Svar på spørgsmål om den nye YouSee tv-boks.


Omdømme 6
Badge +3
Først og fremmest tak, for alle jeres gode spørgsmål til den nye tv-boks. Vores produktchefer, Henrik og Tejs, har læst og besvaret dem. I kan finde jeres spørgsmål og deres svar nedenfor:

  • :

    Er det teknisk umuligt for boksen at koble sig på et 2,4 GHz-netværk?

    Den lille boks, som kommer senere: Hvordan skal den primært se live-tv? Gennem egen tuner eller gennem hovedboksens tunere? Jeg tænker: Hvor mange af hovedboksens tunere kan bruges til live-tv-streaming til hjemmets små bokse...

    Vil andre end Yousee kunne udvikle apps til den?

    Hvad kan USB-porten bruges til?

    Man kan tilsyneladende ikke starte boksen op i offline-tilstand. Bliver det muligt på et tidspunkt?

    Hej Logan,

    Du får lige svaret i punkter:

    Nej, boksen understøtter kun 5GHz WiFi netværk.

    Multiroom boksen er identistisk i størrelse med sin storesøster, og den vil skulle bruge Coax-stik for at se TV. Den vil så kunne streame optagelser fra hovedboksen.

    Der er ikke planer om at 3. part skal udvikle apps til boksen.

    Vi har flere forskellige koncepter for udnyttelsen af USB-porten, men 1 mulighed kunne f.eks være MedieCenter med understøttelse af eksterne hardiske.

    Boksen er skabt som en DVB-C-boks, hvor man er afhængig af internet forbindelse for at kunne tilgå EPG, TV-arkiv, start forfra, lejefilm og VOD-tjenesterne fra HBO og C-more. Vi har derfor valgt at kræve online-forbindelse for at starte boksen op, da brugeroplevelsen vil være kraftigt forringet hvis ikke man har forbindelse.

    Vh

    Henrik

  • :

    Ifølge rygtebørsen er den nye Yousee-boks udviklet i samarbejde med Humax.

    Kan det bekræftes?

    Og i så fald - hvilken eksisterende Humax-model minder mest om Yousee-boksen?

    Hej Movern

    Ja, det er Humax der har udviklet boksen. Boksen er skabt til YouSee, så vi har eget modelnummer og dermed er der ikke en direkte sammenligning med andre bokse.

    Vh

    Henrik

  • :

    Hej youSee. Det ser ud til, at jeres implementerings-strategi lægger op til, at eksisterende kunder med youSee plus mister musik ved, at skifte til den nye boks? - vil det være muligt, at købe musik som en tillægs-tjenste til kabel-tv, eller bredbånd? dvs. 30 kr. i boksleje + ?? kr. for musik. Mvh Lars

    Hej Bobbas

    Det bliver ikke muligt på kort bane. På nuværende tidspunkt er det kun muligt at få musik med et YouSee mobilabonnement.

    Vh

  •  (og
  • ):

    Hvordan håndterer I eksisterende kunder med en Yousee boks? Kan de frit bytte den gamle boks til den nye? Og hvordan gøres dette i praksis - er det blot ved at ringe til supporten, som så sender den nye boks med posten?

    Hej PeterH og Jjaars

    Hvis du skifter til en af vores nye tv-løsninger, så skifter vi din boks – helt gebyrfrit – til den nye model. Det kan vores kundeservice sagtens hjælpe dig med. Hvis du returnerer den gamle boks, så slipper du også for et gebyr til den.

     

  • :

    Hvad er planerne for tilgængelighed af jeres TV & Film App på Apple TV 4 og Android TV?

    Hej cbonde

    Vi kigger hele tiden på hvordan vi forbedre og udbygge vores tilbud på den store skærm. Apple TV og Android TV er i den forbindelse selvfølgelig med i vores overvejelser. Men det er ikke noget vi har en lanceringdato på, på nuværende tidspunkt.

    Vh

    Henrik

  • :

    Overvejer at få den nye tv boks. men har 2 tv i husstanden.som jeg ser fuldpakken på..skal man så bestille 2 bokse eller kan begge tv sluttes til en boks eller kan man bare brugen boksen på det ene tv og uden boks på det andet tv når man har fuldpakken uden bland selv.

    Hej Bennym:

    Du kan sagtens have tv-boksen på dit ene tv og samtidig se tv på det andet.

    Vh 

  • :

    Jeg er interesseret i at vide hvad der sker med Yousee plus. 

