Svar

Problemer med anvendelse af Tv-box på Samsung Frame.

Badge

Har udskiftet en gammel Panasonic med et nyt Samsung Frame 50 smart-tv med One-connect-box. Har hditil anvendt Humac 2000-boksen, men kan ikke få den til at fungere med Samsung. Hav downloadet YouSee-appen på Samsung, men så kan jeg ikke optage etc. som boksen jo kan.

Er der nogen der har samme problem - og måske en løsning?

icon

Bedste svar af Kasper 26 February 2021, 10:50

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hvordan er boksen tilsluttet, den er jo med HDMI. Hvad er det der driller.

Badge

Den er tilsluttet med HDMI. Men når jeg går ind på YouSee er det som om den slet ikke anvender boxen men går ‘udenom’. Den viser godtnok de kanalerne i min orden, men går jeg ind på ‘Min Side’ er er der blot to tomme felter der fortæller at her vil mine fremtidige optagelser ligge -  til trods for at harddisken burde vise mine eksistrende optagelser. 

Det skal måske siges, at den forrige opsætning var med både HDMI, Scart og en dongle. Donglens fukntion fandt jeg aldrig ud, mn den har måske hentet net-delen af boxens funktion, dvs. ej tv-signalet. Men hvad ved jeg...

Omdømme 7
Badge +7

Nu er det vel ikke sådan at det er App´en der ses åpå og ikke boxens Menu, der skrives at der ikke er nogen optagelser, trods at der er, det kunne tyde på at det ikke er boxens menu der ses på, 2000 boksens optagelser ligger jo ikke i skyen men på HDD.

Der bruges ikke nogen Dongle hverken til 2000 eller 4000 boksen, der bruges antenne, Rj45 eller Wi-Fi til netforbindelse.

Badge

I de første par dage havde jeg slet ikke downloadet appen , så det var det næppe. Men rækkefølgen af kanalerne var den samme som vi havde lagt den i boxen - ikke apparatets ‘tilfældige’ rækkefølge. Så en eller anden forbindelse må der vel have været til boxen. 

Donlen er ikke min ide, men en YouSee-teknikers, der kome og afhjalp problemer da vi i sintid fik bytte en gammel box ud med Humac 2000. Uanset hvad, så afhjalp den problemet med at få fat i nettet.

Vores billedsignal kommer fra coax-kabel.

Badge

...men i øvrigt, tak for interessen, radiomand. Vi har vireklig grå hår i hovedet af at forsøge at udtænke hvad der foregår ‘inde i boksene’. Hvilket naturligvis er umuligt.

Omdømme 7
Badge +7

Når der ændres på hvor de enkelte kanaler ligger, så ændres det automatisk på alle enheder, da de jo er bundet til samme bruger, og derved synkroniseres på tværs af enhederne.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Snohr 

Kom der en løsning på problemet? :relaxed:

Badge

Nej, desværre. Jeg kører helt uden om boksen nu. Men der er vanskeligehder med at starte appen - normalt skriver den at der ikke forbindelse til nettet. men på samsungs egen app går stationerne let igennem - men kun dem der er i grundpakken (jeg har tilkød derudover). 

så slukker jeg for det hele - tv, one-connect boks etc - i en 20 sekunders penge. Så kommer YouSees grønne, lodrette menu op. Den er til gengæld svære at finde igen når der først er valgt program gennem YouSee appen. 

Har helt opgivet at bruge harddiskn på boksen. Må anskaffe en ekstern disk, som kan tilsluttes Samsungs one-connect box.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Snohr 

Hvis tv-boksen ikke virker og du står på den rigtige sourcekanal, så prøv en anden HDMI indgang på dit tv og prøv evt. et andet HDMI-kabel. Vi anbefaler dog at bruge de kabler der følger med boksen. Især vigtigt med YS4000 boksen, da den kan køre 4K. 

I forhold til problemer med SmartTV appen, så prøv at af- og geninstallere appen helt. Der er lige for et par dage siden kommet en ny version. Der hedder 1.24.1. 

Bliver det ved at drille med tv-boks, så kontakt gerne teknisk support på tlf. 70704040 i følgende åbningstider:
Hverdage: 8 - 18. Weekend og helligdage: 9 - 18

God dag.

Besvar