Er det teknisk umuligt for boksen at koble sig på et 2,4 GHz-netværk?
Den lille boks, som kommer senere: Hvordan skal den primært se live-tv? Gennem egen tuner eller gennem hovedboksens tunere? Jeg tænker: Hvor mange af hovedboksens tunere kan bruges til live-tv-streaming til hjemmets små bokse...
Vil andre end Yousee kunne udvikle apps til den?
Hvad kan USB-porten bruges til?
Man kan tilsyneladende ikke starte boksen op i offline-tilstand. Bliver det muligt på et tidspunkt?
Hej Logan,
Du får lige svaret i punkter:
Nej, boksen understøtter kun 5GHz WiFi netværk.
Multiroom boksen er identistisk i størrelse med sin storesøster, og den vil skulle bruge Coax-stik for at se TV. Den vil så kunne streame optagelser fra hovedboksen.
Der er ikke planer om at 3. part skal udvikle apps til boksen.
Vi har flere forskellige koncepter for udnyttelsen af USB-porten, men 1 mulighed kunne f.eks være MedieCenter med understøttelse af eksterne hardiske.
Boksen er skabt som en DVB-C-boks, hvor man er afhængig af internet forbindelse for at kunne tilgå EPG, TV-arkiv, start forfra, lejefilm og VOD-tjenesterne fra HBO og C-more. Vi har derfor valgt at kræve online-forbindelse for at starte boksen op, da brugeroplevelsen vil være kraftigt forringet hvis ikke man har forbindelse.
Vh
Henrik
Ifølge rygtebørsen er den nye Yousee-boks udviklet i samarbejde med Humax.
Kan det bekræftes?
Og i så fald - hvilken eksisterende Humax-model minder mest om Yousee-boksen?
Hej Movern
Ja, det er Humax der har udviklet boksen. Boksen er skabt til YouSee, så vi har eget modelnummer og dermed er der ikke en direkte sammenligning med andre bokse.
Vh
Henrik
Hej youSee. Det ser ud til, at jeres implementerings-strategi lægger op til, at eksisterende kunder med youSee plus mister musik ved, at skifte til den nye boks? - vil det være muligt, at købe musik som en tillægs-tjenste til kabel-tv, eller bredbånd? dvs. 30 kr. i boksleje + ?? kr. for musik. Mvh Lars
Hej Bobbas
Det bliver ikke muligt på kort bane. På nuværende tidspunkt er det kun muligt at få musik med et YouSee mobilabonnement.
Vh
Hvordan håndterer I eksisterende kunder med en Yousee boks? Kan de frit bytte den gamle boks til den nye? Og hvordan gøres dette i praksis - er det blot ved at ringe til supporten, som så sender den nye boks med posten?
Hej PeterH og Jjaars
Hvis du skifter til en af vores nye tv-løsninger, så skifter vi din boks – helt gebyrfrit – til den nye model. Det kan vores kundeservice sagtens hjælpe dig med. Hvis du returnerer den gamle boks, så slipper du også for et gebyr til den.
Hvad er planerne for tilgængelighed af jeres TV & Film App på Apple TV 4 og Android TV?
Hej cbonde
Vi kigger hele tiden på hvordan vi forbedre og udbygge vores tilbud på den store skærm. Apple TV og Android TV er i den forbindelse selvfølgelig med i vores overvejelser. Men det er ikke noget vi har en lanceringdato på, på nuværende tidspunkt.
Vh
Henrik
Overvejer at få den nye tv boks. men har 2 tv i husstanden.som jeg ser fuldpakken på..skal man så bestille 2 bokse eller kan begge tv sluttes til en boks eller kan man bare brugen boksen på det ene tv og uden boks på det andet tv når man har fuldpakken uden bland selv.
Hej Bennym:
Du kan sagtens have tv-boksen på dit ene tv og samtidig se tv på det andet.
Vh
Jeg er interesseret i at vide hvad der sker med Yousee plus.
Hvad bliver afløseren for Yousee plus på den nye boks?
Kan man ikke have den gamle og den nye med de samme muligheder?
Hej Vierning
YouSee Plus nedtages, og dine rettigheder kommer til at ligge på boksen, med undtagelse af Film&Serier samt Musik. Derfor er den nye boks ”afløser”, da rettighederne ligger herpå. Du kan sagtens have den gamle boks og f.eks. bruge den som tv-tuner samt se dine optagelser.
