Tv-bokse hos YouSee


Omdømme 6
Badge +6

Her kan du se en oversigt over vores aktuelle tv-bokse. Denne oversigt kan hjælpe dig til at identificere din tv-boks, hvis du er i tvivl om, hvilken én du har hos dig.
 

Humax Tv-boks Model: YS-5000:

 



Humax Tv-boks Model: YS-4000:

84f6dbc0-95cf-4507-aa71-5ce379028e16.png


Humax Tv-boks Model: YSR 2000:

c500a587-89ef-49fd-ac4a-448e6d9b191c.png

 


Cisco Tv-boks med harddisk Model: ISB2231:

1e2aecbf-abd9-4157-95b3-9a584191264f.png

 

Vi håber at denne tråd kan hjælp med at identificere dit produkt - hvis din TV-boks mangler, så skriv endelig en kommentar :)


53 Kommentarer

Hej yousee jeg har et spørgsmål min boks har de sidste par dage når man har slukket den gået i dyb dvale så når man tænder den så skal den starte helt op på ny og det har den altså aldrig gjort før ? hvad kan jeg evt gøre ved det??
Omdømme 7
Badge +1
Hej yousee jeg har et spørgsmål min boks har de sidste par dage når man har slukket den gået i dyb dvale så når man tænder den så skal den starte helt op på ny og det har den altså aldrig gjort før ? hvad kan jeg evt gøre ved det??



Måske du lige skulle sige hvilken boks, og om det er kabel TV eller DSL
Omdømme 7
Badge +9
Netop, og så i en tråd der gør opmærksom på at man skal være opmærksom på det.
Omdømme 1
Hej min tv-boks mangler herinde.
Omdømme 7
Badge +9
Det er muligt at grunden til det er at den ikke længere er aktuel. Hvis tråden blev oprettet i dag, så ville Samsung boksen ikke være nævnt, da den er udgået.



Kan se i andet opslag at det er en Cisco boks der haves, hvilken en er det?
Omdømme 7
Badge +9
Hej @clauskofod



Jeg vil da også gerne vide hvilken tv-boks du har 🙂

Hej 

Jeg har en Netgem N7700-TC-4-D er den udgået?

 

Henrik

Omdømme 7
Badge +9

Det var en man for længe siden kunne købe til den nu for længst lukkede You Bio tjeneste, har stadig sådan en liggende, den kan dog bruges til modtagelse af de ukrypterede kanaler.

Kan den bruges til vælg selv kanaler?

Omdømme 7
Badge +9

Jeg skrev tidligere: “den kan dog bruges til modtagelse af de ukrypterede kanaler.”

 

Hvad med os med Yousee over Fiber? 

Synes den ser ud som YS-2000 eller YS-4000….

 

Den er utrolig langsom i menuerne, så kommer der snart en ny evt. med cloud optagelser mm.

 

Hilsen Martin

Omdømme 7
Badge +9

4000 boksen kan også bruges på DSL og Fiber.

Har en 4000 boks. Hvornår flugter den med:Optagetid ?

Total optagetid 250 timer

Optagetid til rådighed 235 timer. Selvom, at jeg ikke har brugt 15 timer på optagelse, så hvornår kommer der en afklaring på det? Selvom, at yousee fik slettet 4 timer fra ID, som jeg optog fra boksen. Findes diverse optagelser stadig i skyen? Selvom, at DN og YouSee er langt fra hinanden?

Omdømme 5
Badge +1

Store problemer med YS-4000 boks, efter nylig opdatering. Jeg tror det var i går d. 4/3, at der kom en ny opdatering på den, og lige siden er den blevet:

  • Utrolig langsom til af afspille optagelser
  • Ofte kan de ikke afspille tidligere optagelser (den siger der er sket en fejl, prøv at genstarte….). Jeg har nulstillet boksen, hvilke ikke har afhjulpet problemerne.
  • Der er synk problemer mellem optager tid tilrådighed (250 timer), og så de optagelser jeg allerede havde optaget. Det stemmer ikke.
  • Optaget udsendelser kan ikke slettes (synk problemer)
  • Udsendelser der skal optages, kan ikke slettes/fjernes. Synk problemer. Det er som om, at boksen “hænger” med gamle udsendelser, som ikke mere er i synk med boksen.
  • Det irriterer mig virkelig, at afspilnings-grafikken nu ikke stemmer overens med hvad der sker. Når jeg trykker OK for at afspille en optagelse, så ser jeg en afspiller grafik på skærmen, men ikke progress indikator hjulet, som fortæller at boksen faktisk laver norget / arbejder på buffering og sætte optagelsen i gang. Efter afspiller grafikken, så fremkommer der en helt sort skærm i 15-20 sekunder, hvorefter progress indikatoren så kommer frem, at den måske nu buffer afspilningen. Sådan står den i 10-20 sekunder, hvorefter den nogle gange kommer med en fejl - udsendelsen kan ikke afspilles. Andre gang går afspilningen i gang. Det hænger ikke sammen.
  • Alt i alt har den seneste software update, renderet boksen mere eller mindre ubrugelig for mig, øv :(

Er der andre, som oplever lignende problemer?