    Hvad bliver afløseren for Yousee plus på den nye boks?

    Kan man ikke have den gamle og den nye med de samme muligheder?

    Hej Vierning

    YouSee Plus nedtages, og dine rettigheder kommer til at ligge på boksen, med undtagelse af Film&Serier samt Musik. Derfor er den nye boks ”afløser”, da rettighederne ligger herpå. Du kan sagtens have den gamle boks og f.eks. bruge den som tv-tuner samt se dine optagelser.

  • :

    Den gamle YouSee Plus-boks fra Samsung har fået problemer med favoritlisten, som ændrer sig af sig selv, og nogen gange virker flere kanaler ikke, men når der er fundet en kanal, der virker, så begynder de alle at virke igen. Er det en følge af ændringer, som YouSee foretager af hensyn til den nye boks? 

    Vil eksisterende YouSee Plus-kunder, der lejer Samsung-boksen få tilbud om ombytning til den nye boks indenfor det løbende abonnement, og kan man regne med at en ombytning ikke betyder at der mistes funktioner, kun at der kommer nye funktioner som den nye boks indeholder?

    Hej MS-ERIK,

    Det er ikke umiddelbart fejl som vi kender til. De ændringer vi foretager for den nye boks, bør ikke have indflydelse på vores eksisterende produkter.

    Hvis du skifter til en af vores nye tv-løsninger, så skifter vi din boks – helt gebyrfrit – til den nye model. Det kan vores kundeservice sagtens hjælpe dig med. Den nye boks vil bære alle ”rettigheder” og kan bruges som f.eks. TV-tuner, men dækker ikke rettigheder til Film&Serier samt Musik.

    Vh

    Henrik og Tejs

  • (og
  • ):

    Der er en ting der er kommet mig for øre, og det et at der ikke er mulighed for at lægge tid til optagelserne, det kan da ikke være rigtigt at man har overset den funktion, det er da noget som skal rettes snarest.

    Det må hellere få en høj prioritet.

    Hej Radiomanden og ColineHF,

    Det er korrekt at man ikke kan manuelt kan lægge tid til optagelser på nuværende tidspunkt.

    Vh

    Henrik

     

  • :

    Har bestilt den nye boks kan man Købe den gamle  og hvad koster den  håber i får løst det med ekstra optage tid  på den nye.

    Hej Janole1,

    Vi sælger ikke den gamle boks. Når du bestiller den nye kan du f.eks. vælge at returnere den gamle, eller betale et gebyr på 299,- for ikke at returnere den.

    Vh

  • :

    Vi har den nuværende Yousee Plus boks som vi lejer. Vi har både tv, bredbånd, og mobiltelefoni hos jer også.

    Vi er selvfølgelig meget interesseret i jeres nye boks, men synes der har været så mange forskellige udmeldinger mht hvad den kan osv.

    I forbindelse med lanceringen af den nye boks kontra den gamle boks har jeg lidt spørgsmål.

    1: På den gamle Yousee Plus boks har jeg arkiv, gratis film osv. Findes det også på den nye boks?

    2: Der skrives om at man overgår til et nyt abonnement hvis man vælger det nye abonnement. Hvad indeholdet det abonnement?

    3: Hvad mister jeg i forhold til den gamle boks, ved at overgå til den nye?

    4: Hvad får jeg ved at overgå til den nye?

    5: Er det muligt at tilslutte en ekstern harddisk til den nye boks via USB og se film man har liggende der?

    6: Hvordan foregår ombytning af den gamle boks til den nye?

    7: Hvor lang tid skal man forvente ombytning fra den gamle til den nye boks tager? Tejs skal svare.

    Tejs: Det bør kun tage et par dage at få den sendt. Ellers gør de det i butik med det samme.

    Der kan dog være begrænsning i salget, da efterspørgslen har været enorm

    Hej Jeromaka

    Stort set. Arkiv findes, men ikke Film & Serie-pakken eller Musik

    Det er det samme som det gamle, bare med en boks i abonnementet.

    Film & Serie-pakken samt Musik følger ikke med.

    Den nye boks kan mange flere ting. Flere samtidige optagelser, den er hurtigere, flottere og kommer med en masse nye spændende ting. Derudover opdateres den løbende med nye features.

    Ikke på nuværende tidspunkt, men det er en af mange funktionaliteter som vi overvejer at implementere.

    Du bliver oprettet på et nyt abonnement med tv-boksen. Derefter kan du få boksen tilsendt og returnere den gamle.

