Spørgsmål

Problem med at opfange signal fra humac-boksen efter brug af Chromecast

Hej

Humac-boks her. Forleden oplevede jeg problemet efter at have castet fra telefonen, at der ingen signaler var, da jeg som vanligt valgte den korrekte “source” via tv’ets fjernbetjening.

Jeg prøvede selvfølgelig at slukke og alle de gængse metoder, men lige meget hjalp det. Gav op og ringede til Yousee og fik en teknikertid.

Efter et par dage væk fra tv’et, tændte jeg for det i går for lige at tjekke, og vupti var alt i sin skønneste orden. Jeg skulle så igen caste fra mobilen, og det samme skete da jeg ændrede “source” til min boks - intet signal.

Nogen der har oplevet den slags og har et godt råd.

Jeg kan snildt caste løs også fra Yousee-appen, men det er jo ikke optimalt.

Mvh.
Morten

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej @MortenRisager 

Velkommen på YouSee Forum😊

Det lyder mystisk det du har oplevet og jeg synes ikke umiddelbart, at det er noget jeg har hørt om før. 

Kan du genskabe fejlen igen og igen og er det dit tv eller tv-boksen, der giver fejlbesked om manglende signal? 

Der er nok nogle brugere her på forum, som kan give et skarpere bud på en årsag og jeg håber nogle vil byde ind, men en Chromecast kører jo over HDMI og ligeså tv-boksen, så måske der er noget HDMI-modul i tv’et eller noget som der går koks i? Bare en tanke. 

Jeg håber ikke at problemet genopstår igen og igen. 

Hej Kasper

Tak for svaret. Jeg tænker nok også, at det er hos tv’et at fejlen ligger, men mystisk at den så kom igen efter et par dages hvile. Nu ser jeg lige, om det samme gentager sig, og så må jeg jo undlade at bruge andre “Sources”, hvis det er skiftene der trigger fejlen. Blot irriterende når tv’et ellers fungerer fint. #stoptvspild :-)

Omdømme 7
Badge +7

Hvilken Humax boks har du, og bruger du CEC funktionen, for så vil boks og TV selv finde ud af at tænde/slukke og skifte HDMI når en af enhederne tændes/slukkes.

Det er en ysr-2000-boks. Jeg ved ikke lige, hvad CEC-funktion er for noget. Jeg har hidtil skullet ændre HDMI via tv'et, og der er ikke foretaget nogle ændringer, som kunne afføde det nuværende problem.

Mvh.

Morten

Omdømme 7
Badge +7

Brug CEC og se om det ikke ændrer på noget, på boksen er det et punkt under skærm, ligeledes på TVet, hvordan, det kommer an på TVet.

Tak skal du have. Jeg prøver, når jeg er hjemme næste gang. 

Besvar