Tv-bokse hos YouSee


Omdømme 6
Badge +6

Her kan du se en oversigt over vores aktuelle tv-bokse. Denne oversigt kan hjælpe dig til at identificere din tv-boks, hvis du er i tvivl om, hvilken én du har hos dig.
 

Humax Tv-boks Model: YS-5000:

 



Humax Tv-boks Model: YS-4000:

84f6dbc0-95cf-4507-aa71-5ce379028e16.png


Humax Tv-boks Model: YSR 2000:

c500a587-89ef-49fd-ac4a-448e6d9b191c.png

 


Cisco Tv-boks med harddisk Model: ISB2231:

1e2aecbf-abd9-4157-95b3-9a584191264f.png

 

Vi håber at denne tråd kan hjælp med at identificere dit produkt - hvis din TV-boks mangler, så skriv endelig en kommentar :)


53 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +2

Hejsa,

Vi har stadig ikke fået den “gode” 1-5 x spole funktion tilbage. Jeg tjekkede for eventuelle nye opdateringer, men ingenting. Kunne selvfølgelig være pga. Corona, udviklerne var sendt hjem. Jeg tænker, at de måske arbejder hjemmefra?

Opdatering bør komme helt automatisk, når den er klar til dig.

Stefan, YouSee Forum Team

Omdømme 5
Badge +1

Er der noget nyt omkring den 5 x spole frem / tilbage funktion på ys-4000?

I dens nuværende stadie, er funktionen stort set ubrugelig. Og det virkede meget fint før den sidste opdatering for mere end en måned siden.

Omdømme 7
Badge +9

Hejsa,

Vi har stadig ikke fået den “gode” 1-5 x spole funktion tilbage. Jeg tjekkede for eventuelle nye opdateringer, men ingenting. Kunne selvfølgelig være pga. Corona, udviklerne var sendt hjem. Jeg tænker, at de måske arbejder hjemmefra?

Hej @moef 

Vi arbejder fortsat på at forbedre spolefunktionen og vi er rigtigt nok ikke helt i mål endnu. Det er en løbende proces. Jeg har dog sendt din feedback videre til mine kolleger, der arbejder med tv-boksen.

Omdømme 5
Badge +1

Vedr. YS-4000 boksen og spole funktionen.

Her hos mig, er der stadig problemer. Det har tidligere virkede fint med 5 x spole funktionen. Så ændrede Yousee noget i en firmware, som bevirkede at spolefunktionen begyndt at hakke meget, og hvor der ofte ikke skete noget de først 5 sekunder, når man havde aktiveret x 5 spolning i optagelser. Hvor pludselig man så skippede x antal minutter. Det fungerede ikke ordentlig.

 

Nu her der så undervejs (tror jeg) i forløbet, prøvet forskellige ting af, som skulle afhjælpe problemet. Det lange “delay” før der ligesom sker noget, når man vil spole, og der det har været en smule bedre. Men ikke godt som det var for ½ år siden. Yes… det tager sin tid at få styr på funktionen, dengang den virkede.

 

Det sidste nye her hos mig, som er sket indenfor den sidste måneds tid, er pixellering og skip i optagelserne, når du springer ½ minut frem og tilbage. Mega irriterende. 5 x spole funktionen er også stadig mere el. mindre ødelagt. 

Hvad der “ofte“ sker er, at når jeg trykker hurtig på skip et ½ minut frem knappen, et par gange, så virker det til at begynd med. Man kommer et minut frem. Men når så afspilningen begynder, så ligner det noget nyt buffering halløj der  begynder, og som ikke virker som det skal. Ligeledes får jeg periodisk og ofte det mystiske pixellering af de første sekunders afspilning. Så det er ikke godt, faktisk rigtig dårligt.

 

Her hos mig selv er der ikke ændret på noget. Jeg kører stadig WiFi på en god stabil 5ghz forbindelse, som altså tidligere har virket rigtig godt med spole funktionerne. Det ser du som om, at Yousee har lavet x antal eksperimenter for at få spolefunktionen til at virke som det gjorde for mange måneder siden.

Er der andre af jer, som kan genkende problemerne?

