Svar

Skifter snart over til en anden udbyder

Omdømme 5
Badge +1

Hvis der ikke snart kommer afklaring på de lydmæssige kanaler. Det ene øjeblik er lyden god. For så bagefter være skrattelyd. Det vil jeg på ingen måde betale for. Har lige købt et LG-TV. Alligevel, så opleves der skratte lyd på TV’et. Spekulerede på om det er udsendelserne der er blevet for gammeldags, så diverse udsendelser er for slidte til lyden?

icon

Bedste svar af Radiomanden 19 May 2021, 17:25

Se original

23 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3

På hvilke kanaler er der skratte lyde?

Jeg har fin lyd på alle kanaler, selv om der er problemer med min sound bar...

Jeg har det samme problem… når jeg zapper så begynder nogen af kanalerne at skratte i lyden… så skal man bare zappe lidt mere frem og tilbage også virker lyden igen. Har fået skifter tv boks men det hjalp ikke…

Omdømme 7
Badge +6

På hvilke kanaler er der skratte lyde?

Jeg har fin lyd på alle kanaler, selv om der er problemer med min sound bar...

Det kunne jeg også godt tænke mig at høre, om det så måske kan ledes ind på om det er noget der opleves eks. ved skift mellem kanaler der har forskellige lydformater, for vi har kanaler der kører med 3 forskellige lyd formater: MPEG, HE-AAC og Dolby Digital.

Kan det spores ind på det, så er det et teknisk problem med ens eget TV eller boks.

Selv oplever jeg ingen problemer med mit gamle Panasonic TV og heller ikke med min ret nye PVR, som er en Vu+ Duo 4K SE.

Jeg oplever det med de første 10-15 kanaler. Har fået skiftet yousee boksen men det hjalp ikke. Når lyden scratter så skal man bare skifte kanalerne frem og tilbage så stopper den. Dette sker både med min Denon forstærker og TV´s indbygget højtalere.

Omdømme 7
Badge +6

Jeg oplever det med de første 10-15 kanaler. Har fået skiftet yousee boksen men det hjalp ikke. Når lyden scratter så skal man bare skifte kanalerne frem og tilbage så stopper den. Dette sker både med min Denon forstærker og TV´s indbygget højtalere.

Denon forstærkeren (og andre AV receivere) kan godt udelukkes, for de er bare en modtagere af lyden fra en anden lyd kilde, hvilket jeg går ud fra i dit tilfælde er din boks som du har koblet op til den.

Så problemet er din boks og dit TV der bøvler med lyden.

Kigger jeg YouSee’s kanal liste igennem med de første 15 kanaler, så er der skift mellem forskellige lydformater på dem: MPEG og Dolby Digital.

Omdømme 7
Badge +7

Har lige købt et LG-TV. Alligevel, så opleves der skratte lyd på TV’et.

Er der prøvet om der er samme problem når der bruges You See Appen som kan installeres på TVet.?

@Persen M jeg har haft dette setup i 3 år uden problemer så det er startet fra den ene dag til den anden. hyppigheden af problemet er blevet mindre så mon ikke yousee fixer noget snart

@uzi Og du er også på coax? For at tage et eksempel: Kan du genskabe det på ZDF - og på begge lydspor?

Omdømme 5
Badge +1

Ved ikke, om jeg er helt forkert på den. Virker som om lyden på YS-4000 boksen skratter. Hvorpå, at lyden på appen mere hakker i det. f.eks, det ene øjeblik er lyden klar. Hvorpå med det samme skifter til mere grumset lyd.

Omdømme 7
Badge +7

Det er vist ikke slået helt fast om det er Analog skratten eller om det er Digital støj. Det er nok i det Digitale domain.

Omdømme 5
Badge +1

Hvor længe vil du ydmyge mig YouSee? Andre? Vil ikke betale for noget, som ikke virker og skal betales for bland selv pakken, som stadig ikke virker. Mister i ikke kunder på denne konto? Hvad skyldes fejlen på bland selv pakken. For så efter, at der stadig er sort skærm? Kom nu ind i kampen YouSee og erkend, at der stadig er problemer. Hvis ikke, så skifter jeg til en anden udbyder, som kan levere varen.

Er der lydproblemer med en YS-4000 TV-boks, så prøv eventuelt at ændre på indstillingen af lyden. På boksen vælges “Indstillinger” > “Lyd og lydspor”.