Omdømme 5
Badge +1

Store problemer med YS-4000 boks, efter nylig opdatering. Jeg tror det var i går d. 4/3, at der kom en ny opdatering på den, og lige siden er den blevet:

  • Utrolig langsom til af afspille optagelser
  • Ofte kan de ikke afspille tidligere optagelser (den siger der er sket en fejl, prøv at genstarte….). Jeg har nulstillet boksen, hvilke ikke har afhjulpet problemerne.
  • Der er synk problemer mellem optager tid tilrådighed (250 timer), og så de optagelser jeg allerede havde optaget. Det stemmer ikke.
  • Optaget udsendelser kan ikke slettes (synk problemer)
  • Udsendelser der skal optages, kan ikke slettes/fjernes. Synk problemer. Det er som om, at boksen “hænger” med gamle udsendelser, som ikke mere er i synk med boksen.
  • Det irriterer mig virkelig, at afspilnings-grafikken nu ikke stemmer overens med hvad der sker. Når jeg trykker OK for at afspille en optagelse, så ser jeg en afspiller grafik på skærmen, men ikke progress indikator hjulet, som fortæller at boksen faktisk laver norget / arbejder på buffering og sætte optagelsen i gang. Efter afspiller grafikken, så fremkommer der en helt sort skærm i 15-20 sekunder, hvorefter progress indikatoren så kommer frem, at den måske nu buffer afspilningen. Sådan står den i 10-20 sekunder, hvorefter den nogle gange kommer med en fejl - udsendelsen kan ikke afspilles. Andre gang går afspilningen i gang. Det hænger ikke sammen.
  • Alt i alt har den seneste software update, renderet boksen mere eller mindre ubrugelig for mig, øv :(

Er der andre, som oplever lignende problemer?

Det ville være smart, hvis man kunne rulle opdatering af igen, og vende tilbage til forhenværende boks state (inden større opdatering). Lige nu er man tvunget til, at springe op på nye opdateringer, velvidende om, at det nogle gange går galt med opdateringerne. Der er ingen fail save. 

Omdømme 7
Badge +9

Der er nogle generelle problemer på platformene som det er lige nu, der arbejdes med at få det løst.

Omdømme 5
Badge +1

Tak for info Radiomand. Først troede jeg faktisk, and jeg bare kunne nulstille boksen, som kunne tvinge tingene til at virke. Det har jeg tidligere gjort, hvor boksen ville kører i en meget lille interlaced lignende opløsning. Nulstilling fiksede det dengang.

MEN… sender yousee ikke en opdatering ud til kunderne, hvis noget går helt galt. Jeg tænker måske bare på forummet her?!

Omdømme 7
Badge +9

Det er et Backend problem.

:slight_smile: youSee sådan bare i korte træk og blot en tanke, af alle de bokse i viser der op over. hvor mange ligger i så inde med i dag .. jeg ser som regel to bokse hvis går under Hjælp til tv og streaming og under.  funktioner på din boks. jeg ofte to .. Ser min Humax Ys 4000. og Cisco. Så derfor mit spørgsmål.  

Omdømme 5
Badge +1

Sorry, jeg trækker mine tidligere udtalelser tilbage igen. Min boks ser ud til, at være tilbage i et normalt state, for alle funktioner igen fungere normalt. 

Det der har snydt mig er det omtalte synk-interval, fra boksen bliver nulstillet, til den har fat i mine gamle udsendelserne, udregnet resterende optage tid osv. igen. Så de slemme problemer er fikset med en nulstilling af boksen, og så vente til synk er  på plads. Så kører det igen :-)

 

Tidligere har jeg haft en WiFi problem, som måske er fikset  seneste update. Hver gang bokset blev tændt fra standy mode, så gik wifi forbindelsen død efter ca. 5 minutters afspilning af optaget udsendelse. Det problemer har eksisteret siden jeg fik boksen for et par soft-opdateringer siden. Den dør med en x-timeout… et eller andet fejl under afspilningen. Guiden forsvinder også, og øvrige net-funktioner. Så går der ca. 1-2 minutter, så kan jeg genoptage afspilningen igen, alt virker… og fortsætter med at virke resten af tiden den er tændt. Et mystisk WiFi problem, som kunne være relateret til min boks, og kun min boks. Men lidt øv.

 

Men dejligt, at de tidligere nævnte software update problemer er forsvundet igen.

Omdømme 5
Badge +1

Jeg har problemer med 4-5 x spole hastighederne, i forbindelse med seneste opdatering. Det hakker en hel del, når man spoler nu, det gjorde det ikke med den forrige software?

Mindes, at kan huske at have set et topic entry omkring “smoothness” og spole i optaget udsendelser, at Yousee skulle have tunet på smoothness ved spole.