 

Omdømme 5
Badge +1

Status på mine spole 1-5 x frem/tilbage problemer. Hmm… i mit foregående indlæg nævnte  jeg pixelerings problemer, lige efter man havde skippet flere 30 sekunderes intervaller frem el. tilbage, og afspilningen startede. i det første ½ sekund af afspilningen pixelerede billedet. Ofte også med noget underligt buffering skip (jump), hvor afspilningen ville lave et 20 sekunder jump til en anden lokation længere fremme i udsendelsen.

 

Altså, jeg får jævnligt pludselig nogle genindlæsningen af “menu opdateringer”, mener jeg beskeder siger. Boksen genstarter uden warning af sig selv, og genindlæser kanaler (tror jeg). Om der også er andre ændringer i proceduren er jeg i tvivl om. 

Men… det virker som om, at pixelering er blevet mindre, når man skipper 30 sek frem og tilbage. Dog ser jeg det stadigvæk på enkelte udsendelser. Og så virker det som om, at gamle udsendelser er mere vanskelige af afpille, end helt ny-optaget udsendelser (også i forbindelse med pixelering, buffering problemer). 

30 sek skip frem og tilbage virker klar bedre nu end den har gjort før. Dog bemærker jeg stadig, at der er lavet ændringer i afspiningsproceduren, som tidligere (4-5 måneder siden), har fungeret bedre , uden buffering lags, pixelering, 10-20 sek skips.

 

SÅ det er klar bedre, men  stadig ikke helt som før.

 

Ny ting jeg opdagede. Havde optaget den nye TV2 program i dag, Tour Retour afsnit 1. Har får jeg fejler → (der er sket en fejl (1024)), invalid user session. Som om der er et eller andet korrupt ved min bruger?!

Omdømme 7
Badge +9

Hej @moef 

Tak for din feedback som jeg naturligvis har givet videre :relaxed:

Som tidligere nævnt arbejdes der på spolefunktionen og jeg er glad for, at du oplever en bedring for tiden. 

At der er en speciel udsendelse du ikke kan optages, skal vi have fejlmeldt via vores tekniske support, som du kan fange på tlf. 70704040 alle dage fra kl. 8-20.

Omdømme 5
Badge +1

Det er nu mere “skip” 30 sek funktioner frem / tilbage, som er største problem lige nu. Spole 1-5 x virker nogen lunde smooth nu, langt bedre end den har gjort tidligere. Men “skip” frem og tilbage er forbundet med hyppig pixelering af billedet, i det første sekund når afspilningen starter, efter man har skip’et. Det er periodisk, forbi på nogle udsendelser / optagelser sker det ikke. Men det sker ofte.

Og når afspilningen starter med pixelering, så laver afspilningen også en “jump/skip ” ekstra , nogle 3-5 sekunder frem, hvilke er ret irriterende. Det sker kun når afspilningen efter 30 sek. skip, starter med pixelering. 

 

Det er ikke nogen bestemt kanal el. udsendelse, men et random problemer på forskellige optagelser. Som sagt kører jeg WiFi, så jeg er i tvivl om det har noget med det at gøre. Ved ikke hvordan det virker på en kablet forbindelse.

 

Men jeg er helt sikker på, at det ikke er min WiFi forbindelse der er problemer, da hele skip / spole 1-5 x problematikken har ændret sig, når i opdatere boksen. Det er gået fra at være godt, da jeg fik boksen for mere end et år siden, til at virke meget dårligt med en tidligere opdatering. Jeg kan godt se, at i har forsøgt at fikse problemet til det bedre. Men nuværende løsning er ikke super, selvom 1-5 x spole nu er blevet nogen lunde smooth. Skip 30 sek er det store problem nu.

