Svar

Tilslutte vhs afspiller til Humax Tv-boks Model: YSR 2000

Jeg har ikke scart udgang på mit tv, så derfor er jeg nødt til, at tilsluttet videoafspilleren via scart kabel, til boksen.

Men jeg kan ikke få den til at afspille/vise videoen. Jeg har ledt under indgangskilder, men ikke fundet noget der hedder scart, kun HDMI 1 og 2 hvor man kan ændre noget. Men det er jo ikke HDMI.

Så hvad /hvordan gør jeg?

icon

Bedste svar af MS-ERIK 24 November 2021, 17:31

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Den Analoge udgang er udelukkende for tilslutning til et Analogt TV, den kan IKKE bruges til andet.

Den Analoge afspiller kan tilsluttes TVet via RF, søg efter signal med den Analoge Tuner i TVet på UHF.

Omdømme 6
Badge +5

:relaxed: Er slette igen, 

Omdømme 7
Badge +7

Lordfynbo, læs hvad jeg skrev.

Den Analoge udgang er udelukkende for tilslutning til et Analogt TV, den kan IKKE bruges til andet.

Den Analoge afspiller kan tilsluttes TVet via RF, søg efter signal med den Analoge Tuner i TVet på UHF.

Og jeg spørger måske dumt, hvad er RF ?

Omdømme 7
Badge +7

I modsætning til Digitalt udstyr, så har Analogt udstyr en UHF modulator på antenne udgangen.

Tak.

Men det bliver jeg ikke meget klogere af, sorry. Jeg er ikke så teknisk anlagt. Skal jeg have fat i noget ekstra udstyr til dette?

Omdømme 7
Badge +7

Det er netop det du IKKE skal. Signalet sendes til den Analoge Tuner i TVet på UHF et sted mellem kanal 32-36, hvis jeg husker rigtigt, det er enormt længe siden man har rodet med Analog TV. 

Det er netop det du IKKE skal. Signalet sendes til den Analoge Tuner i TVet på UHF et sted mellem kanal 32-36, hvis jeg husker rigtigt, det er enormt længe siden man har rodet med Analog TV. 

Tak. Jeg må prøve i morgen.

Hmm, det kan jeg ikke finde ud af. Jeg kan ikke søge noget frem. Men er heller ikke sikker på, at jeg gør det rigtig.

Omdømme 7
Badge +7

Tilslut optager til TV, tænd optager, tænd TV søg med Analog Tuner på UHF. Der kan måske bagpå optager være en On/Off mulighed for RF.

VHS-videomaskinen har ud over en tilslutning med SCART-stik også to tilslutningsmuligheder til antennekabler. Det ene er til modtagelse af antennesignal fra en luftantenne eller en fællesantenne, det andet er en antenneudgang til forbindelse med antenneindgangen på TV-apparatet.

Til den ønskede opgave skal bruges et antennekabel, og med det forbindes VHS-maskinens antenneudgang med TV-apparatet. Når VHS-maskinen er tændt tændes TV-apparatet, og det indstilles til modtagelse af analoge antennesignaler, og der foretages en scanning efter analoge TV-stationer. Så vil VHS-maskinen sandsynligvis blive fundet, og den fremstår som en analog TV-kanal.

Det kan være nødvendigt at fjerne tilslutningen af TV-boksen for at den ikke blokerer for modtagelse af antennesignaler.

Hvis det ikke virker kan årsagen være at VHS-maskinen er indstillet til kun at sende signal ud gennem SCART. Der bør så være en indstillingsmulighed på VHS-maskinen hvor udgang via antennestikket af afspilninger kan slås til. Det kan f.eks. hedde noget med RF-signal eller udgang som TV-kanal, måske med valg af en bestemt TV-kanal.

Omdømme 7
Badge +7

Den bør altid kunne levere signal både på Composite (Scart) eller Composite RCA, det er ikke sikkert der er begge, samtidig med at det sendes ud på RF. (UHF) på omkring K36, det er justerbart et par kanaler op/ned.

Ej, tusind tak :-)

Det vil jeg prøve senere og håber det virker.

Besvar