Ved nyeste opdatering virker det som om, at yousee har prøvet at få opdateret billedet hyppigere når man spoler, hvilke går ud over smoothness. I stedet for får jeg nogle irriterende hakkene jumps på skærmen, så går det svært at styre hvornår der skal tykkes play igen.

Er der nogen af jer som har lagt mærke til det?

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har problemer med 4-5 x spole hastighederne, i forbindelse med seneste opdatering. Det hakker en hel del, når man spoler nu, det gjorde det ikke med den forrige software?

Mindes, at kan huske at have set et topic entry omkring “smoothness” og spole i optaget udsendelser, at Yousee skulle have tunet på smoothness ved spole.

Ved nyeste opdatering virker det som om, at yousee har prøvet at få opdateret billedet hyppigere når man spoler, hvilke går ud over smoothness. I stedet for får jeg nogle irriterende hakkene jumps på skærmen, så går det svært at styre hvornår der skal tykkes play igen.

Er der nogen af jer som har lagt mærke til det?

Hej Moef 

Vi er klar over udfordringerne med spolingen efter sidste opdatering, hvorfor den del netop er rullet tilbage.

Vi arbejder videre med spolefunktionen, så vi forhåbentlig senere, kan give den ellers ønskede spoleoplevelse :relaxed:
 

Omdømme 5
Badge +1

Spole 5 x, virkede faktisk ret godt tidligere og smooth, før seneste opdatering. Jeg har ikke opleveret, at seneste udrulning, i forbindelse med at spole.. er rullet tilbage, hvis jeg har forstået det skrevne korrekt “ hvorfor den del netop er rullet tilbage.”. Men da glædeligt, at der arbejds på at forbedre det. Eventuelt bare benyt det der fungerede tidligere?!

 

Jeg sidder så men nogle andre boks problemer. Men det er muligvis min YR-4000 boks der er fejlbehæftet. Jeg får meget ofte en “x-pvr timeout...” besked på skærmen. Efterfølgende mister jeg afspilningsmuligheder, eller helt wifi netforbindelsen. Det sker fast ca. 5-10 minutter efter jeg har tændt for boksen, der tilsluttes min wifi forbindelse. Så dør boksen ligesom, hvorefter der så går ca. 2-4 minutter, og den virker igen. Mange vil sige… det er din wifi der er problemet. Men min Chromecast og tv har ingen af disse problemer. Og faktisk virkede boksen også korrekt, indtil jeg fik den seneste firmware på boksen, hvor jeg var nød til at nulstille boksen. Så startede mit problem forfra. 

Yousee support har forsøgt at gøre “noget” ved boksen, uden det har hjulpet. 

 

En anden besked jeg tit får er, at boksens menu (system) skal opdateres, hvorefter boksen genstarter, installere et eller andet, og virker så kontinuerlig, uden x pvr timeout / wifi problemer.

Er i tvivl, om Yousee udviklerne laver små menu (gui) opdateringer, der løbende udsendes til boksen, udenfor de normale periodiske boks-opdateringer?

Omdømme 7
Badge +9

Spole 5 x, virkede faktisk ret godt tidligere og smooth, før seneste opdatering. Jeg har ikke opleveret, at seneste udrulning, i forbindelse med at spole.. er rullet tilbage, hvis jeg har forstået det skrevne korrekt “ hvorfor den del netop er rullet tilbage.”. Men da glædeligt, at der arbejds på at forbedre det. Eventuelt bare benyt det der fungerede tidligere?!

 

Hej @moef 

Du skulle gerne få en opdateringer snarest, som gør at spole oplevelsen bliver som du kender den :relaxed: Der kan godt lidt tid efter vi har frigivet opdateringen i nettet, til du rent faktisk får opdateringen på tv-boksen. 

 

En anden besked jeg tit får er, at boksens menu (system) skal opdateres, hvorefter boksen genstarter, installere et eller andet, og virker så kontinuerlig, uden x pvr timeout / wifi problemer.

Er i tvivl, om Yousee udviklerne laver små menu (gui) opdateringer, der løbende udsendes til boksen, udenfor de normale periodiske boks-opdateringer?


Det andet du nævner, vil jeg også sige er internetforbindelsen til tv-boksen, der lader til ikke at være helt stabil. Står tv-boksen gemt af vejen i et skab eller og hvor langt er der mellem modem og tv-boks? Hvis muligt, kan du prøve at fremføre et netværkskabel og se om det gør en forskel (husk at indstille tv-boksen til at køre med kabel). Hvis den taber internetforbindelsen, så kan den godt give den besked du nævner.


Bliver tv-boksen ved at drille, så kontakt gerne vores tekniske support, så vi kan få det fejlmeldt og en remote supporter kan ringe dig op.


 

Omdømme 5
Badge +1

Hejsa,

Vi har stadig ikke fået den “gode” 1-5 x spole funktion tilbage. Jeg tjekkede for eventuelle nye opdateringer, men ingenting. Kunne selvfølgelig være pga. Corona, udviklerne var sendt hjem. Jeg tænker, at de måske arbejder hjemmefra?

Besvar