 

Omdømme 5
Badge +1

Det står stadig skidt til med spole, skip funktioner på yr-4000 boksen. På mange af mine optaget udsendelser, er der stadig pixeleringer efter man har spolet, og trykker play. Det virker som noget sync tidskode halløj for optage formatet, der ikke virker som det skal. Altså, det har jo virket fint da jeg fik boksen sidste år. Men 2020 ændringer hos Yousee - måske i optageformatet, har fået spole/play funktionen til at fungere dårligt. Det skal siges, at det er mere smooth nu at bruge 5 x spoling. Det virker som om det er ok, indtil man trykker “play”, og ser ca. 1-2 sekunder pixelering + noget sync skip til en frame der skal afspilles. Derved opstår der små 2-4 sekunders “jumps” i den udsendelse man vil afspille. Det er virkelig irriterende, nu når Yousee endelig har fået spole funktionen til at opfører sig nogenlunde normal, altså fra man spoler til man trykker play… derefter går det galt.

 

En anden ting jeg ofte bemærker er, at jeg ikke altid kan trykke “record” på en udsendelse i boksens guide. Hvis jeg så smutter ind i optage listen, og finde samme optaget serie, og trykker optag til udsendelsen derinde, så kan jeg godt optage den. Jeg får en eller anden fejlkode på skærmen, når jeg står i guiden, der hvor man ser kanallisten, og kan trykke på “rec” knappen over en udsendelse, hvorefter der kommer et lille rødt rec ikon på udsendelsen.

Det har også virket fint tidligere. Men nu får jeg fejlkoden mere hyppigt, at udsendelsen ikke kan optages. Men det kan den, hvis jeg går ind under optaget udsendelser…..

 

Synk af tid vs. de udsendelser jeg har optaget, og den optage tid jeg har tilbage, er også blevet værre her. Ofte får jeg beskeder om, at jeg ikke kan optage før tiden er synked. 

 

Mit setup har ikke ændret sig på nogen måder. Jeg kører stadig på en stabil Wifi 170 / 30 mbit. og streaming er 100% smooth uden hakken eller andet, når først en optagelse vises i fuld længde.

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @moef 

Tak for din feedback, som jeg sender videre til rette afdeling, der har med tv-boksen at gøre:relaxed:

Jeg skal nok vende tilbage, hvis jeg har noget nyt at bringe., 

Vi sætter pris på din feedback.

 
Du ønskes rigtig god dag.

Omdømme 5
Badge +1

Hej Yousee,

Jeg syntes det er lidt grotesk, at pixelerings- problemet stadigvæk eksistere. 

Spole og skip funktionaliteten på YS-4000 virker rimelig godt pt., men for pokker da, det er ikke uden pixeleringer hver gang man vil fortsætte afspilningen.

 

Problemet / fejlen er genkendt af Yousee, men her på forummet har jeg ikke set nogen tråde om det. Er det i virkeligheden kun mig som ser problemet?!

 

Generelle problemer ved YS-4000:

  • Spole / skip, gamle udsendelser pixelerer ofte meget mere end ny-optaget udsendelser.
  • Spole / skip, enkelte nye optagelser pixelere slet ikke
  • X-PVR fejl, ofte oplever jeg x-pvr fejl, typisk kan jeg ikke optage en udsendelse, og jeg får fejlen.
  • Yousee servere / backbone, jeg er ret sikker på, at der ofte er problemer internt på yousee netværk, som rammer boksene. Noget der ofte ikke meldes ud om.
  • YS-4000 fejl, min boks har det altid, at droppe WiFI forbindelse efter ca. 5 minutter efter den er blevet tændt. Det sker hver eneste gang boksen tændes. Den connecter så selv igen til netværket efter ca. 20 sekunder. Og derefter virker den som den skal resten af den tændte tid på WiFI. Hverken min Chromecast, Samsung S10e eller Sony tablet har det problem. Så jeg er sikker på det er boksen. Den er blevet nulstillet flere gange, men det løser ikke problem.
  • Nogen gange  oplever jeg, at en ny optaget udsendelse ikke  kan afspilles. Det eneste jeg er “progress” indikator hjulet på skærmen, der snurre, for til sidste at skifte til sort skærm. Jeg kan så trykke tilbage , og komme til optagelserne igen. Men udsendelsen til ikke startes. Ligeledes sker det også nogle gange, og jeg ikke kan afspille en udsendelse til ende, selvom udsendelser er fuldt optaget. Jeg tror det er problemer hos Yousee, eftersom udsendelser gemmes på deres servere. 

