Svar

Samsung The Frame 2020 har problemer med "Bland Selv"


Omdømme 2
Badge

Jeg starter lige et nyt spørgsmål, da jeg fik highjacket en andens spørgsmål i går.... 

 

Men det skyldes, at @Rasmushl tilføjede en problem beskrivelse som jeg også oplever.

 

@Rasmushl's besked kan læses i denne besked: https://forum.yousee.dk/tv-oevrigt-41/samsung-tv-tu8005-2020-model-kan-ikke-finde-you-see-app-105700

 

Problemet er at Bland Selv kanaler pludselig fryser og så skriver tv'et "CI+ modul eller Smart Card ikke fundet. Tjek, om det er isat korrekt." 

Kort efter kommer signalet tilbage igen, så signalet kan åbenbart afkodes noget af tiden. 

 

Så nedenfor kommer mine beskeder fra i går.... 

icon

Bedste svar af Kasper 9 September 2020, 15:23

Se original

33 Kommentarer

Omdømme 2
Badge

Jeg har snakket med Samsung tlf. support, som mistænkte at det skyldes at deres tv står med "CI+ 1.4" i specifikationer. Det er den software som er i CI modulet. 

(The Frame 2019 står også til CI+ 1.4)

Mine egne 2 CI moduler er CI+1.3 og virker ikke stabilt med Bland Selv kanalerne, uanset hvilket af mine 2 YouSee kort eller 3 antennekabler jeg prøver med. 

Se evt. videoen 

 

 

Jeg har så skrevet til mange webshops som sælger YouSee CI+ moduler og de rapportere tilbage at deres er CI+ 1.3.

Jeg købte det nyeste modul de havde i Elgiganten, men det var også CI+ 1.3.

Og selv det som en flink YouSee tlf. support sendte til mig er CI+ 1.3. Han var som alle andre meget uforstående overfor problemet men skulle have noteret det på tv'et model nummer. 

Producenten af YouSee CI moduler svarede mig følgende:

"Desværre er vores moduler v1.3. Så vidt vi er informeret, så er der endnu ingen v1.4 moduler tilgængelige i markedet.

Enkelte TV producenter er begyndt at levere slots med understøttelse af v1.4, men disse bør være bagud kompatible, hvilket de oftest også lover."

Jeg tog en 1,5 times chat support med Samsung som indebar afbryd strøm i 5 minutter og fabriksnulstilling. Intet hjalp. Supporteren endte med at skrive at det skyldes CI+ 1.4 og at tv'et ikke er bagud kompatibelt. 

Jeg troede dog at mit tv var en "mandags model" og byttede det derfor i Elgiganten i dag. Blot for at kom hjem og genskabe problemet med endnu et tv. 

Jeg har svært ved at forstå at Samsung skulle sende et tv på markedet som bevist ikke virker med CI+ 1.3 og når The Frame 2019 har samme specifikation, så burde folk har stormet YouSee med problemet før nu. Øv med et sprit nyt tv som ikke virker ordentligt. 

Det eneste som trøster mig lige nu, er at jeg ikke er alene om det.

 

YouSee Kasper jeg håber at du kan sparke nogle dører ind og få sat nogle folk på sagen. Det her problem ligger et sted mellem Samsung og YouSee. Der må være nogle som kan påtage sig et ansvar for at løse dette problem. 

Omdømme 2
Badge

Man oplever nogle "spændende" fejl beskeder pga det CI+ problem... 

Selv i ART MODE dukker denne op en gang i mellem 😳

Omdømme 2
Badge

Samsung mail support arbejder også i weekenden. Dog kom 3. bekræftelse på at der ikke er bagud kompatibilitet i tv'et. 

Her er svaret:

"Tak for din henvendelse til Samsung Support.

 

Det er selvfølgelig beklageligt at høre, dog er der ikke så meget vi kan gøre i denne sag, da 1,4 er på markedet og at yousee ikke agter at tilbyde dette, er selvfølgelig ærgeligt.

