolefunktionen, så vi forhåbentlig senere, kan give den ellers ønskede spoleoplevelse :relaxed:
 

Omdømme 5
Badge +1

Jeg har problemer med 4-5 x spole hastighederne, i forbindelse med seneste opdatering. Det hakker en hel del, når man spoler nu, det gjorde det ikke med den forrige software?

Mindes, at kan huske at have set et topic entry omkring “smoothness” og spole i optaget udsendelser, at Yousee skulle have tunet på smoothness ved spole.

Ved nyeste opdatering virker det som om, at yousee har prøvet at få opdateret billedet hyppigere når man spoler, hvilke går ud over smoothness. I stedet for får jeg nogle irriterende hakkene jumps på skærmen, så går det svært at styre hvornår der skal tykkes play igen.

Er der nogen af jer som har lagt mærke til det?

Omdømme 5
Badge +1

Sorry, jeg trækker mine tidligere udtalelser tilbage igen. Min boks ser ud til, at være tilbage i et normalt state, for alle funktioner igen fungere normalt. 

Det der har snydt mig er det omtalte synk-interval, fra boksen bliver nulstillet, til den har fat i mine gamle udsendelserne, udregnet resterende optage tid osv. igen. Så de slemme problemer er fikset med en nulstilling af boksen, og så vente til synk er  på plads. Så kører det igen :-)

 

Tidligere har jeg haft en WiFi problem, som måske er fikset  seneste update. Hver gang bokset blev tændt fra standy mode, så gik wifi forbindelsen død efter ca. 5 minutters afspilning af optaget udsendelse. Det problemer har eksisteret siden jeg fik boksen for et par soft-opdateringer siden. Den dør med en x-timeout… et eller andet fejl under afspilningen. Guiden forsvinder også, og øvrige net-funktioner. Så går der ca. 1-2 minutter, så kan jeg genoptage afspilningen igen, alt virker… og fortsætter med at virke resten af tiden den er tændt. Et mystisk WiFi problem, som kunne være relateret til min boks, og kun min boks. Men lidt øv.

 

Men dejligt, at de tidligere nævnte software update problemer er forsvundet igen.

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: youSee sådan bare i korte træk og blot en tanke, af alle de bokse i viser der op over. hvor mange ligger i så inde med i dag .. jeg ser som regel to bokse hvis går under Hjælp til tv og streaming og under.  funktioner på din boks. jeg ofte to .. Ser min Humax Ys 4000. og Cisco. Så derfor mit spørgsmål.  

Omdømme 7
Badge +7

Det er et Backend problem.

Omdømme 5
Badge +1

Tak for info Radiomand. Først troede jeg faktisk, and jeg bare kunne nulstille boksen, som kunne tvinge tingene til at virke. Det har jeg tidligere gjort, hvor boksen ville kører i en meget lille interlaced lignende opløsning. Nulstilling fiksede det dengang.

MEN… sender yousee ikke en opdatering ud til kunderne, hvis noget går helt galt. Jeg tænker måske bare på forummet her?!

Omdømme 7
Badge +7

Der er nogle generelle problemer på platformene som det er lige nu, der arbejdes med at få det løst.

Omdømme 5
Badge +1

Store problemer med YS-4000 boks, efter nylig opdatering. Jeg tror det var i går d. 4/3, at der kom en ny opdatering på den, og lige siden er den blevet:

