Spørgsmål

Problemer med optagelser på TV-boks

Hej!

Er der andre der har problemer med, at starte optagelser på TV-boksen efter dagens opdatering?
Nogle programmer kan godt optages, mens andre ikke kan. Det er svært, at finde et mønster i det. For serier kan det være bestemte afsnit man ikke kan sætte til at optage. Vi har prøvet at genstarte boksen, tjekket internetforbindelsen mm. Problemet startede helt tydeligt efter den tvungne opdatering i dag den 16. juni 2020. 

Jeg håber der er nogen, der kan hjælpe.

Mvh.
Thomas

7 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5

Hej!

Er der andre der har problemer med, at starte optagelser på TV-boksen efter dagens opdatering?
Nogle programmer kan godt optages, mens andre ikke kan. Det er svært, at finde et mønster i det. For serier kan det være bestemte afsnit man ikke kan sætte til at optage. Vi har prøvet at genstarte boksen, tjekket internetforbindelsen mm. Problemet startede helt tydeligt efter den tvungne opdatering i dag den 16. juni 2020. 

Jeg håber der er nogen, der kan hjælpe.

Mvh.
Thomas

Hej:slight_smile: Thomas  hvis du mener nogle, udsendelser eller film Og Live udsendelser  ikke kan startes forfra og optages. Kan det skyldes hvilken  Rettigheder  youSee  Har og råder over fra de forskellige TV udbryder.  Ellers tag fat i youSee kundeservice i morgen. https://kundeservice.yousee.dk/contactus

Link her til  Hvordan genstarter og nulstiller jeg min tv-boks                                         https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes-problem/genstart

Jeg oplever ikke problemer, med at starte de optagelser som er optaget.

Måske andre bruger herinde har forslag. 

God aften, 

Hej! Tak for svar. Problemet er, at igangsætte/starte nye optagelser. Afspilning af eksisterende optagelser virker fint. Jeg tror ikke det skyldes rettigheder, da man f.eks. kan gå ind på en serie via TV-guiden og trykke på den røde knap ved afsnit 16, hvilket virker fint og giver en rød prik ved afsnittet. Hvorimod ved f.eks. afsnit 18 og 19 sker der ingenting. Det ligner en teknisk fejl efter opdatering af boksen.

Mvh.
Thomas

Omdømme 5
Badge +5

Hej! Tak for svar. Problemet er, at igangsætte/starte nye optagelser. Afspilning af eksisterende optagelser virker fint. Jeg tror ikke det skyldes rettigheder, da man f.eks. kan gå ind på en serie via TV-guiden og trykke på den røde knap ved afsnit 16, hvilket virker fint og giver en rød prik ved afsnittet. Hvorimod ved f.eks. afsnit 18 og 19 sker der ingenting. Det ligner en teknisk fejl efter opdatering af boksen.

Mvh.
Thomas

Hej :slight_smile: Hvad sker der hvis du exempelvis, Vælger at optager Serie og vælger optage alle afsnit eller udsendelser i stedet er det muligt. Måske andre Bruger her er forslag,

God dag, 

Omdømme 7
Badge +6

Kender ikke boksen, men ved at rigtig mange af de bokse et eller andet sted inde i menuen under de tekniske indstillinger har en factory reset funktion, der så nulstiller hele boksen tilbage som dengang man lige havde fået den.

Så det kunne man prøve hvis en sådan factory reset funktion findes, for at se om det løser problemet.

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Hej Persen M. Ja præcis,  Var også link her https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes-problem/genstart  Og selv om man nulstiller Sin tv-boks, beholder man stadig sine optagelser Er jo godt nok. Jeg var nu mere Nysgerrig på  Hvad der exempelvis, sker hvis der nu. Vælges  at optager Serie. og udsendelser. og vælger optage alle afsnit. i stedet for hvert enkelt afsnit om det gør en forskel. fik selv en opdatering i Boks Humax YS 4000 i går. Jeg oplever ikke selv problemer vedr optagelser Osv her.  Hvis Boksen driller må youSee ind Over https://kundeservice.yousee.dk/contactus .Derud over forstod jeg således at nogle udsendelser ikke kunne Startes Forfra eller Optages. Så  og det kan skyldes hvilken rettigheder youSee har fra TV udbryderne omkring optagelser. og Startfra Live udsendelser osv.. Så jeg har givet misforstået tråden- 

God dag, 

Kender ikke boksen, men ved at rigtig mange af de bokse et eller andet sted inde i menuen under de tekniske indstillinger har en factory reset funktion, der så nulstiller hele boksen tilbage som dengang man lige havde fået den.

Så det kunne man prøve hvis en sådan factory reset funktion findes, for at se om det løser problemet.

Der er 2 muligheder: “Generel nulstilling” eller “Factory reset”. Sidstnævnte ønsker man ikke at anvende, da den sletter alle optagelser. Jeg forsøgte en “Generel nulstilling” og det hjalp for nogle at problemerne bl.a. med TV3. Der er dog stadig noget uldent med det efter den seneste opdatering. Jeg har aldrig haft problemer med det før, så jeg er ret sikker på, at det er en software-ting fra Yousee, der er problemet. F.eks. så kan jeg ikke længere optage fremtidige afsnit at “Bäckstrøm” på DR. Der sker ingenting, når man trykker på optag-knappen. Dette er på trods af, at jeg optog de første 2 afsnit uden problemer inden opdateringen. Film og andre ting kan jeg godt optage på DR!?

Omdømme 5
Badge +7

Hej thomasma

Vi er opmærksomme på, at nogle kan opleve problemer med optagelser - især serieoptagelser, og det er noget, vi arbejder på at løse. Vi beklager de gener, det medfører.

Stefan, YouSee Forum Team

Besvar