 

Hvis du ønsker at bruge 1,4 bedes du ringe til din udbyder for at høre nærmere. Dog skal det siges at du kan investere i et CI modul fra hvilken som helst anden leverandør og sammenkæde den med yousee modulet hvorefter du gerne skulle kunne se dine bland selv kanaler.

 

Du ønskes en god dag."

Så er den vist lukket..... 

 

Heldigvis er YouSee's mail support også på arbejde i weekenden og det lyder som om der nu kan komme lidt skub i sagen inde hos YouSee (krydser fingre). 

Omdømme 7
Badge +2

YouSee benytter slet ikke CI+ kryptering , kun ganske alm. CI

Så der kan du benytte det her fra Neotion, som du desværre er nød til at bestille hjem fra Tyskland, da det danske marked stort set er støvsuget rent for det:

https://www.hm-sat-shop.de/ci-ca-module/standardmodule/2716/neotion-viaccess-prime-sentinel-/-acs-3.x-secure-ci-modul-cw64-bit-secure?c=11

Forhandleren er til at stole på, jeg har handlet hos dem flere gange.

Det er et modul som utroligt mange danskere anvender til YouSee’s kort, specifikt til TV’ere fra både Samsung og Panasonic, da de TV’ere har ret store problemer med YouSee’s egne moduler.

Jeg har selv haft det Neotion modul i et par år efterhånden.

  Strong YouSee Ready CI+ CA Modul - Yousee kabel tv. 

 https://www.av-cables.dk/ca-modul/strong-yousee-ready-ci-ca-modul-yousee-

kabel-tv.html

Omdømme 2
Badge

@Persen M
Jeg har faktisk haft kigget på Neotion Viaccess moduler tidligere, men da de står som CI+ 1.3 på producentens hjemmeside, så kunne jeg forestille mig at det stadig ikke virker korrekt med mit 2020 TV. (hvis mit tyske ikke svigter mig helt, så skriver de på webshoppen CI+ 1.2).
Men kunne jeg købe et, med mulighed for returnering, så skulle det da også prøves af.
(ligesom de 2 nyindkøbte+returnerede Strong moduler jeg vist har nævnt tidligere)

Omdømme 2
Badge

@lordfynbo Tak for tippet. Men jeg kan oplyse at sådan et har jeg prøvet. Dog ikke købt hos AV-Cables, men fra Elgiganten + et som YouSee har tilsendt mig som test.
Producenten “Strong” har også skrevet, at de kun laver CI+ 1.3 moduler, så de kommer nok ikke til at virke for Samsung-folket før de opdatere dem.

Omdømme 7
Badge +2

YouSee vil vist ikke kunne komme til at hjælpe dig på det felt har jeg opdaget.

En undersøgelse jeg har gjort ser ud til at der overhovedet ikke findes et eneste decideret CAM modul på markedet der er beregnet til CI+ 1.4, så om det er til Viaccess, VideoGuard, Conax osv.

En som Smit f.eks der er et godt gammelkendt navn inde for moduler er gået i en total anden retning og har udgivet en USB nøgle der giver supporten igennem TV’ernes smart funktioner i stedet for:

http://www.smit.com.cn/engr/cam/engr_usb.html

Men om det så overhovedet virker Samsung vs. YouSee er dælme et godt spørgsmål.

Men fremtiden for CI+ 1.4 ser pt. ud til at ligge i den retning.

Omdømme 2
Badge

@Persen M 

Vi er helt enige, det ser meget sort ud med hensyn til CI+ 1.4 på markedet.

Jeg kan se af dit link, at jeg kort har haft besøgt SMIT’s hjemmeside. De er allerede i gang med at arbejde på CI+ 2.0, hvilket jo giver mening når standarden er 1-2 år gammel.
Den tager Samsung nok til sig i løbet af et par år, men om YouSee når at følge trop bliver spændende.