    _______________________________________________________________

    Vi håber, at I kunne bruge svarene. Husk, at dette er et kunde-til-kunde-forum, så forvent ikke et svar fra os med det samme - vi forsøger at følge med, men haster det, så kontakt os endelig :)

    Vh
    Nikolaj


  • 170 Kommentarer

    Omdømme 7
    Badge +5
    oz1mis skrev:
    Jeg kan ikke forstå hvad du vil bruge størrelserne på de enkelte optagelser til?



    Når den er ved at være fyldt op på et tidspunkt og når man skal på ferie eller er hjemmefra, så er det nemmere at have med at gøre.  Husk den kan optage 3 kanaler på en gang, så den kan nemt fyldes op.

    Og hvis det umiddelbart kn gøres med en lille ændring i kodningen, så kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skulle tilbyde denne service

    Omdømme 7
    Badge +8
    mich skrev:
    oz1mis skrev:
    Jeg kan ikke forstå hvad du vil bruge størrelserne på de enkelte optagelser til?



    Når den er ved at være fyldt op på et tidspunkt og når man skal på ferie eller er hjemmefra, så er det nemmere at have med at gøre.  Husk den kan optage 3 kanaler på en gang, så den kan nemt fyldes op.

    Og hvis det umiddelbart kn gøres med en lille ændring i kodningen, så kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skulle tilbyde denne service

    Jeg kan - ferie eller ej - slet ikke forestille mig, at jeg kan bruge al pladsen til optagelser. Hvordan overkommer man at se alt det, samtidig med, at der kommer nye udsendelser til.;)

    Omdømme 7
    Badge +5
    joern skrev:
    mich skrev:
    oz1mis skrev:
    Jeg kan ikke forstå hvad du vil bruge størrelserne på de enkelte optagelser til?



    Når den er ved at være fyldt op på et tidspunkt og når man skal på ferie eller er hjemmefra, så er det nemmere at have med at gøre.  Husk den kan optage 3 kanaler på en gang, så den kan nemt fyldes op.

    Og hvis det umiddelbart kn gøres med en lille ændring i kodningen, så kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skulle tilbyde denne service

    Jeg kan - ferie eller ej - slet ikke forestille mig, at jeg kan bruge al pladsen til optagelser. Hvordan overkommer man at se alt det, samtidig med, at der kommer nye udsendelser til.;)

    Det kunne jo være, man samlede på nogle film og serier f.eks. på Cmore hen ad sommeren, og så disse i det kolde efterår og hele vinteren. 

    Kan man ikke se enkelte prgrammers forbrug på den gamle Samsung boks? som f.eks. på Bluray/HDD optagerne ?

    Omdømme 7
    Badge +8
    Har fået oplyst fra udviklingsafd. i YouSee, at der er hverken 16 GB SD-kort eller 16 GB RAM i boksen.

    Omdømme 7
    Badge +8
    mich skrev:
    joern skrev:
    mich skrev:
    oz1mis skrev:
    Jeg kan ikke forstå hvad du vil bruge størrelserne på de enkelte optagelser til?



    Når den er ved at være fyldt op på et tidspunkt og når man skal på ferie eller er hjemmefra, så er det nemmere at have med at gøre.  Husk den kan optage 3 kanaler på en gang, så den kan nemt fyldes op.

    Og hvis det umiddelbart kn gøres med en lille ændring i kodningen, så kan jeg ikke se, hvorfor man ikke skulle tilbyde denne service

    Jeg kan - ferie eller ej - slet ikke forestille mig, at jeg kan bruge al pladsen til optagelser. Hvordan overkommer man at se alt det, samtidig med, at der kommer nye udsendelser til.;)

    Det kunne jo være, man samlede på nogle film og serier f.eks. på Cmore hen ad sommeren, og så disse i det kolde efterår og hele vinteren. 

    Kan man ikke se enkelte prgrammers forbrug på den gamle Samsung boks? som f.eks. på Bluray/HDD optagerne ?

    Nej.

    Hej her inde hvorfor er det lige af jeg ikke kan starte forfra? med den nye tv boks og at der ikke er noget tv arkiv?

    har lige for en nye fejl på den nye boks andre der har været ud for det

    1.jpg

    Omdømme 7
    Badge +7
     Der er intet i vejen med de funktioner her. Hvornår forsvandt funktionerne hos dig.?

    har lige snak med yousee de siger pt der ikke er akriv på den nye boks

    efter en snak med support som genstart boks virke det igen

    Omdømme 7
    Badge +7
    Der er vrøvl, der er masser af udsendelser i arkiv. Har brugt det flere gange på diverse kanaler.
    ikke hos mig jeg for den fejl som jeg har vis længe oppe

    Virker din start forfra heler ikke??

    niks den bok kan ikke ting serud til der er noget galt med mit abonnementbox 2.jpg

    https://

    Omdømme 7
    Badge +7
     De ting var vist indbefattet i + abonnement på den gamle box. Er der heller ikke start forfra og Arkiv når TV og Film Appen bruges.?