Den gamle YouSee Plus-boks fra Samsung har fået problemer med favoritlisten, som ændrer sig af sig selv, og nogen gange virker flere kanaler ikke, men når der er fundet en kanal, der virker, så begynder de alle at virke igen. Er det en følge af ændringer, som YouSee foretager af hensyn til den nye boks?
Vil eksisterende YouSee Plus-kunder, der lejer Samsung-boksen få tilbud om ombytning til den nye boks indenfor det løbende abonnement, og kan man regne med at en ombytning ikke betyder at der mistes funktioner, kun at der kommer nye funktioner som den nye boks indeholder?
Hej MS-ERIK,
Det er ikke umiddelbart fejl som vi kender til. De ændringer vi foretager for den nye boks, bør ikke have indflydelse på vores eksisterende produkter.
Hvis du skifter til en af vores nye tv-løsninger, så skifter vi din boks – helt gebyrfrit – til den nye model. Det kan vores kundeservice sagtens hjælpe dig med. Den nye boks vil bære alle ”rettigheder” og kan bruges som f.eks. TV-tuner, men dækker ikke rettigheder til Film&Serier samt Musik.
Vh
Henrik og Tejs
Der er en ting der er kommet mig for øre, og det et at der ikke er mulighed for at lægge tid til optagelserne, det kan da ikke være rigtigt at man har overset den funktion, det er da noget som skal rettes snarest.
Det må hellere få en høj prioritet.
Hej Radiomanden og ColineHF,
Det er korrekt at man ikke kan manuelt kan lægge tid til optagelser på nuværende tidspunkt.
Vh
Henrik
Har bestilt den nye boks kan man Købe den gamle og hvad koster den håber i får løst det med ekstra optage tid på den nye.
Hej Janole1,
Vi sælger ikke den gamle boks. Når du bestiller den nye kan du f.eks. vælge at returnere den gamle, eller betale et gebyr på 299,- for ikke at returnere den.
Vh
Vi har den nuværende Yousee Plus boks som vi lejer. Vi har både tv, bredbånd, og mobiltelefoni hos jer også.
Vi er selvfølgelig meget interesseret i jeres nye boks, men synes der har været så mange forskellige udmeldinger mht hvad den kan osv.
I forbindelse med lanceringen af den nye boks kontra den gamle boks har jeg lidt spørgsmål.
1: På den gamle Yousee Plus boks har jeg arkiv, gratis film osv. Findes det også på den nye boks?
2: Der skrives om at man overgår til et nyt abonnement hvis man vælger det nye abonnement. Hvad indeholdet det abonnement?
3: Hvad mister jeg i forhold til den gamle boks, ved at overgå til den nye?
4: Hvad får jeg ved at overgå til den nye?
5: Er det muligt at tilslutte en ekstern harddisk til den nye boks via USB og se film man har liggende der?
6: Hvordan foregår ombytning af den gamle boks til den nye?
7: Hvor lang tid skal man forvente ombytning fra den gamle til den nye boks tager? Tejs skal svare.
Tejs: Det bør kun tage et par dage at få den sendt. Ellers gør de det i butik med det samme.
Der kan dog være begrænsning i salget, da efterspørgslen har været enorm
Hej Jeromaka
Stort set. Arkiv findes, men ikke Film & Serie-pakken eller Musik
Det er det samme som det gamle, bare med en boks i abonnementet.
Film & Serie-pakken samt Musik følger ikke med.
Den nye boks kan mange flere ting. Flere samtidige optagelser, den er hurtigere, flottere og kommer med en masse nye spændende ting. Derudover opdateres den løbende med nye features.
Ikke på nuværende tidspunkt, men det er en af mange funktionaliteter som vi overvejer at implementere.
Du bliver oprettet på et nyt abonnement med tv-boksen. Derefter kan du få boksen tilsendt og returnere den gamle.
_______________________________________________________________
Vi håber, at I kunne bruge svarene. Husk, at dette er et kunde-til-kunde-forum, så forvent ikke et svar fra os med det samme - vi forsøger at følge med, men haster det, så kontakt os endelig :)
Vh
Nikolaj