Svar

samsung tv TU8005 2020 model kan ikke finde you see app

Jeg kan ikke finde Yousee TV appen på mit Samsung TV. 
Min Samsung bruger er tilknyttet Danmark, jeg har Yousee internet. 

Nogen bud på hvordan det ordnes? 

icon

Bedste svar af Kasper 15 juni 2020, 14:54

Hej Alle 

Så er der gode nyheder! 

YouSee Tv & Film appen er nu også ude til Samsung tv, årgang 2020:grinning:  

Ha’ en rigtig god dag.

Se original

30 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +5

Er dette link her brugbart, https://kundeservice.yousee.dk/tv/brug-tv/ys-app-paa-tv/samsung

Omdømme 7
Badge +7

Det kan være den ikke findes til dit fjernsyn. App udviklerne fravælger modeller så der opstår huller i markedet. Vi har et 7 år gammelt Samsung Smart TV og Netflix fungerer fint, men min mor har et nyt Samsung Smart TV som Netflix ikke virker på. Jeg har dog lavet det, så hun kan bruge Netflix på sin telefon og Chromecaster til sit TV. 

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Aaa29 

Samsung tv fra 2017 og frem med Tizen software, burde som udgangspunkt kunne installere vores app.

Prøv at se om du kan opdatere tv’ets software og om det gør en forskel. 

Jeg har samme problem på et nyt Samsung The Frame TV fra 2020. Kan ikke finde app’en og for at gøre ondt værre, så virker Airplay heller ikke fra Yousee-appen på iPhone/iPad. For alle andre apps virker Airplay uden problemer med det nye TV...

Nogen der har en løsning, eller har hørt om en kommende løsning fra Yousee/Samsung?

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Jeg prøver at undersøge sagen nærmere i forhold til vores app og nyere Samsung tv. 

@TheScientist83 I forhold til Airplay, hvad får du af fejl her og husker du at bruge Airplay ikonet i selve appen og ikke i kontrolpanel? 

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Aaa29 

Jeg har forhørt mig omkring tråden her, og jeg har nu et løsningsforslag.  

Helt kort, så burde du kunne finde appen på dit tv, men hvis det er indstillet forkert, så finder du ikke vores app, og måske endda heller ikke andre danske apps. Tv’et skal nemlig være indstillet med dansk landeprofil. 

Vi anbefaler derfor, at tv’et gendannes til fabriksindstillinger og sættes op på ny med valg af dansk landeprofil. Altså vælg Danmark og dansk, i opsætningen. 

Hvis det ikke løser problemet, så hører vi gerne om det. 

Såfremt dette svar brugbart, må du meget gerne markere det som bedste svar, så det bliver synligt i toppen af tråden her.

Ha’ en rigtig god dag!:relaxed:

Jeg har gentagne gange forsøgt mig med nulstilling af TV og har hver gang valgt Danmark og dansk. Har ringet til Samsung support, og de bekræfter at der er problemer med visse nordiske app’s på de nye Samsung-modeller. I supporten kunne de ikke love, at det var løst inden for nogle uger (snarere måneder), hvorfor jeg sender mit TV retur.

@Kasper Yousee app’en kom blot med den sædvanlige fejl: Der opstod desværre et problem… Har også prøvet gentagne gange uden held.

Jeg har de samme problemer som TheScientist83.

Jeg har et Samsung UE43TU8515UXXC 2020-model - den er opdateret til nyeste version 1114 (ifølge deres website: https://www.samsung.com/dk/support/model/UE43TU8515UXXC/ ).

TVet er sat til Danmark/Dansk og jeg kan sagtens installere Viaplay, TV2 play, den danske filmskat og andre danske Apps.

Men jeg kan ikke finde YouSee app’en.

Derudover har jeg samme problem som TheScientist83. Airplay fra iPhone til TV virker fint med alt andet end YouSee appen. (Bruger iPhone X og har iOS 13.4.1). Har fx testet med Viafree, DR hvor jeg trykker Airplay ikonet i videoerne og med at dele telefon “skrivebord” (screensharing). Jeg åbner Yousee app’en på iphonen. Vælger noget at se (fx Shimmer og shine afsnit 1), trykker Airplay-knappen på videoen - og så reagerer tv’et ved at hoppe over på Airplay, men den står bare med sort skærm og viser “loading-animation” og app’en på iPhone melder ingen fejl. Afsnittet kommer aldrig igang.

Måske skal jeg tilføje at jeg har Yousee tv via antenneforening. Uden tvboks. Og Internet fra Trefor (fiber). 

