Spørgsmål

TCL tv - kortlæser - ekstra kanaler kommer ikke med?

• Deltager
  • 2 kommentarer

Hej. Har TV-boks og bland selv.

Har fået nyt kort og ny kortlæser til TV i soveværelse.  Fulgt vejledning (450.000 og 111) men kun grundpakken er med. Kommer lige så fint program 1-5, men nr 6 der er TV2 Zulu er blank, og går direkte til nr 7 som er Charlie og så springer vi igen over nr 8 = TV2 news osv.

Kortet (tror jeg) er korrekt sat i, da jeg via CI kan finde det, kan dog ikke åbne da jeg ikke kender pin.
Nogle ideer?

Denne tråd kan ikke kommenteres

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der skal ikke bruges nogen PIN, når kort og kortholder er korrekt monteret så vil det virke, når det ikke gør, så er muligheden at enten kortholder eller kort er forkert monteret, eller der er fejl på kortet.

Kort monteres i kortholder så Chippen vender mod forsiden af kortholder.

Tak for svar, men den er korrekt monteret (TV siger ci kort indsat). Er også vendt rigtig - har prøver begge veje bare for en sikkerheds skyld. 
Har også fået sendt nyt kort fra Yousee + ny kortlæser, så det er også ok.

Er løbet tør for ideer 😀

Omdømme 7
Badge +7

Så kan jeg heller ikke sige hvorfor det ikke virker, for det burde det klart gøre. Du kan få.eks forhøre dig hos forhandleren.

Har det før virket med bland selv i soveværelset? Jeg tænker, om det kan være et signalproblem. Bland selv-kanalerne er nemlig lidt mere signalfølsomme end grundpakke-kanalerne.

Nyt hus, ikke haft det før - så kan være der udfordringen er.

Omdømme 7
Badge +7

Det bør og skulle virke, tal med forhandleren.

Det bør kun virke, hvis signalet kommer (relativt) uskadt igennem antennekablet. Mistanken om signalfejl styrkes af, at fjernsynet bare viser sort skærm, i stedet for noget med “du har ikke adgang til kanalen”.

Bland selv-kanalerne ligger på 256-QAM-frekvenser, hvor grundpakken ligger på 64-QAM. 256-QAM drukner hurtigere i støj end 64-QAM.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Mzd 

Har du kanalerne på web-tv? Så bør de også ligge på kortet - det kan support evt. tjekke op på de gør, hvis det bliver ved at drille:relaxed:

Det er selvføgelig vigtigt, som @Forummanden skriver,  at der er OK signal og bruger du et antennekabel i dårlig kvalitet, så kan det måske også drille lidt.