Spørgsmål

TV Boks ødelægger HDMI port

• 22 februar 2021
  • 1 kommentar
  • 51 visninger

Hej

Jeg er den glade ejer af et Samsung Plasma TV. Jeg har for nyligt skiftet abonnement hos YOUSEE og fået tilsendt en TV Boks (YS 4000), som jeg skulle tilslutte. Det gjorde jeg ved nøje at følge anvisningerne  fra YOUSEE og havde også direkte kontakt med YOUSEE undervejs. Det lykkedes ikke at få boksen til at virke optimalt, idet der kun kom et stærkt pixeleret billede på skærmen. Vi forsøgte i fællesskab at tilslutte boksen til 2 af mine HDMI indgange.

Da jeg havde pillet det hele fra igen, da det ikke virkede, og ville tilslutte mit øvrige udstyr som var tilsluttet tidligere, konstaterede jeg at præcis de to indgange, HDMI 1 og HDMI 2, hvor boksen havde været tilsluttet ikke længere fungerede. 

Jeg har talt med YOUSEE om det, og de siger, at det ikke kan lade sig gøre at en HDMI indgang går i stykker som følge af tilslutning til deres boks.

Men det er et faktum, at begge indgange virkede FØR tilslutningen af boksen og at de nu ikke fungerer EFTER .

Hvad mener I? Kan det være boksens skyld? Hvad skal jeg gøre, for jeg får nu tilsendt en ny boks, som jeg skal tilslutte. Jeg har bare ikke meget lyst til at slutte den til de to sidste fungerende indgange og risikere at de også går i stykker. Og endelig: Kan man reparere HDMI indgangene?

Mit TV er et Samsung PS50 C7705 fra ca 2010. Og fungerer ellers upåklageligt.

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +7

Nu er der vel ikke da der blev taget kabler fra og til været tændt for udstyret (Hotswapping), for har man det, så kan HDMI portene brændes af. Det tyder på at det er tilfældet.

Besvar