Spørgsmål

Stop serie-optagelse på Humax YS 5000

Omdømme 1

Jeg har lige fået skiftet min gamle pålidelige Cisco Tv-box ud. I stedet har jeg fået en Humax YS 5000. 
Umiddelbart virker boxen smart, MEN det er jo en noget mere primitiv box med en del forringelser og er mere besværlig at bruge - f.eks skal man nu bruge 6 (seks) tastetryk for at se sine optagelser, mod tidligere kun et enkelt tastetryk.
Og spole-funktionen er langsom og primitiv med en lille menu på skærmen.
Men mit problem er lige nu: hvordan stopper man en serie-optagelse på en uendelig lang serie?

27 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Under planlagte optagelser annuller optagelser.

Omdømme 1

Det virker desværre kun på de enkelte udsendelser. og ikke på hele serien

Omdømme 1

Har samme udfordring mht. at slette såkaldte planlagte optagelser som jeg aldrig har planlagt. 

Må konstatere at man alene kan slette en optagelse af gangen og kun nogle få efter hinanden. På samme måde er spole funktionen elendig og syntes alene at være implementeret for at tvinge seere til at se reklamer. STORT tilbageskridt markedsført som det modsatte. TRIST. 

Omdømme 2

Enig. Lige skiftet til samme boks. Kæmpe forringelse  - dermed utilfredsstillende. I sig selv mærkværdigt, at man ikke får det at vide - medmindre man søger herinde.

Og har nu forsøgt at slette alle optagelser (der er kommet med den nye boks). En ad gangen. For hver 2-3 manuelle sletning fryser boksen og går i sort…… Desuden er der 1-2 sekunders forsinkelse på de fleste valg. Super utilfredsstillende og får mig til at overveje, om det er en “service”, jeg vil fortsætte med. Selv om jeg har været tilfreds kunde i årevis.

Og i min store irritation kan jeg nu heller ikke se, hvordan jeg får stoppet serieoptagelser (som jeg heller aldrig har haft på den gamle boks).

Anyone?

Da Jeg satte den nye boks til måtte jeg slette 178 golf programmer en efter en og det forsætter med omkring 25 programmer hver dag fra Via Sport Golf som overhovedet ikke har adgang til.

Jeg gav jeres nye boks en chance. Men dette, så er der undertekster der forsvinder på streamingtjenester + at de går død efter 20 min. og forlanger genstart af boksen

Jeg finder det under alt kritik!  

Badge

I foråret (2022) fik jeg at vide, at den nye Humax YS5000 ville være en “prøve/beta-boks” som kunder kunne afprøve. Altså en boks i udviklingsfasen, hvor frivillige kunder i samarbejde med Yousee ville lede efter fejl og mangler, så den kunne forbedres og være klar som overtager for Humax YS4000 (der er fra 2018).

Som jeg blev fortalt, så lød det mere til at den først rigtigt ville være god at sende ud til alle kunderne, engang i slut 2022 eller i 2023. Nu har der været corona, som har forsinket udviklingen samt chipmangel (der stadig pågår m.m.). Så er det lidt, forståeligt, at boksen ikke er helt færdig endnu. 

Men jeg forstår til gengæld ikke, som det forlyder her, at alle der skifter fra Cisco ISB2231 får udleveret den - medmindre de har fået overstående at vide. Det lyder i hvert fald ikke til at den er helt færdig endnu desværre.

Jeg vil foreslå, til dem som har fået den nye boks uden frivilligt at deltage i udvikslingsfasen, at høre om det er muligt, at få en Humax YS4000. 

Omdømme 7
Badge +7

Humax 5000 er udelukkende til brug på Fiber og DSL, 4000 er til Coax.

Humax 5000 er udelukkende til brug på Fiber og DSL, 4000 er til Coax.

Okay! Kloge Åge hvad kan vi bruge det til?

Det var sgu bedre i fik optagelses funktionen til at virke så man kan slette alle de ligegyldige golfprogrammer der fulgte med den brugte boks som jeg har modtaget.

Men i behøver ikke at arbejde på det for min skyld Jeg giver op nu og skifter til et andet selskab.

Omdømme 7
Badge +7

Herfra kan der ikke gøres noget, vi er brugere lige som dig selv.

