Svar

TV boks via WiFi - IP problem

Vis første besked

34 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Den optager som sådan ikke, den låser bare en udsendelse på en server, den behøver hverken at være tændt eller sluttet til for at kunne optage, da det også kan gøres med med TV App´en eller Web TV.

Ligeledes har man glemt en udsendelse og den stadig er i gang, så gemmes hele udsendelsen. Der er heller ikke begrænsning på hvor mange der kan gemmes samtidig, der kan gemmes 250 timer. Det er 10 døgn.

Omdømme 7
Badge +7

Hej

Mine forældre har en Arris TV boks fra YouSee. Jeg kender desværre ikke modellen på boksen. Problemet er, at boksen ikke længere kan hente IP-adressen, når den skal køre via WiFi . Det virker, når vi forbinder boksen med kabel til routeren. Det undrer mig, at punkterne Netværk og Opdatering ikke findes i menuen på boksen. Er det ikke muligt at opdatere firmwaren på boksen? Vil ovenstående punkter mon dukke op af det?

Jeg tænker på, om problemet med IP-adressen vil kunne blive løst ved at tilføje et sæt WiFi boostere?

Det ser dog ikke ud til, at der kan være længere en 6 eller 8 meter imellem boosterne. 

Fik du svar på dine spørgsmål 😀

Har du prøvet at genstarte router?

Har du prøvet at nulstille TV-boks?

Har du prøvet at følge wifi signalet fra router til TV- boks med en Wifi-analyser app på en mobil eller tablet? 

Omdømme 7
Badge +7

Signalet skal have en rimelig styrke, de må ikke komme under -60 dBm, bruges der booster, så ville jeg ikke lade det komme under -50 dBm der hvor booster er anbragt.

Omdømme 1
Badge

Jeg har ikke lige fået talt med mine forældre igen om det endnu.

I første omgang kunne det være godt at se, om det ville hjælpe at skifte til Humax 4000 boksen.

Jeg mener de har TDC HomeBox som router, og den understøtter vist 5 Ghz WiFi.

Alternativt kan de som sagt evt. prøve med en Nokia Streaming Box 8000 i stedet.

Omdømme 7
Badge +7

ja, med TV App´en kan man det samme, dog ikke optage. (kun hvis 4000 boksen haves).

Omdømme 1
Badge

Er det også Humax YS4000 der bruges til bredbånd via fiber eller hvilken model er det?
Det lyder på mine forældre som om deres gamle DSL-installation er ved at være færdig. 

Omdømme 7
Badge +7

4000 boksen er også til DSL. 

Omdømme 1
Badge

Til fiber mener du vel?  :-)

Tak.

Omdømme 7
Badge +7

Den kan bruges på alle platformene. Coax, Fiber og DSL På Fiber og DSL er den helt trådløs, behøver kun Wi-Fi og en Router der kan sende TV signalet til den, så den kan bruges ganske som den kan på Coax.

Besvar