Svar

Samsungs 2020 TV virker ikke med Yousee's TV kort

Overskriften siger egentlig det hele - det var den besked jeg fik fra Yousee’s tekniske support da jeg forsøgte at finde ud af hvorfor vores nye Samsung TV ikke kunne vise andre kanaler end de der ikke er kodet.

“Løsningen” er at installere deres App på TVet, men kære Yousee, så er jeres app altså heller ikke bedre og tro det, eller lad være - der er fortsat folk som foretrækker at se flow-TV om aftenen og zappe lidt rundt mellem programmerne indtil noget falder i ens smag.

Jeg kunne ikke få svar på om det er jeres CI modul som er problemet (og om det derfor ville hjælpe at skifte til en anden producent) eller om problemet lå et andet sted.

Og da jeg spurgte ind til om det var noget der blev arbejdet på at få løst var svaret at det vidste de ikke.

Idet jeg tænker at samme problem nok også rammer Samsungs 2021 modeller og videre frem, tænker jeg da at det er i jeres interesse at få det løst, med mindre at I ser flow-TV som en død sild og derfor udelukkende satser på jeres App fremover.

I så fald så må I virkelig få taget jer sammen og få den til at virke bedre. Hele optage moduler er utroligt ulogisk skruet sammen og jeg får fortsat optaget programmer som jeg ikke har bedt om at få optaget fordi den mener at jeg har bedt om at optage en serie af udsendelser (dette kan man dog ikke se under planlagte optagelser - den er nemlig tom).

Kan I give en fornuftig forklaring på problemet samt en forventet tidshorisont for at få det løst?

icon

Bedste svar af Martin HM 2 november 2020, 11:27

Hej @Martin HM 

Jeg vil gerne prøve at undersøge sagen nærmere, for den melding jeg fik, var som skrevet i den tråd, som der rigtig fint er linket til:relaxed:

Jeg vender tilbage snarest! 

Hej igen 

Vi vil gerne undersøge sagen nærmere, men vi skal bruge modelnummeret på tv’et samt softwareversionen. Så sender jeg din feedback videre:relaxed:

Hej Kasper.

Modellen er UE32T5305 or software versionen er 1402.

Da jeg talte med jeres support bad de aldrig om at få oplyst det specifikke modelnummer - de spurgte til om det var en 2020 model af et Samsung TV og så snart jeg bekræftede det, var svaret at det virkede ikke.

Så du må meget gerne undersøge det videre :-)

Mvh. Martin

Her I weekenden fik jeg tid til at opgrade softwaren til version 1403 og efterflg. lavede jeg så en ny kanalscanning for at være helt sikker på at alt var korrekt sat op.

Og derefter kunne den pludseligt decode kanalerne.

Om det er 1403 der har løst problemet, eller om det “blot” krævede en ny kanalscanning efter jeg havde pgraderet til 1402 kan jeg så ikke sige, men nu virker det i hvert fald her host mig.

Mvh. Martin

Se original

9 Kommentarer

Jeg kommer til at tænke på denne tråd: https://forum.yousee.dk/tv-77/samsung-the-frame-2020-har-problemer-med-bland-selv-105800

:slight_smile:

Jeg kommer til at tænke på denne tråd: https://forum.yousee.dk/tv-77/samsung-the-frame-2020-har-problemer-med-bland-selv-105800

:slight_smile:

Desværre ikke - kører seneste version som kun er lidt over 1 uge gammel.

Omdømme 6
Badge +5

:slight_smile: Så du kan ikke bruge det svar, fra Kasper Administrator youSee Team i tråden Gav. 

Længere nede i tråden. 

Er link her ved fejl bla  Oplever du kodet signal, eller manglende adgang til kanaler?                         https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/yousee-kort 

https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning/indlaes-tv-kanaler/samsung

God dag,- 

Nej det er en kombination at TV model og kort. Sætter jeg det i et af vores andre TV virker det fint.

Men som sagt så har Yousee's support også bekræftet at det er et kendt problem. Så jeg havde egentlig håbet på et officielt svar fra Yousee som kunne bekræfte at de arbejder på en løsning og som også kunne sige noget om en tidshorisont.

Men dette forum er måske ikke overvåget af Yousee personale?

Omdømme 6
Badge +5

Nej det er en kombination at TV model og kort. Sætter jeg det i et af vores andre TV virker det fint.

Men som sagt så har Yousee's support også bekræftet at det er et kendt problem. Så jeg havde egentlig håbet på et officielt svar fra Yousee som kunne bekræfte at de arbejder på en løsning og som også kunne sige noget om en tidshorisont.

Men dette forum er måske ikke overvåget af Yousee personale?

Jeg kender ikke Status, ud over linket fra Forummanden. og Svaret fra youSee forum team Administrator. i samme den 9 September. 
Jo youSee forum team, er herinde end i mellem. 
Der ydes ikke direkte support fra youSee side her. 

God aften,- 

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Martin HM 

Jeg vil gerne prøve at undersøge sagen nærmere, for den melding jeg fik, var som skrevet i den tråd, som der rigtig fint er linket til:relaxed:

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Martin HM 

Hej igen 

Vi vil gerne undersøge sagen nærmere, men vi skal bruge modelnummeret på tv’et samt softwareversionen. Så sender jeg din feedback videre:relaxed:

Hej @Martin HM 

Hej igen 

Hej Kasper.

Da jeg talte med jeres support bad de aldrig om at få oplyst det specifikke modelnummer - de spurgte til om det var en 2020 model af et Samsung TV og så snart jeg bekræftede det, var svaret at det virkede ikke.

Mvh. Martin

Hej @Martin HM 

Hej igen 

Hej Kasper.

Mvh. Martin

Her I weekenden fik jeg tid til at opgrade softwaren til version 1403 og efterflg. lavede jeg så en ny kanalscanning for at være helt sikker på at alt var korrekt sat op.

Og derefter kunne den pludseligt decode kanalerne.

Om det er 1403 der har løst problemet, eller om det “blot” krævede en ny kanalscanning efter jeg havde pgraderet til 1402 kan jeg så ikke sige, men nu virker det i hvert fald her host mig.

Mvh. Martin

Besvar