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Søndag d. 17/7 kom der en opdatering til YS5000 boksen med bl.a. funktion til at slette mange optagelser på én gang, som ellers også har skulle gøres på ovennævnte platforme. Det gør man via Menu --> indstillinger --> System --> Slet alle optagelser og fremtidige optagelser. 

Efter opdateringen vil man også som ny YS5000 boks kunde få denne besked, når man starter tv-boksen op første gang:

Tv-boksen udvikles løbende… 

(Der kan ikke umiddelbart anmodes om YS4000 boks i stedet for YS5000)

Omdømme 2

Hej Kasper. Fint, tak.

Kan du hjælpe med funktionen til at lave serieoptagelse? Tidligere var det to tryk på optageknappen. Hvordan nu?

Omdømme 7
Badge +7

Hej Kasper. Fint, tak.

Kan du hjælpe med funktionen til at lave serieoptagelse? Tidligere var det to tryk på optageknappen. Hvordan nu?

Hej @hr1sah 

Det er endnu ikke muligt på YS5000, så der skal serieoptagelser laves via app eller tv.yousee.dk. 

Omdømme 2

I udfordrer mig voldsomt på at fortsætte som kunde med disse store forringelser - og mange med mig kan jeg se. Det er ret utroligt, at det er så ringe en løsning.

men tak for svar.

Omdømme 7
Badge +7

Hej igen 

Boksen er fortsat under udvikling og forbedres løbende, men jeg beklager generne mange gange. 

Selv tak. 

Omdømme 2

Lad være at sende en så ufærdig løsning ud til betalende kunder…

Omdømme 7
Badge +7

@Kasper 

Alle Humax bokse er blevet udgivet som Beta og testet af brugere, der er faktisk en brugertest af netop 5000 boksen som man kan tilmelde sig.

Kan ikke lige finde det opslag som Kasper skrev omkring det, men han eller anden bruger kan sikkert pege det i den rigtige retning. Har ATT ham om opslaget.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Radiomanden 

Brugertesten kører desværre ikke længere og er derfor er tråden ikke længere synlig. 

Ha’ en god dag. 

Hvornår gør I noget ved alle fejlene v den nye boks, og kommer man til at kunne serieoptage igen?

Omdømme 7
Badge +7

Der kan jo som Kasper skriver serieoptages ved at bruge App/Web TV til det, alle optagelser kan foregå ved brug af App/web TV. Det er uanset om man er hjemme eller ikke.

Omdømme 2

Serieoptagelse på app har - vel? - ingen indvirkning på tv og boksen? Eller?

Laver jeg en serieoptagelse på app, så fremgår den ikke af/på boksen (men kun på app).

Omdømme 7
Badge +7

App og boks kan kommunikere sammen såfremt de er på samme konto, du kan jo også se alle optagelser på App og Web.

Boksen behøver faktisk slet ikke at være i brug for at der kan optages og se optagelser.

Omdømme 2

De er på samme konto - men ingen connction tilsyneladende. 

Jeg arrangerede kanaler på app - fordi boksen gik i sort, da jeg gjorde det der. Burde kanalrækkefølgen fra app så også slå igennem på tv/boks?

Det gør den nemlig ikke…

Omdømme 7
Badge +7

Det burde det, det virker fint på en 4000 boks, de gemmer jo begge optagelser i skyen så hvad der fejler kan jeg ikke sige. Det kan @Kasper sikkert oplyse om

Omdømme 7
Badge +7

De er på samme konto - men ingen connction tilsyneladende. 

Jeg arrangerede kanaler på app - fordi boksen gik i sort, da jeg gjorde det der. Burde kanalrækkefølgen fra app så også slå igennem på tv/boks?

Det gør den nemlig ikke…

Det burde det, det virker fint på en 4000 boks, de gemmer jo begge optagelser i skyen så hvad der fejler kan jeg ikke sige. Det kan @Kasper sikkert oplyse om

Hej @Radiomanden 

Det burde den gøre, jo 😊

Kom der styr på kanalrækkefølgen @hr1sah ? 

Omdømme 2

Ja - men ved manuel operation via boks. Ingen connection fra app indstillinger til boks ditto.

Besvar