  • Utrolig langsom til af afspille optagelser
  • Ofte kan de ikke afspille tidligere optagelser (den siger der er sket en fejl, prøv at genstarte….). Jeg har nulstillet boksen, hvilke ikke har afhjulpet problemerne.
  • Der er synk problemer mellem optager tid tilrådighed (250 timer), og så de optagelser jeg allerede havde optaget. Det stemmer ikke.
  • Optaget udsendelser kan ikke slettes (synk problemer)
  • Udsendelser der skal optages, kan ikke slettes/fjernes. Synk problemer. Det er som om, at boksen “hænger” med gamle udsendelser, som ikke mere er i synk med boksen.
  • Det irriterer mig virkelig, at afspilnings-grafikken nu ikke stemmer overens med hvad der sker. Når jeg trykker OK for at afspille en optagelse, så ser jeg en afspiller grafik på skærmen, men ikke progress indikator hjulet, som fortæller at boksen faktisk laver norget / arbejder på buffering og sætte optagelsen i gang. Efter afspiller grafikken, så fremkommer der en helt sort skærm i 15-20 sekunder, hvorefter progress indikatoren så kommer frem, at den måske nu buffer afspilningen. Sådan står den i 10-20 sekunder, hvorefter den nogle gange kommer med en fejl - udsendelsen kan ikke afspilles. Andre gang går afspilningen i gang. Det hænger ikke sammen.
  • Alt i alt har den seneste software update, renderet boksen mere eller mindre ubrugelig for mig, øv :(

Er der andre, som oplever lignende problemer?

Det ville være smart, hvis man kunne rulle opdatering af igen, og vende tilbage til forhenværende boks state (inden større opdatering). Lige nu er man tvunget til, at springe op på nye opdateringer, velvidende om, at det nogle gange går galt med opdateringerne. Der er ingen fail save. 

Omdømme 5
Badge +1

Store problemer med YS-4000 boks, efter nylig opdatering. Jeg tror det var i går d. 4/3, at der kom en ny opdatering på den, og lige siden er den blevet:

  • Utrolig langsom til af afspille optagelser
  • Ofte kan de ikke afspille tidligere optagelser (den siger der er sket en fejl, prøv at genstarte….). Jeg har nulstillet boksen, hvilke ikke har afhjulpet problemerne.
  • Der er synk problemer mellem optager tid tilrådighed (250 timer), og så de optagelser jeg allerede havde optaget. Det stemmer ikke.
  • Optaget udsendelser kan ikke slettes (synk problemer)
  • Udsendelser der skal optages, kan ikke slettes/fjernes. Synk problemer. Det er som om, at boksen “hænger” med gamle udsendelser, som ikke mere er i synk med boksen.
  • Det irriterer mig virkelig, at afspilnings-grafikken nu ikke stemmer overens med hvad der sker. Når jeg trykker OK for at afspille en optagelse, så ser jeg en afspiller grafik på skærmen, men ikke progress indikator hjulet, som fortæller at boksen faktisk laver norget / arbejder på buffering og sætte optagelsen i gang. Efter afspiller grafikken, så fremkommer der en helt sort skærm i 15-20 sekunder, hvorefter progress indikatoren så kommer frem, at den måske nu buffer afspilningen. Sådan står den i 10-20 sekunder, hvorefter den nogle gange kommer med en fejl - udsendelsen kan ikke afspilles. Andre gang går afspilningen i gang. Det hænger ikke sammen.
  • Alt i alt har den seneste software update, renderet boksen mere eller mindre ubrugelig for mig, øv :(

Er der andre, som oplever lignende problemer?

Omdømme 4
Badge +1

Har en 4000 boks. Hvornår flugter den med:Optagetid ?

Total optagetid 250 timer

Optagetid til rådighed 235 timer. Selvom, at jeg ikke har brugt 15 timer på optagelse, så hvornår kommer der en afklaring på det? Selvom, at yousee fik slettet 4 timer fra ID, som jeg optog fra boksen. Findes diverse optagelser stadig i skyen? Selvom, at DN og YouSee er langt fra hinanden?

Omdømme 7
Badge +7

4000 boksen kan også bruges på DSL og Fiber.

Hvad med os med Yousee over Fiber? 

Synes den ser ud som YS-2000 eller YS-4000….

 

Den er utrolig langsom i menuerne, så kommer der snart en ny evt. med cloud optagelser mm.

 

Hilsen Martin

Omdømme 7
Badge +7

Jeg skrev tidligere: “den kan dog bruges til modtagelse af de ukrypterede kanaler.”

 

Besvar