Det tilsluttede TV eller den tilsluttede lydforstærker skal kunde håndtere det, der vælges i TV-boksen. Prøv f.eks. at vælge “Stereo”, hvis ikke det er valgt allerede.

Både boksen og TV eller forstærker har deres egen volumenkontrol for lyd. Prøv at ændre på disse indstillinger. F.eks. kan lyden på boksen sættes til det maksimalt mulige hvorefter der alene reguleres på TV’et eller forstærkeren. Er der allerede indstillet sådan kan det prøves at reducere lydstyrken på boksen og forøge lydstyrken på TV’et eller forstærkeren.

Sørg også for at der ikke er fejl på de benyttede kabler eller tilhørende stikforbindelser mellem TV-boks og TV eller forstærker.

Angående fejl på bland-selv: Der er ofte kludder, fejl og mangler når der skiftes kanaler. Der kan gå to dage inden alt er kommet i orden. Har selv haft fejl næsten hveranden gang der er ændret i bland-selv, men alle fejl er hver gang gået væk af sig selv efter højst to dage.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Phoenix 73 

Kunne du bruge @MS-ERIK ‘s svar? :relaxed:

Ellers kontakt evt. vores tekniske supoport på tlf. 70704040, hvis det bliver ved at drille. 

@Forummanden jeg er DSL kunde. Beklager jeg ikke har svaret tidligere men yousee bliver ved med at sende mig notifikationer på min gamle mail som jeg ikke bruger så meget mere. :)

og man kan jo ikke ændre det nogen steder så vidt jeg kan se….

Omdømme 5
Badge +1

Hej @Phoenix 73 

Kunne du@MS-ERIK ‘s svar? :relaxed:

Ellers kontakt evt. vores tekniske supoport på tlf. 70704040, hvis det bliver ved at drille. 

Nej desværre. Lyden skratter stadig på diverse kanaler. Tror mere på, at radiomanden har ret i det nok mere skyldes Digital støj.

Omdømme 7
Badge +7

@Forummanden jeg er DSL kunde. Beklager jeg ikke har svaret tidligere men yousee bliver ved med at sende mig notifikationer på min gamle mail som jeg ikke bruger så meget mere. :)

og man kan jo ikke ændre det nogen steder så vidt jeg kan se….

Det rettes på Mit You See. 

@Radiomanden  tak for hurtigt svar… har allerede været herinde og skrive min nye mail for længe siden og det fungere ikke. Kan se min nye mail adresse der men alligevel skriver de til den gamle.  Men det er et andet problem… jeg prøver at ringe ind til dem

Omdømme 5
Badge +1

Hej @Phoenix 73 

Kunne du@MS-ERIK ‘s svar? :relaxed:

Nej desværre. Lyden skratter stadig på diverse kanaler. Tror mere på, at radiomanden har ret i det nok mere skyldes Digital støj.

Hvis det skyldes Digital støj? Skal der så kontaktes på supporten? Eller forsvinder skrattelyden af sig selv? Så der igen kan nydes de tilvalgte bland selv kanaler. Uden, at lyden skratter.

Omdømme 7
Badge +7

Det er jo helt op til dig selv om der skal kontaktes Teknisk Support.

Det vides dog at den Qam som bland selv ligger på (256 er det vist), er mere følsom end Qam 64, hvor Grundpakken ligger.

Omdømme 5
Badge +1

Det er jo helt op til dig selv om der skal kontaktes Teknisk Support.

Det vides dog at den Qam som bland selv ligger på (256 er det vist), er mere følsom end Qam 64, hvor Grundpakken ligger.

Allerede der fik jeg svar på spørgsmålet, er det så ikke snart på tide YouSee opdatere på begge QAM?

Omdømme 5
Badge +1

Lyden skratter af H til. Håber bare på, at YouSee opdatere snart muligt? Dette er gældende for YS-4000 boksen og appen på tv. Hvis ikke, så skifter jeg til en anden udbyder, som kan leverer varen. Ude lyden ikke skratter.

Omdømme 7
Badge +7

Hvis det også er et problem når Appén bruges, så har jeg ikke et bud på hvad årsagen kan være.

Omdømme 5
Badge +1

Hvis det også er et problem når Appén bruges, så har jeg ikke et bud på hvad årsagen kan være.

Alligevel har du været behjælpelig, så takker mange gange.

Besvar