Samme problem her. Har netop monteret mit nye Samsung The Frame 2020. Ingen Yousee app og cast fra iPhone virker ikke. For at føje spot til skade, så virker mit CI+ modul heller ikke i tv’et, så nu håber jeg at et andet fra Yousee kan virke…

Jeg har Yousee bland selv, så disse 3 ting er pænt uheldigt.

Håber der kommer en løsning snart.

Omdømme 2

Jeg kan måske svar på vegne af YouSee Kasper. 

App'en er, modsat hvad YouSee skriver på hjemmesiden, ikke kompatibel med alle nyere Tizen tv. Tilsyneladende er Tizen 5.5 for nyt. 

Det vidste YouSee tlf. support ikke, men det vidste Samsung tlf. support. 

Jeg har også lige købt en Samsung The Frame 2020 og savner YouSee App'en. Jeg skrev derfor også til YouSee support og har fået følgende svar:

"Jeg har forhørt mig lidt rundt, mht. opdatering af vores app. Jeg kan forstå fra mine kollegaer at vi arbejder på at opdatere appen, men endnu ikke har en dato eller lignende at videreformidle.

Jeg er klar over, at det er et vagt svar, men jeg tror du må væbne dig med tålmodighed."

Omdømme 2

Ud over manglende YouSee App'en, så oplever jeg også CI+ problemet som Rasmushl nævner. 

Jeg har snakket med Samsung tlf. support, som mistænkte at det skyldes at deres tv står med "CI+ 1.4" i specifikationer. Det er den software som er i CI modulet. 

(The Frame 2019 står også til CI+ 1.4)

Mine egne 2 CI moduler er CI+1.3 og virker ikke stabilt med Bland Selv kanalerne, uanset hvilket af mine 2 YouSee kort eller 3 antennekabler jeg prøver med. 

Se evt. videoen 

Jeg har så skrevet til mange webshops som sælger YouSee CI+ moduler og de rapportere tilbage at deres er CI+ 1.3.

Jeg købte det nyeste modul de havde i Elgiganten, men det var også CI+ 1.3.

Og selv det som en flink YouSee tlf. support sendte til mig er CI+ 1.3. Han var som alle andre meget uforstående overfor problemet men skulle have noteret det på tv'et model nummer. 

Producenten af YouSee CI moduler svarede mig følgende:

"Desværre er vores moduler v1.3. Så vidt vi er informeret, så er der endnu ingen v1.4 moduler tilgængelige i markedet.

Enkelte TV producenter er begyndt at levere slots med understøttelse af v1.4, men disse bør være bagud kompatible, hvilket de oftest også lover."

Jeg tog en 1,5 times chat support med Samsung som indebar afbryd strøm i 5 minutter og fabriksnulstilling. Intet hjalp. Supporteren endte med at skrive at det skyldes CI+ 1.4 og at tv'et ikke er bagud kompatibelt. 

Jeg troede dog at mit tv var en "mandags model" og byttede det derfor i Elgiganten i dag. Blot for at kom hjem og genskabe problemet med endnu et tv. 

Jeg har svært ved at forstå at Samsung skulle sende et tv på markedet som bevist ikke virker med CI+ 1.3 og når The Frame 2019 har samme specifikation, så burde folk har stormet YouSee med problemet før nu. Øv med et sprit nyt tv som ikke virker ordentligt. 

Det eneste som trøster mig lige nu, er at jeg ikke er alene om det.

YouSee Kasper jeg håber at du kan sparke nogle dører ind og få sat nogle folk på sagen. Det her problem ligger et sted mellem Samsung og YouSee. Der må være nogle som kan påtage sig et ansvar for at løse dette problem. 

Omdømme 2

@Kasper der er nyt i sagen, som du bør løse op på. 

Omdømme 2

@Rasmushl og @Kasper jeg har lavet en ny tråd, da denne faktisk ikke handler om Samsung 2020 tv og problemer med Bland Selv kanaler/CI+.

Her er linket 

https://forum.yousee.dk/tv-oevrigt-41/samsung-the-frame-2020-har-problemer-med-bland-selv-105800

@mrtnld meget fint, tak for info!

Jeg har til info valgt at opsige mit bland selv, indtil dette er løst, sammen med problemerne med at streame fra Yousee app’en samt at app’en ikke virker på fjernsynet. 🙄

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Aaa29 

Jeg har forhørt mig omkring tråden her, og jeg har nu et løsningsforslag.  

Helt kort, så burde du kunne finde appen på dit tv, men hvis det er indstillet forkert, så finder du ikke vores app, og måske endda heller ikke andre danske apps. Tv’et skal nemlig være indstillet med dansk landeprofil. 

Vi anbefaler derfor, at tv’et gendannes til fabriksindstillinger og sættes op på ny med valg af dansk landeprofil. Altså vælg Danmark og dansk, i opsætningen. 

