Svar

TV boks via WiFi - IP problem

Omdømme 1

Hej

Mine forældre har en Arris TV boks fra YouSee. Jeg kender desværre ikke modellen på boksen. Problemet er, at boksen ikke længere kan hente IP-adressen, når den skal køre via WiFi . Det virker, når vi forbinder boksen med kabel til routeren. Det undrer mig, at punkterne Netværk og Opdatering ikke findes i menuen på boksen. Er det ikke muligt at opdatere firmwaren på boksen? Vil ovenstående punkter mon dukke op af det?

Jeg tænker på, om problemet med IP-adressen vil kunne blive løst ved at tilføje et sæt WiFi boostere?

Det ser dog ikke ud til, at der kan være længere en 6 eller 8 meter imellem boosterne. 

icon

Bedste svar af Radiomanden 23 July 2021, 13:12

Der vil komme en besked på boksen når der er en opdatering, men jeg er ikke sikker på at de opdateres mere, nye kunder får en Humax 4000, det er den der nu bruges på alle platforme. Når vejledning for installation følges, så bør det være lige til, kender ikke meget til de bokse, det er sjældent at der skrives om dem, efter at det nu er en anden boks der bruges.

Se original

34 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Kan ikke mindes det fabrikat hos You See, et billede.?

Omdømme 7
Badge +7

Det er vist Stofa og Telia som bruger Arris. 

Omdømme 7
Badge +7

Det gør de vist, dem har You See aldrig brugt, har haft Kabel TV lige siden det hed TDC kabel TV.

Omdømme 1

Jeg tror det er modellen VIP2502EW.

https://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjfkLy49_jxAhWICOwKHV9HCVYQFjACegQIGRAC&url=https%3A%2F%2Fkundeservice.yousee.dk%2Ftv%2Fopsaetning%2Finstall-tvboks%2Fcisco%2F-%2Fmedia%2Fyousee%2Fhjaelp-og-support%2Ffiles%2Ftv_og-plus%2Ftv-i-flere-rum%2Ftv0032_vejledning_tv_boks_348166_low.ashx%3Fla%3Den&usg=AOvVaw24xKuf_wCR9WZ_QH5qjnwT

Omdømme 7
Badge +7

Det er ikke en Arris, det er en Cisco multiroom boks. Sørg for at fakta er på plads inden der skrives.

Omdømme 1

Ok tak, Jeg er dog rimeligt sikker på, at der står Arris på boksen. Men det er dog så nok en Cisco i stedet. Kan det godt passe, at der ikke er en vejledning til den på yousee. dk? 

Omdømme 7
Badge +7

Selvfølgelig er der da en vejledning til det.  Multiroom opsætning.   https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/install-tvboks/cisco/tv-i-flere-rum

Omdømme 1

Tak for det. 

Kan du også svare på det med punkterne Netværk og Opdatering, og om firmwaren på boksen kan opdateres? 

Omdømme 7
Badge +7

Der vil komme en besked på boksen når der er en opdatering, men jeg er ikke sikker på at de opdateres mere, nye kunder får en Humax 4000, det er den der nu bruges på alle platforme. Når vejledning for installation følges, så bør det være lige til, kender ikke meget til de bokse, det er sjældent at der skrives om dem, efter at det nu er en anden boks der bruges.

Omdømme 1

Tak for det.

Er den nye boks den der et beskrevet på nedenstående side?

https://kundeservice.yousee.dk/tv/brug-tv/funktioner-tv-boks/humax/specifikationer/art

Omdømme 7
Badge +7

Se bort fra 2000 boksen, den er udgået.

Omdømme 1

Mange tak for dine svar. 

Måske vil det hjælpe at få skiftet til Humax 4000. 

Omdømme 7
Badge +7

Det vil koste et gebyr, samt at der ligeledes skal haves en extra boks til at sende TV signalet til Humax boksen

Det må du tale med kundeservice om at få på plads.

Omdømme 1

Konkret hvilken ekstra boks er der behov for til Humax boksen?

Ok ja, det må vi tale med kundeservice om. 

Omdømme 7
Badge +7

Der skal muligvis bruges en Videobridge.

Omdømme 1

Ok tak, ja det må vi høre YouSee kundeservice om.

Et alternativ kunne måske være at købe f.eks. en Nokia Streaming Box 8000 og et abonnement til TV2 Play.

https://www.pricerunner.dk/pl/649-3200058778/Medieafspillere/Nokia-Streaming-Box-8000-Sammenlign-Priser

Men ja, lad os lige se, hvad YouSee kundeservice siger. :-)

Omdømme 7
Badge +7

Jeg har ikke TV fra You See, alt streames, har Nokia boksen og en Shield TV, Så der er DR, TV2 med Paramount, Disney+ og lidt andet.

Omdømme 1

Bonusspørgsmål:

Så vidt jeg kan læse, optager Humax 4000 boksen udsendelser i skyen.

Betyder det mon, at man kan undgå fejlen med for mange datastrømme, når man har en lav hastighed, eller har det ikke noget at sige? 

Omdømme 7
Badge +7

DSL har en begrænsning, det ændres der ikke på, ønskes højere hastighed, så er det Pair Bonding, hvis det ikke haves allerede.

Omdømme 7
Badge +7

Optagelsen foregår i skyen ved en server registrerer en kunde vil se en bestemt udsendelse. 

Omdømme 7
Badge +7

Optagelsen ligger et år, ønskes den fjernet inden, så sletter man den selv. Når man ser en optagelse/arkiv, så tæller det som en stream, og har man kun hastighed til 2 streams så har man jo problemer. Pair bonding giver højere hastighed = flere streams.

Internethastigheden har indflydelse, når man vil se optagelserne, men ikke når de optages. Dvs. hastigheden har ingen indflydelse på antallet af samtidige optagelser.

Omdømme 7
Badge +7

Det undlod jeg at skrive, da det er ganske logisk at det ikke optager en stream ved optagelse.

Det undlod jeg at skrive, da det er ganske logisk at det ikke optager en stream ved optagelse.

Men det er jo det, mploug spørger specifikt efter. :slight_smile:

Det er ikke logisk, hvis man ikke kender til systemet. De fleste har hørt om at lagre ting  i Skyen - og her belaster man jo sin egen internetforbindelse, når man lægger ting derop. Boksen kunne i princippet fungere på samme måde.

Omdømme 1

Tak, jeg synes ikke det var logisk.

Det lyder godt at hastigheden ikke har indflydelse på optagelse i skyen. 

Besvar