Svar

Pixellering på Xee siden medio december 2020

Er der andre der oplever, at Premier League kampene på Xee-kanalen periodisk hakker i lyden og pixellerer (typisk med 1-10 minutters mellemrum, oftest i gennemsnit ca. hvert 5. minut)?

Der er ikke andre kanaler med problemet - hverken DR1 i grundpakken eller TV3Max i Bland Selv 10. Problemet startede ca. medio december 2020 (omkring jul).

Jeg har YouSee Bland Selv 10 via Coax (og YouSee Gigabit bredbånd - uden andet i brug end TV’et) med Humax YSR-4000 boks. Men problemet er det samme, når jeg kører uden om boksen direkte på TV’et (LG OLED55B7V).

Xee-kanalen på 578 MHz (QAM 56) har 51 dB signalstyrke (92% iflg LG tv’et) 40dB signal/støjforhold og 100% signalkvalitet og 0 i bit fejlrate - før, under og efter at kanalen hakker i lyden og pixellerer.

Boksen er selvsagt opdateret og genstartet, (inden jeg konstaterede, at fejlen er eksakt den samme uden boks, direkte på tv’et).

Mvh. PNI

icon

Bedste svar af Radiomanden 3 januar 2021, 19:32

Efter hvad der skrives på FB, så er det galt i hele landet. Brug App skrives der, så er der ikke problemer.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Efter hvad der skrives på FB, så er det galt i hele landet. Brug App skrives der, så er der ikke problemer.

Mange tak for info og tip fra Radiomanden.

På YouSee Tv og Film App’en på TV’et, er der ingen pixellering. Har dog oplevet lag (kort pause med YouSee-“badebold”), når App’en viser Xee. (Men måske kun til en start, indtil bufferen er fyldt tilstrækkeligt?)

PS: Krydser fingre for, at YouSee også får det alm. tv-signal til at fungere godt igen.

Mvh. PNI

Jeg har testet kortvarigt. Det berører ikke kun Xee men også de andre ting på samme frekvens… Ramasjang. Den gamle udgave af Xee (lavere bitrate) ligger stadig i nettet på 570 MHz. Den er ikke berørt.

Besvar