Hvis det ikke løser problemet, så hører vi gerne om det. 

Såfremt dette svar brugbart, må du meget gerne markere det som bedste svar, så det bliver synligt i toppen af tråden her.

Ha’ en rigtig god dag!:relaxed:

Hej Alle 

Hermed en opdatering omkring YouSee TV & Film appen til de helt nye 2020 modeller.

Vi arbejder på at få vores app godkendt på de helt nye Samsung 2020 modeller. Hvornår appen er klar på disse tv, er desværre pt. uvist. Dog forventes det at være i nærmeste fremtid.

Ovenstående vejledning kan fortsat være aktuel, hvis du kommer forbi denne tråd, og ikke kan finde vores app, trods appen er frigivet til tv’et. 

Jeg beklager ventetiden og ulejligheden, som følge af at appen ikke er der endnu. 

Ha’ en god dag:relaxed:

TV2 er åbenbart bedre til at skubbe på, deres app tv2play har nu længe været at finde på Samsung 2020 modellerne. 

Hej Kasper/Yousee.

Er der nogen status på hvornår I forventer at Jeres YouSee App bliver godkendt hos Samsung? Jeg er en af de brugere der har købt et 2020 Samsung TV - og som ikke kan installere YouSee app’en (den findes ikke). 

Med venlig hilsen Henrik 

Omdømme 7
Badge +7

Hej Kasper/Yousee.

Er der nogen status på hvornår I forventer at Jeres YouSee App bliver godkendt hos Samsung? Jeg er en af de brugere der har købt et 2020 Samsung TV - og som ikke kan installere YouSee app’en (den findes ikke). 

Med venlig hilsen Henrik 

Hej @Vincent88 

Jeg har desværre ikke en konkret tidshorisont, men vi gør hvad vi kan for at få godkendt appen hurtigst muligt. 

Omdømme 1

Jeg er godt nok træt af, at YouSee app’en fortsat ikke er klar til Samsung 2020. Jeg kan heller ikke bruge airplay. Jeg kan fint spejle dr.tv og alt muligt andet til mit TV, men det fungerer ikke med yousee.tv, hvor den fejlmelder efter at have været i tænkeboks i adskillige minutter. Bruger jeg den indbyggede browser på TVet, kan jeg se dr.tv og mange andre ting, mens yousee.tv fortæller, at browseren ikke understøtter yousee. Jeg er i forvejen træt af yousee og overvejer kraftigt at opsige mit abonnement.

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Så er der gode nyheder! 

YouSee Tv & Film appen er nu også ude til Samsung tv, årgang 2020:grinning:  

Ha’ en rigtig god dag.

Omdømme 1

På mit Samsung 2020 er der ingen YouSee APP. Måske kan du fortælle mig, hvor jeg finder den? Har forsøgt at opdatere, brugt søgefunktion og kigget alle kategorier igennem uden at finde APPen.

Omdømme 7
Badge +7

På mit Samsung 2020 er der ingen YouSee APP. Måske kan du fortælle mig, hvor jeg finder den? Har forsøgt at opdatere, brugt søgefunktion og kigget alle kategorier igennem uden at finde APPen.

Hej @hast 

Det lyder ikke godt, at du ikke kan finde appen:thinking:

Den skulle gerne ligge klar inde i tv’ets app-butik. Hvis den ikke er dukket op endnu, så må jeg lige gå videre med det.

Omdømme 1

Så er den her! Fedt. Jeg var nødt til at nulstille TVet og starte forfra. Lidt irriterende, men trods alt ikke YouSees fejl. Ser iøvrigt ud til at virke super. 

Og så døde app’en efter få dage. Virkede fint på mit nye Samsung 2020 i 2 dage, men idag er den død.

Har prøvet at afmontere og genindstallere, men der er kun sort skærm.

Hvis det er sådan App’en  fungerer, kan jeg godt forstå at Samsung er mistænksomme overfor yousee apps.

Så nu må jeg have Chromecasten frem igen.

Og alle andre apps virker fint på fjernsynet

Omdømme 5
Badge +7

Og så døde app’en efter få dage. Virkede fint på mit nye Samsung 2020 i 2 dage, men idag er den død.

Har prøvet at afmontere og genindstallere, men der er kun sort skærm.

Hvis det er sådan App’en  fungerer, kan jeg godt forstå at Samsung er mistænksomme overfor yousee apps.

Så nu må jeg have Chromecasten frem igen.

Og alle andre apps virker fint på fjernsynet

Prøv gerne at slukke for strømmen til tv’et på stikkontakten og lad det stå uden strøm i 30 sekunder. App’en skulle meget gerne virke.

Stefan, YouSee Forum Team

Besvar