Jeg har også stadig problemer... for ca en måned siden var det så slemt at jeg oprettede en yousee sag... 

Hver gang jer har sporet i et program  så lagger det og springer i afspilningen....

 

Jeg fik der af vide at de var i gang med at se på problemet... 

 

Der er stadig ikke sket noget … så yousee kan i ikke se og få fikset problemet ???? Ellers ener det med jeg må droppe jer og købe nogle streaming tjenester istedet ... 

 

Omdømme 7
Badge +9

Til orientering. Der er ikke en direkte kontakt til You See her på forummet, det er brugerstyret.

:relaxed: Blot af nysgerrighed bruges, alle de bokse stædig der er afbillede længere op her i tråden.

Omdømme 7
Badge +9

Humax boksene er de nyeste, 2000 boksen er udgået, men den er der sikkert en del af derude endnu, dem til DSL er også stadig ude, men erstatningen for dem er 4000 boksen, den mindst sandsynlige er den fra Samsung, den udgik da 2000 boksen kom på markedet, alle dens funktioner er lukket, bortset fra optage/afspille.

Humax boksene er de nyeste, 2000 boksen er udgået, men den er der sikkert en del af derude endnu, dem til DSL er også stadig ude, men erstatningen for dem er 4000 boksen, den mindst sandsynlige er den fra Samsung, den udgik da 2000 boksen kom på markedet, alle dens funktioner er lukket, bortset fra optage/afspille.

Ja ok mener jeg har haft YouSee Plus Tv-boks Model: Samsung: Men er  længe siden.

Omdømme 7
Badge +9

Kan ikke huske precis hvornår den udgik, men det er omkring en 6-7 år siden. Dem der have den kunne frit beholde den.

Kan ikke huske precis hvornår den udgik, men det er omkring en 6-7 år siden. Dem der have den kunne frit beholde den.

  • Næ husker det hellere ikke. jeg gav min retur.  Og fik Cisco Tv-boks med harddisk Model: ISB2231. den fyldte noget mindre,  
Omdømme 7
Badge +9

Samsung var til DVB-C, Cisco boksene er til DSL. Det er 2 forskellige platforme.

Samsung var til DVB-C, Cisco boksene er til DSL. Det er 2 forskellige platforme.

Ja rigtigt 

Omdømme 7
Badge +9

DSL er den dårligste platform.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har også stadig problemer... for ca en måned siden var det så slemt at jeg oprettede en yousee sag... 

Hver gang jer har sporet i et program  så lagger det og springer i afspilningen....

 

Jeg fik der af vide at de var i gang med at se på problemet... 

 

Der er stadig ikke sket noget … så yousee kan i ikke se og få fikset problemet ???? Ellers ener det med jeg må droppe jer og købe nogle streaming tjenester istedet ... 

 

Hej 

Som du skriver, så er der tale om en generel fejl, som vi håber vi snart kan få rettet. 

Jeg beklager generne mange gange.

 

Jeg har lige taget min boks ivrig og vil gerne vide

Hvid har sat boksen til at optage fortsætter den då

delv om slukker tvet

Omdømme 7
Badge +9

Det må lige skrives mere forståeligt.

Ved nogen om problemet med at igangsætte en ny optagelse og slette gamle optagelser i tv-boksen samt at stoppe en planlagt optagelse snart bliver løst? (fejlkode 404 x-pvr)

Jeg kan se her i forum, at problemet er over 5 år gammelt, uden jeg kan finde et brugbart svar herpå. Når man tænker på, hvor tit den fejl opstår.

Jeg bruger en Humax YS4000

Ved et klogt hoved herinde, hvordan man undgår, at boksen optager ALLE genudsendelserne af samme afsnit mere end en enkelt gang, når den er sat til at optage en serie?

For det er da dumt, at bruge mere plads på harddisken og/eller skyen end højest nødvendigt.

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er ikke muligt, ved serie optagelse medtages alt, den eneste måde at undgå det, er at optage manuelt. F.eks et afsnit af en serie i dag, så kan man også sætte den til at optage næste uges afsnit, og sådan fremdeles.

Besvar