Det begynder at give mere og mere mening, at YouSee prøve at presse deres TV-boks ned i halsen på alle deres kunder (mig inkl.). Men når mit nye tv kan stort set alt det samme, hvorfor skal jeg så betale for sådan en TV-boks (uanset om jeg vil have den eller ej)…
Nå, det var en lille afstikker fra emnet.

Omdømme 2
Badge

Til generel information. 

Disse 4 CI+ moduler har jeg indtil videre afprøvet i mit Samsung The Frame 2020 tv og konstateret at de ikke virker stabilt. 

Og vendt om... 

Altså 3. generationer af YouSee's eget STRONG modul og et ældre SMIT modul. 

(det sidste virker slet ikke sammen med så nyt et tv)

Omdømme 1

Jeg kan tilføje at de nye Samsung QLED modeller har samme issue, jeg har lige investeret i et QE65Q95T fra 2020 som heller ikke understøtter CI modulerne fra Yousee. Jeg har det som er på billedet nederst til venstre.

@mrtnld tak for at bringe problemet op,  og din indsats med Samsung Support.

Jeg tror Bland selv må opgives for mig, indtil det er muligt at anskaffe CI+ 1.4

/TylleDK

Jeg kan tilføje at de nye Samsung QLED modeller har samme issue, jeg har lige investeret i et QE65Q95T fra 2020 som heller ikke understøtter CI modulerne fra Yousee. Jeg har det som er på billedet nederst til venstre.

@mrtnld tak for at bringe problemet op,  og din indsats med Samsung Support.

Jeg tror Bland selv må opgives for mig, indtil det er muligt at anskaffe CI+ 1.4

/TylleDK

Hej /TylleDK, er seneste opdatering, fra youSee Forum her. hvis det er brugbart.  https://forum.yousee.dk/tv-oevrigt-41/samsung-tv-tu8005-2020-model-kan-ikke-finde-you-see-app-105700?postid=151800#post151800

God dag,

Omdømme 1

Hej @lordfynbo 

Jeg følger også med i den tråd, men mit issue er at CI+ modulerne ikke er til at skaffe. Selvfølgelig er det meget smart med en App på TV i nødstilfælde, men det er ikke godt nok efter min mening, men tak for henvisningen :-)

og God dag til dig også.

Hej @lordfynbo 

Jeg følger også med i den tråd, men mit issue er at CI+ modulerne ikke er til at skaffe. Selvfølgelig er det meget smart med en App på TV i nødstilfælde, men det er ikke godt nok efter min mening, men tak for henvisningen :-)

og God dag til dig også.

Jeg har dette link, er muligt du kan bruge dette. og Tak. https://www.av-cables.dk/ca-modul/strong-yousee-ready-ci-ca-modul-yousee-kabel-tv.html

Omdømme 2
Badge

Hej @TylleDK og @lordfynbo 

Inden andre spilder deres penge (ligesom mig) på indkøb af flere CI-moduler fra producenten Strong, så vil jeg tillade mig af fraråde dette.

Jeg har testet 3 generationer af Strong CI-moduler (se billeder ovenfor), her i blandt de nyeste som Elgiganten og YouSee kundesupport kunne skaffe mig. Ingen af dem har virket med mit Samsung 2020 TV.

Jeg har heldigvis en ny observation, som jeg kan dele med jer :grinning:
I alle de mange svar jeg har modtaget fra webshops og CI-modul producenter modtog jeg dette kort svar fra producenten Dilog “Hi Morten, sorry for very slow reply. We have not discovered any problems with our cams and Samsung CI+ 1,4 TV sets.
Jeg  valgt at ofre flere penge på endnu er CI-modul for at afprøve et DILOG CI-modul.

Det har jeg nu haft i en lille uge og efterhånden tør jeg påstå at jeg har fundet løsningen på mit (vores) problem :smile:

DILOG’s CI-modul er godt nok også v. 1.3, men jeg har ikke set fejlbeskeder eller haft udfald siden jeg satte det i mit tv.

