Spørgsmål

Samsung smart Tv og yousee router

Hej 

Mit Samsung smart Tv (model UE65NU6025) vil ikke længere få kontakt til internettet.

Jeg har yousee Coax forbindelse, og alt andet fungere fint via Wifi, og kablet. 

Jeg har forsøgt forskellige at reset TV og router, jeg har forsøgt at sætte DNS til 8.8.8.8 i netværksindstillinger.

Jeg har lige forsøgt at sætte det til kabel, og her går det fint på nettet, og mit tv er up to date. Så det er kun når jeg vil tilslutte via WIFI at den ikke vil. TVet finder kun min router men ikke 5ghz, 2,4 ghz signalet.

Det virkede for ca. 14 dage siden med WIFI, så der må være sket noget i mellem tiden som jeg ikke kan identificere. 

Nogle gode ideer ?

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Michael

Velkommen på YouSee Forum :relaxed:

Jeg kan se at du mangler svar her, så jeg byder lige ind. 

Prøv eventuelt at tage strømmen fra dit tv et øjeblik og start det op igen. Hvis det ikke hjælper, så kan du prøve at fabriksgendanne dit tv. 

Hvis det bliver ved at drille, så kan Samsungs support måske hjælpe, nu hvor det “kun” er det tv’et der driller.

Omdømme 5
Badge +5

Hej 

Mit Samsung smart Tv (model UE65NU6025) vil ikke længere få kontakt til internettet.

Jeg har yousee Coax forbindelse, og alt andet fungere fint via Wifi, og kablet. 

Jeg har forsøgt forskellige at reset TV og router, jeg har forsøgt at sætte DNS til 8.8.8.8 i netværksindstillinger.

Jeg har lige forsøgt at sætte det til kabel, og her går det fint på nettet, og mit tv er up to date. Så det er kun når jeg vil tilslutte via WIFI at den ikke vil. TVet finder kun min router men ikke 5ghz, 2,4 ghz signalet.

Det virkede for ca. 14 dage siden med WIFI, så der må være sket noget i mellem tiden som jeg ikke kan identificere. 

Nogle gode ideer ?

Hej :slight_smile: Ved ikke om dette her er brugbart. Fremgangsmåde. 

Tryk på knappen Menu, Hjem eller SmartHub på fjernbetjeningen. ...
Vælg Generelt.
Vælg Netværk.
Vælg Åbn netværksindstillinger eller Netværksopsætning. ...
Vælg Trådløs som netværkstype. ...
Vælg dit Wi-Fi-netværk. ...
Indtast din Wi-Fi-adgangskode, og vælg Udført. ...
Vælg OK, når meddelelsen "Vellykket" vises.

God dag, 

Hej lordfynbo 

Tak for svaret, når jeg gør det du forslår så finder den kun min router og ikke selv signalet så kan ikke komme på nettet via wifi 

mvh

michael 

Omdømme 5
Badge +5

Hej lordfynbo 

Tak for svaret, når jeg gør det du forslår så finder den kun min router og ikke selv signalet så kan ikke komme på nettet via wifi 

mvh

michael 

Hej ok det lyder, underligt hvis dit Tv. ikke kan finde dit WIFI  signal. Måske andre bruger herinde har et forslag. I så fald jeg finder ud. af noget vender jeg tilbage i tråden.

God aften.  

Omdømme 7
Badge +7

Kan du se dit trådløse signal med en wifi analyser på en smartphone/tablet eller andre trådløse enheder?  Jeg tænker på om du kommet til at slå signalet fra på begge frekvenser i router eller trykket på wifi knappen. 

Hej Slangefar,

ja det kan jeg, min yousee boks er lige ved siden af tvet, og der fungere uden problemer. Det der mest underligt er at den finder routeren på oversigten på tvet når jeg søger efter et signal.

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Hej Michael  prøv at kigge, på dette link her om der er noget. dog ældre dato måske fremgangs måden er brug bart. Ellers er jeg lige pt tom for forslag   https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/994858

God aften, 

Hej igen 

havde faktisk set samme tråd og forsøgt de ting der er nævnt - men tak for din tid :)

virker til jeg må  leve med - har jo Også adgang via yousee boks - det var mest så kunne få adgang til min nas fra tv’et så vi kunne streame billeder etc

Omdømme 5
Badge +5

Hej igen 

havde faktisk set samme tråd og forsøgt de ting der er nævnt - men tak for din tid :)

virker til jeg må  leve med - har jo Også adgang via yousee boks - det var mest så kunne få adgang til min nas fra tv’et så vi kunne streame billeder etc

:slight_smile: Hej ok beklager, Michael611 jeg lige pt ikke har bedre forslag.Og Det er så lidt vi er jo til herinde i Bruger Forum for at hjælpe hinanden. Tænker der måske er en Bruger. som har godt forslag og løsning. 

God aften, 

Besvar