Spørgsmål

tilkobling af tv boks eller yousee app

Jeg har fået Yousee tv boks, som er koblet til min router via Ethernet kabel. Der er grønt lys i net kablet. Men jeg kan ikke få noget tv signal, fordi “der ikke er noget antennesignal”. Hvad skal jeg med et antennesignal når jeg er tilkoblet via router? Og hvordan får jeg det til at virke?.

samtidig har jeg forsøgt at koble netværkskablet direkte til mit smart tv, men den digitale automatiske programindstilling finder ingen tjenester under Yousee, med netværskkabel, frekvens 450 MHz, netværk id 00111. Fejltekst kontroller antenneforbindelse eller tunerkonfig.? Hvordan får jeg ellers Yousee app ind på mit Sony smart tv?

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Kan forstå at du har levering via Coax, er det korrekt,? Så boks (Humax 4000) og TV skal forbindes til antennestikket, haves der Fiber/DSL, så skal TV boksen (Humax 5000) tilsluttes din bredbåndsforbindelse.

App’en til TVet hentes i Android Play butik og installeres.

Tak, mit kabel ind er det gammeldags coax kabel. I stikket sidder en fordeler dåse jeg fik med min router fra Yousee. Jeg har trukket Ethernet kabler rundt i huset, dvs der er sat et netværkskabel i min router. Men jeg er i tvivl om jeg skulle have brugt tv-antenne udgangen på nævnte fordeler dåse, og koblet det til min switch box til Ethernet kablerne der skal bruges til tv. Jeg er ikke så teknisk, men er det det du siger jeg skal? 
Kan ikke se at boksen er humax, men der står 4000 i bunden. 

Omdømme 7
Badge +7

Humax 4000 boksen er når den bruges på Coax kun en delvis IP boks, så den skal tilsluttes Antenneforbindelse, da den før 5000 boksen kom blev benyttet på Fiber, fungerede den 100% som IP boks, men det kan den ikke på Coax. Da den ellers ikke kan vise Flow TV.

Omdømme 7
Badge +7

Humax 4000 boksen er når den bruges på Coax kun en delvis IP boks, så den skal tilsluttes Antenneforbindelse, da den før 5000 boksen kom blev benyttet på Fiber, fungerede den 100% som IP boks, men det kan den ikke på Coax. Da den ellers ikke kan vise Flow TV.

Hej @LarsV 

Fuldstændigt korrekt som Radiomanden skriver her - der skal antennekabel i tv-boksen😊

Fik du det til at virke?

Nej for jeg kan ikke koble min router til antenneudgangen i det stik der fulgte med fra Yousee. Se foto. Det eneste udgangsstik det medfølgende kabel passer til er det midterste. Så det har jeg koblet til routeren. Og fra routeren kommer det kabel der sidder i indgang 4 nedenunder. Kabel fra 4 går ud i mit hus og derfra har jeg et Ethernet kabel til enten min tv-boks eller direkte ind i smart tv. Uanset hvad så “mangler antennesignal” ifølge fejlbesked. 

Så kan jeg trække et kabel med Alm antennestik direkte ned i indgang 4?

Omdømme 7
Badge +7

På billedet har du rigtignok tilsluttet Modemmet korrekt til “rygsækken”, de 2 andre tilslutninger på den er Radio som ikke længer bruges, den anden er til TV, og det er der Humaxen skal have signal fra.

Tak Radiomanden, men hvordan kan jeg sende signalet via “stik” og ethernetkabel ud til boxen/smart tv? Jeg er ikke klar over hvilket udstyr jeg skal bruge. 

Stik 4 mente jeg 

Omdømme 7
Badge +7

For at få Antenneforbindelse til Humaxen, så skal der jo trækkes et sådan kabel frem til den fra den tilslutning der er til den (TV) på rygsækken (fordeleren). det er ikke nødvendigt at have antenne forbindelse til TVet, da der med Humaxen ikke er behov for at bruge Tuneren i TVet, at der kun er et Rj45 tilsluttet så Smart funktionerne kan bruges er tilstrækkeligt.

Besvar