Svar

Sort skærm på V-series ?

Omdømme 6
Badge +3

Har oplevet intet billede og lyd på V-series hele formiddagen. På EPG'en vises titel og beskrivelse af programmet. Under indstillinger for BlandSelv findes den ikke i "Valgte kanaler", mens den er der under "kanal sortering".

Har genstartet og søgt efter opdateringer uden virkning.

Har nogen oplevet det samme eller ved noget om dette ?

Mvh.

icon

Bedste svar af Forummanden 23 February 2021, 11:52

Se original

23 Kommentarer

Den er blevet flyttet til en ny frekvens i nattens omlægning (bland selv-udgaven). Jeg kan kun se det krypterede signal, men bitraten indikerer at noget er galt med den.

Jeg har kigget nærmere. Den nye bitrate er tilsyneladende den nye standard (er gået fra ~9 til ~4 Mbit/s). Dit problem ligger nok et andet sted.

Imponerende så meget de p.t. har mast ind på den frekvens.

Omdømme 6
Badge +3

Tusind tak for din hjælp 👍.

Det viser sig at problemet også er på Viasat Action og Viasat Hits.

Jeg har haft kontaktet kundeservice og en sød og hjælpsom kundeservice medarbejder, har fejlmeldt det. Bliver kontaktet i morgen eftermiddag af en tekniker. Så håber der kommer en løsning.

Mvh.

Omdømme 7
Badge +6

Jeg tror helt ærligt at de kanaler der listes op med 0.9 i bitrate er kanaler der ikke længere eksisterer, for jeg kan genkende en der blev lukket for flere år siden: Kanal 7

Kanal 7, også kaldt 7’eren blev lukket af Discovery i 2014 grundet en total mangel på seere, efter at de over længere tid forgæves havde truet folk med at lukke for kanalen, hvis folk ikke begyndte at se mere TV på den rent ud sagt utroligt kedelige kanal.

Den blev forresten erstattet med ID - Investigation Discovery, der røg ud sammen med samtlige af alle de andre kanaler fra Discovery.

Men det er ikke unaturligt at alle de døde kanaler’s ID’ere stadig listes op ved en fuld frekvens scanning med ikke YouSee godkendt udstyr. Jeg oplever det samme til en ret stor irritation ved scanninger med Linux PVR’s, fordi at de hos YouSee ikke er helt dygtige nok til at sørge for at få ryddet ordentligt op på deres frekvensbånd, når kanalerne lukker eller bliver droppet.

Ja, kanaler med et skilt plejer at ligge på ~1 Mbit/s. Sammenlagt fylder de ~7 Mbit/s.

Al Jaz, CCTV, Outdoor og VOX har en “rigtig” bitrate, men de indgår ikke længere Yousees kanaludbud - de er også gjort “usynlige”. Måske de bliver tilbudt udvalgte foreninger, ligesom TV 2 norge...?

Omdømme 7
Badge +7

Outdoor channel er i bland selv, under kategorien Dokumentar.  Al Jazzera er også i bland selv under Nyheds kanaler.

Okay, outdoor snød, da den ligger to steder i nettet p.t. På denne frekvens ligger den skjult, så jeg antog den var udgået.

Al Jazeera findes i to udgaver:
Al Jazeera Arabisk
Al Jazeera Engelsk

I bland selv står der “Al Jazeera Engelsk“.  Arabisk-udgaven ligger kun i en skjult udgave efter omlægningen.

Omdømme 5
Badge +1

Jeg oplever tværtimod, at få sort skærm på tv. Hver gang jeg fabriksindstiller på YS-4000 boksen. Hvorefter der står beskrevet. Du er nu klar til at gå på opdagelse i dine tv-kanaler. Normalt opstarter det automatisk. Ikke i dette tilfælde, så er nødsaget til at slukke knappen bagpå og tænd for genstart. Efter dette, så virker det igen.

Omdømme 7
Badge +7

Har ikke observeret at den hos You See har være på andet end Engelsk.

Men den er der :relaxed: Den engelske ligger på en anden frekvens. Man har sikkert fået begge kanaler med i købet, og nu udfaser de så den ene.

Omdømme 7
Badge +7

I bland selv er det kun den på Engelsk der ligger og kan vælges.

