Svar

tv boks vs kortlæser vs yousee app

Hej,

Har fornyligt købt nyt tv så jeg kan se fodbold.

Har valgt blandselv kanaller igennem yousee og synes kvaliteten er ringe!

Mit tv er et smart tv så jeg har yousee appen på tv'et og streamer igennem appen på mit tv.

Hvordan kan jeg få den bedste kvalitet og oplevelse, ville det være bedre med  kortlæseren og er det endnu bedre med tv boksen fra yousee eller er kortlæseren ligså godt som tv boksen 

icon

Bedste svar af Radiomanden 2 May 2021, 18:13

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Den bedste kvalitet er naturligvis via DVB-C signalet, da Streaming varierer i kvalitet fra 10 Mbits og ned. Med Appén på TVet er der de samme muligheder som med boksen, dog kan der ikke optages.

Den bedste kvalitet er naturligvis via DVB-C signalet, da Streaming varierer i kvalitet fra 10 Mbits og ned. Med Appén på TVet er der de samme muligheder som med boksen, dog kan der ikke optages.

Hej,

Tak for svar!

DVB-C signal er det kortlæseren? Er ny og ingen forstand på emnet nemlig :)

Tak på forhånd 

Omdømme 7
Badge +7

Ja, der er ingen forskel om det er via TVet eller TV boksen, og med Appén på TVet haves samme mulighed som med TV boksen. (Arkiv, Start forfra, Streaming tjenester.) 

Ja, der er ingen forskel om det er via TVet eller TV boksen, og med Appén på TVet haves samme mulighed som med TV boksen. (Arkiv, Start forfra, Streaming tjenester.) 

Tak for svar!

Bare så jeg har forstået rigtigt, så får jeg bedre kvalitet igennem kortlæseren end appen på tv'et da kortet kører på DVB-C ?

Tak på forhånd :) 

Omdømme 7
Badge +7

Om der er bedre kvalitet på App eller Antenne signalet kommer and på hvilke kanaler det er, da de ikke sendes med den samme Bitrate, det mest populære som f.eks DR1 og TV2 har den højeste kvalitet 10 Mbits, andre er med en lavere, samt at der anvendes 25 fps på nogle kanaler og andre bruger den normale 50 fps. Så overordnet set er det den bedste kvalitet via antennesignalet. Streaming tjenester varierer også i kvalitet, det er dog underordnet om der bruges App eller TV boks til det.

Omdømme 7
Badge +6

En bitrate måling foretaget i 2019 på YouSee’s DVB-C kanaler, scroll ned for at se listen.

Husk at Discovery’s kanaler der også findes på listen ikke længere forefindes hos YouSee, det gør heller ikke nogle af bland selv kanalerne, men alt det resterende er stadig er meget passende, for der er ikke sket meget bitrate missigt siden 2019.

https://digitalt.tv/forum/emne/yousee-kanalers-daarlige-kvalitet-bitrate/

Gutter for fanden, beklager jeg fatter hat!

Kan det bedre betale sig at købe kortlæsen til tv'et da jeg nu streamer igennem appen for kvaliteten er virkelig ringe nu

Ja/nej

Beklager at jeg er fatsvag 

En bitrate måling foretaget i 2019 på YouSee’s DVB-C kanaler, scroll ned for at se listen.

Husk at Discovery’s kanaler der også findes på listen ikke længere forefindes hos YouSee, det gør heller ikke nogle af bland selv kanalerne, men alt det resterende er stadig er meget passende, for der er ikke sket meget bitrate missigt siden 2019.

https://digitalt.tv/forum/emne/yousee-kanalers-daarlige-kvalitet-bitrate/

Om der er bedre kvalitet på App eller Antenne signalet kommer and på hvilke kanaler det er, da de ikke sendes med den samme Bitrate, det mest populære som f.eks DR1 og TV2 har den højeste kvalitet 10 Mbits, andre er med en lavere, samt at der anvendes 25 fps på nogle kanaler og andre bruger den normale 50 fps. Så overordnet set er det den bedste kvalitet via antennesignalet. Streaming tjenester varierer også i kvalitet, det er dog underordnet om der bruges App eller TV boks til det.

Omdømme 7
Badge +7

Som tidligere skrevet, så det bedste kvalitet via antennesignalet boks eller ej. Hvis der ikke ønskes at kunne optage, så haves der derudover samme mulighed som med boksen når der haves Appén på TVet.

Omdømme 7
Badge +6

Gutter for fanden, beklager jeg fatter hat!

Kan det bedre betale sig at købe kortlæsen til tv'et da jeg nu streamer igennem appen for kvaliteten er virkelig ringe nu

Ja/nej

Beklager at jeg er fatsvag 

Ja, det kan bedre betale sig med kortlæseren og se kanalerne på god gammeldags metode, fordi at kvaliteten der er bedre.

Omdømme 7
Badge +7

Både Boks og TV modtager samme signal i samme kvalitet.

“Nu”… Dvs. ikke hele tiden? Hvis fjernsynet er koblet på wifi, kan det medføre en svingende kvalitet, hvis der er huller i den trådløse forbindelse. Har du mulighed for at trække et netkabel hen til fjernsynet, for at se forskellen?

“Nu”… Dvs. ikke hele tiden? Hvis fjernsynet er koblet på wifi, kan det medføre en svingende kvalitet, hvis der er huller i den trådløse forbindelse. Har du mulighed for at trække et netkabel hen til fjernsynet, for at se forskellen?

hentyder du til som i nu hvor jeg streamer igennem yousee appen eller mener du wifi kan forstyre kortlæseren ?

og hvis du hentydet til kortlæseren, hvordan kan wifi forstyr kortlæseren?

jeg giver det gerne et forsøg med netkablet.  monter jeg kablet til tv’et og den anden ende monteres den i wifi routeren?

tak for hjælpen på forhånd

Omdømme 7
Badge +7

Wi- Fi kan IKKE forstyrre kortlæseren. Hvor hurtig er bredbånds forbindelsen, der skal ikke meget til at få fuld kvalitet på Appen, er signalet stabilt og med god styrke, så vindes der ikke noget ved brug af kablet forbindelse. Her har det aldrig være nødvendigt at kable, det er heller ikke praktisk muligt. Her ses min styrke, den den er helt oppe. (Den røde.) Den skal bare være mellem -40 til -60 dBm og den er helt oppe på over -30.

Besvar