Her er link til hvor det kan købes, både der hvor jeg købte det og et andet sted:
https://www.elextra.dk/details/H34699/GS?gclid=CjwKCAjw5Ij2BRBdEiwA0Frc9aGikEx10KWrs32_GY-vTgmbneeik5DEOBBjOO3bMjq1XyotLrNW-BoCUwAQAvD_BwE

https://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?vare=377169&f=googleshopping&t=A8

Det kunne være spændende at hører, om andre kan bekræfte min påstand :smiley:

 

At Samsung support har vendt tilbage endnu engang med “Ikke bagudkompatiblet” synes jeg bare er lidt pinligt og jeg tolker det blot som “find selv en løsning på dit problem eller køb et andet tv” svar.
Men så er det jo godt, at man kan selv.

Jeg håber at dette svar kan hjælpe jer der ude :sunglasses:

 

Omdømme 1

Hej @mrtnld 

Tusind tak for din update, jeg suser straks ind til Elextra (Brinck) og henter sådan et.

Jeg melder tilbage når jeg har testet det, og forhåbentlig kan det hjælpe andre i samme situation som os.

Sejt at du ikke bare sådan giver op, respekt for det :-)

Mht. Samsung support overrasker det mig egenlig ikke, jeg har tidligere haft kontakt med dem, og det er ca. samme resultat, desværre… Men når deres TV/Skærme så virker, er de uovertrufne :-)

 

Omdømme 7
Badge +2

Jamen det var da heldigt at du fandt et modul der som rent faktisk virker. Så kan da i det mindste kommende ejere af et nyt Samsung TV se sig trygge i at der er et CAM til YouSee der rent faktisk virker til deres nye Samsung TV.

Men det er bestemt ikke uhørt at Samsung yder en elendig support. Det har der bla. også været skrevet op og ned om på bla. digitalt.tv i årenes løb, hvor folk også har skrevet om deres egne frustrationer over Samsung.

Hej @TylleDK og @lordfynbo 

Inden andre spilder deres penge (ligesom mig) på indkøb af flere CI-moduler fra producenten Strong, så vil jeg tillade mig af fraråde dette.

Jeg har testet 3 generationer af Strong CI-moduler (se billeder ovenfor), her i blandt de nyeste som Elgiganten og YouSee kundesupport kunne skaffe mig. Ingen af dem har virket med mit Samsung 2020 TV.

Jeg har heldigvis en ny observation, som jeg kan dele med jer :grinning:
I alle de mange svar jeg har modtaget fra webshops og CI-modul producenter modtog jeg dette kort svar fra producenten Dilog “Hi Morten, sorry for very slow reply. We have not discovered any problems with our cams and Samsung CI+ 1,4 TV sets.
Jeg  valgt at ofre flere penge på endnu er CI-modul for at afprøve et DILOG CI-modul.

Det har jeg nu haft i en lille uge og efterhånden tør jeg påstå at jeg har fundet løsningen på mit (vores) problem :smile:

DILOG’s CI-modul er godt nok også v. 1.3, men jeg har ikke set fejlbeskeder eller haft udfald siden jeg satte det i mit tv.

Her er link til hvor det kan købes, både der hvor jeg købte det og et andet sted:
https://www.elextra.dk/details/H34699/GS?gclid=CjwKCAjw5Ij2BRBdEiwA0Frc9aGikEx10KWrs32_GY-vTgmbneeik5DEOBBjOO3bMjq1XyotLrNW-BoCUwAQAvD_BwE

https://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?vare=377169&f=googleshopping&t=A8

Det kunne være spændende at hører, om andre kan bekræfte min påstand :smiley:

 

At Samsung support har vendt tilbage endnu engang med “Ikke bagudkompatiblet” synes jeg bare er lidt pinligt og jeg tolker det blot som “find selv en løsning på dit problem eller køb et andet tv” svar.
Men så er det jo godt, at man kan selv.

Jeg håber at dette svar kan hjælpe jer der ude :sunglasses:

 

Tak for info jeg har dog Humax yS 4000 Boksen. :slight_smile: God dag.