    Hvad er det for en appe du mener?

    Syns bare det er markliget at der ikke er tv arkiv og start forfra når det står på ders hjemme side:(

    har lige snak med yousee og fik at vide det er en  general fejl på boks og de kan ikke give nogel tidpunkt/dag for hvornår det bliv ret

    Omdømme 7
    Badge +5
    kim-v skrev:
    har lige snak med yousee og fik at vide det er en  general fejl på boks og de kan ikke give nogel tidpunkt/dag for hvornår det bliv ret

    Kim-v

    Hvilken fejl på den nye boks taler du om ?

    Omdømme 7
    Badge +7
     Der er ikke noget problem her. Dog er der nogle problemer hos YS, som giver sig udslag i manglende rettigheder på boxene, der i blandt også med tildeling af rettigheder til bl.a. C More.

    Omdømme 7
    Badge +5
    Radiomanden skrev:
     Der er ikke noget problem her. Dog er der nogle problemer hos YS, som giver sig udslag i manglende rettigheder på boxene, der i blandt også med tildeling af rettigheder til bl.a. C More.

    Nu er det ikke kun boksene, men det er også rettigheder på Ipad appliktioner, PC og det er også tildeling af ekstra kanaler på almindelige TV.

    Men det er klart det også rammer den nye boks nu

    jeg snak om start forfra og arkiv  de virke ikke hos mig og nogle gang når jeg optaget serie film kan jeg ikke start det optaget så give den fejl så jeg snak lige med yousee support og fik den besked

    det er en  general fejl på boks og de kan ikke give nogel tidpunkt/dag for hvornår det bliv ret

    og som mich siger så er der også problem med  rettigheder til kunder/abonnement

    Omdømme 3
    Måske er dette indlæg lidt off tonic, men alligevel...

    Jeg har fuldpakken på den nye boks fra YC, og får også fejlmeddelelsen (4003) som vist på billedet, bare ikke på kanal 5, men derimod på bl.a. Discovery, og alle Natgeo kanaler + nogle stykker mere.

    YC support vil skifte min boks, for de mener det er den der fejler.

    I bund og grund, tror jeg det er YC's systemer der fejler, som også fremgår af indlæg i denne tråd.

    Jeg undre mig bare over at supporten hos YOUSEE ikke melder det samme ud.

    En medarbejder mener boksen skal skiftes, en anden siger det er en fejl hos dem.......Hvad skal man tro på???

    Michael.

    Omdømme 7
    Badge +5
    mitri skrev:
    Måske er dette indlæg lidt off tonic, men alligevel...

    Jeg har fuldpakken på den nye boks fra YC, og får også fejlmeddelelsen (4003) som vist på billedet, bare ikke på kanal 5, men derimod på bl.a. Discovery, og alle Natgeo kanaler + nogle stykker mere.

    YC support vil skifte min boks, for de mener det er den der fejler.

    I bund og grund, tror jeg det er YC's systemer der fejler, som også fremgår af indlæg i denne tråd.

    Jeg undre mig bare over at supporten hos YOUSEE ikke melder det samme ud.

    En medarbejder mener boksen skal skiftes, en anden siger det er en fejl hos dem.......Hvad skal man tro på???

    Michael.

    Jeg ved ikke hvad man skal tro, jeg synes, det er meget kaotisk med alle de fejl Youse har, og den ene ved ikke hvad den anden gør eller ved

    Yousee har et kæmpe rod med deres rettigheder, jeg ville måske gå i indstillinger og resette til fabriksindstillinger, husk du mister optagelser. Du skal ikek formatere harddisken, idet jeg har set, at det gør den heltr uduelig og skal skiftes

    Prøv reset til fabriksindstillinger, og meld tilbage

    Min boks, som jeg hentede i TDC butik kl. 10.00 om mandagen, kører upåklageligt. Jeg har ikke film og serier (streaming) men hhar fået TV kanal 300 oh 305 FirstHD og SeriesHD fra Cmore

    Besvar