Spørgsmål

TV-boks slukker ofte sig selv om natten

Når jeg tænder mit tv om morgenen eller efter arbejde og vil se live-tv fra boksen, er den slukket, selvom jeg aldrig selv slukker den om aftenen??

Jeg skal som regel tænde/slukke boksen 10-20 gange før skærmbilledet “TV-boksen starter ...” kommer frem.

Ved hver genstart kommer billedet med youSee-logo og en %-indikator, der tæller op til 97% - hvorefter boksen:

• oftest bare slukker igen og er “død” og skal slukkes/tændes igen
  • ind imellem slukker og kort efter selv starter forfra med youSee-logoet, slukker igen og er “død” og skal slukkes/tændes igen
  • efter 10-20 forsøg omsider starter og jeg får “hul igennem”, hvorefter jeg kan se mine kanaler.

Jeg kan ikke se, at jeg har aktiveret en dvalefunktion nogle steder, og det sker heller ikke hver dag men 2-3 gange om ugen.

Det gjorde den gamle boks aldrig, og det er pi… irriterende. Er det en softwware-fejl i boksen? Min boks er altid opdateret.

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hvilken en er det.?

Boksen er en Humax YS4000.

Den er først begyndt på det efter, jeg fik nyt tv i juni, men det burde vel ikke være årsagen.

Både det nye og forrige tv er smart-tv fra Samsung. Det gamle tv startede altid på HDMI4, hvor boksen var tilsluttet, når jeg tændte for tv’et. Det nye tv starter også altid på HDMI4, hvor boksen er tilsluttet.

Fredag eftermiddag virkede boksen igen ikke, og søndag formiddag var problemet der igen. Søndag krævede det 17 forsøg.

Omdømme 7
Badge +7

Bruges der CEC mellem TVet og 4000 boksen, for så vil den tænde/slukke TVet, når den tændes/slukkes.

Omdømme 7
Badge +3

På Samsung TV er det bedst at bruge HDMI indgang 2 til boksen, men også bedst at slukke boksen om natten når den ikke bruges, da min bliver ret varm, kan være årsag til den selv slukker, men som Radiomanden siger skal CEC slåes fra på TV’et.

Omdømme 7
Badge +7

Nej, det skal jo netop være slået til, så når TV er tændt er Humax det også, så skal der også kun bruges én Remote til det hele.

Tak for input, begge to. Det lyder som gode forklaringer. Jeg tjekker lige opsætningen på tv’et og ser, hvad der sker.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @perandersen 

Jeg håber du fik det løst😊

Hvis en af svarene kunne bruges så markér bedste svar ✅

Faktisk så var boksen forbundet til HDMI2 og ikke 4, som jeg mente. Jeg har nu slået CEC til. Det var svært at finde, men siden har boksen ikke drillet, så måske dét var løsningen?

Jeg udpeger ikke ét særligt indlæg som det bedste, da alle har været gode og informative.

Tak for jeres hjælp!

Besvar