De har i øvrigt gang i et eksperiment på 442 MHz. 6 krypterede kanaler kodet med H265/HEVC. De tre DR-kanaler, DK4 og 2 andre, som jeg ikke kan identificere. Gad vide, hvad det skal munde ud i. :relaxed:

Omdømme 7
Badge +7

Det får vi jo nok at vide på et tidspunkt.

Måske. Det er jo en meget stor ændring, hvis de pønser på at presse et udvalg af dvb-c-kanaler yderligere sammen.

Omdømme 7
Badge +7

Hvis det er plads der mangler, hvilket betvivles, så kan der jo lukkes de ukrypterede kanaler som er udover Grundpakkken, Humax boksen bruger dem ikke, dem der så stadig vil holde fast i de gamle pakker må så have kort i TVet. Det vil så ligeledes betyde at der ikke længere behøves at montere filtre for dem der vil have de mindre pakker. Det hele styres således af boksen eller kort. Der kan også stoppes med at bruge kort, så dem der vil have andet end Grundpakke, så er det kun via Humax boksen. Så er der også styr på uautoriseret kopiering. Så er den platform på linje med Fiber, hvor der jo skal bruges Humaxen.

Omdømme 6
Badge +3

Efter at have været i kontakt med en tekniker i dag, som tjekkede omkring signalstyrke o.lign. fandt han ud af at det var rettighederne til kanaler, som var gået i "skudermuder" ved sidste opdatering. Han sender en ny boks og regner med, at det løser problemet.

Mvh.

Hvis det var rettigheder, kunne han så ikke bare have indlæst nogle nye? :slight_smile:

Mht. deres HEVC-test... De har udvidet den lidt. De har sat navne på kanalerne og tilføjet flere (alle er krypteret).

442 MHz
1000: 0 DR1
1010: 0 TV3
1020: 0 Xee
1030: 0 Ramasjang
1040: 0 DK4
1050: 0 DR2

482 MHz
300: 0 SVT1
310: 0 SVT2
320: 0 TV4
330: 0 NRK1
340: 0 ARD
350: 0 ZDF
360: 0 NDR
370: 0 RTL

Jeg følger udviklingen. Hvis den fortsætter i samme retning, så ligger hele grundpakken der snart. Det kunne være begyndelsen til bland selv i grundpakken. :slight_smile:

Omdømme 6
Badge +3

Det hjalp så ikke med en ny boks.👎

Åh hvor er jeg bare træt af YouSee og deres tilbagevendende problemer, hver gang der har været en opdatering.😡

Den eneste måde at se de 3 kanaler - V-series,Via film Action og Hits - er ved hjælp af StartForfra. Det er jo ikke en løsning jeg kan bruge til noget.

Surt show igen igen ☹️

Mvh.

Omdømme 7
Badge +7

Med bland selv så er der da adgang til V Play, så de kan ses på deres egen App´s.

Omdømme 6
Badge +3

Det ved jeg godt, men jeg har jo valgt at se mine valgte kanaler i min BlandSelv TV-pakke.

Det vil sige direkte i mit Tv og ikke igennem en app e.lign. Hvor kvaliteten er svingende!!

YouSee leverer ikke hvad jeg har betalt for.

Længere er den ikke !!!!

Omdømme 7
Badge +7

Det er jo kun adgang til det fulde indhold når der bruges V Play.

Omdømme 6
Badge +3

Nå, tilbage til topic. Jeg skulle have haft en tekniker fra Dansk Kabel TV på besøg i dag, på foranledning af YouSee.

Han ringede her til morgen og fortalte, at YouSee har meldt tilbage, at der er mange med samme problem og det viser sig, at problemet opstod efter opdateringen d. 22/2. Og derfor er tekniker besøget aflyst, da problemet ligger hos Yousee!

Muligt de løser det i morgen, hvis ikke problemet er blevet for omfattende. Som sagt tidligere, så har YouSee endnu en gang klokket i det ved en opdatering.

Mvh.

Omdømme 6
Badge +3

Så fik Yousee endelig løst problemet, dog uden at forklare hvad der var sket. Teknikeren der var på min sag, har jeg ikke hørt fra siden jeg fik en ny boks, som jo ikke hjalp. Der har intet været offentliggjort om problemet. Ej heller løsningen. Typisk YouSee!!

Nå - men nu kan jeg se de kanaler, jeg betaler for.

Mvh.

Besvar