Omdømme 1

Hej @mrtnld og andre interesserede,

Jeg har nu købt og isat ovennævnte Dilog CI-modul/CAM-modul, og jeg har samme oplevelse som @mrtnld at det nu virker som det skal! Det lykkedes at komme igennem en hel aften uden udfald, hvor det tidligere var hvert/hvert andet minut for til sidst at stoppe helt med at virke.

Konklusionen må være at hvis man har et Samsung TV af nyere dato, med understøttelse af CI+ v.1.4, og oplever disse konstante udfald, så er det højest sandsynligt at dette Dilog modul løser problemet.

Nogen hos @YouSee bør gøre deres support opmærksomme på dette, således at evt. andre med dette problem, kan få en hurtig løsning.

igen går fuld fortjeneste til @mrtnld for at finde frem til løsningen, og som beviser at vedholdenhed betaler sig :-)

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Lige en update på denne problemstilling. 

Vi samarbejder med producenterne om at finde ud af, hvor problemet ligger og for at finde en løsning. 

Send gerne serienummeret på CA-modulet fra YouSee og modelnumret på tv’et i en privatbesked til mig. Så vil jeg melde det videre til den afdeling, der har med denne problemstilling at gøre.
 
 

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle

Så er der endelig gode nyheder til denne tråds problemstilling! :relaxed:

Samsung har lanceret en software, der kan hentes på deres hjemmeside, som du kan downloade til USB-nøgle og opdatere dit tv med. 

Opdateringen vil dog også senere blive sendt ud automatisk via nettet til de berørte Samsung-tv. Så er dit Samsung tv på nettet, så skulle det gerne få opdateringen den vej igennem før eller siden.

Har du brug for hjælp til at opdatere dit tv eller spørgsmål til opdateringen, kan du med fordel kontakte Samsungs support, her:

https://www.samsung.com/dk/support/

Rigtig god dag.

Jeg har også oplevet at Samsung QE50Q80T ikke kunne vise ekstra kanaler (167 og 189)

Ved at skifte fra Strong CI modul til Dilog 99063, som foreslået her på siden, fik jeg mine ekstra kanaler igen.

Håber, at oplysningen kan hjælpe andre med Samsung TV.

Stor tak til mrtnld et al

Hejsa i tråden.

Har lige anskaffet mig et Samsung Q95T (2020 model) - og kan ikke få min ekstra kanal til at blive vist på tv’et.

Jeg har i forvejen 3 CI moduler, men ingen af dem virker. Har så fundet frem til denne tråd.

Jeg får ingen fejlmeddelser eller noget op på tv’et - står bare at kilden ikke kan findes. Jeg har one-connect boksen, hvilket er eneste sted CA modul kan sættes i.

Kan nogle med samme tv bekræfte at det er dette module I bruger https://www.computersalg.dk/i/3275485/dilog-ca-module-for-yousee-in?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner

(Dilog 99063 - spørger, da de 2 oprindelig links ikke virker længere - og “bruger 3” herover ikke har samme tv som mig). TylleDK ser ud til at have fået det til at fungere, og han har samme tv som mig.

Jeg har godt set, at Kasper henviser til en manuelt hentet opdatering, men da jeg ikke umiddelbart kan finde denne opdatering på Samsungs support - (og jeg skal sandsynligvis have tv’et ned fra væggen, for at se prod. nummer… ikke det nemmeste med no-gap), ja så vil jeg nok helst bare anskaffe mig et nyt CI module der virker.

Mike har du fået løst dit problem ?

Jeg har et Samsung der er ca 2 år gammelt, og den skriver også bare, at kilden ikke findes,

når jeg smider mit CI modul fra Yousee i.

Får heller ikke nogen fejlmeddelser eller andet, når jeg sætter kortet i.

Så jeg kan heller ikke se mine ekstra kanaler i bland selv :-(

 

Omdømme 7
Badge +9

 

Så jeg kan heller ikke se mine ekstra kanaler i bland selv :-(

 

Ekstra kanaler virker vist kun med de faste pakker (grund, mellem, fuld). 

Besvar