Spørgsmål

Pixelering efter 01.01.

Hejsa

Er der andre end mig der oplever lidt pixelering her efter 01.01. ? det sker ind i mellem f.eks ved sceneskift eller bevægelse det ligner små firkanter.

Det kan være på forskellige kanaler dog mest Tv 3´s kanaler

Extra info : jeg har IKKE ændret på noget som helst, som i noget som helst :-) så ikke nogen forslag om nyt kabel eller lignende for alt ER nyt (9 mdr.)

Genstart af box og kabler ud er også prøvet.

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Så er der ikke mere der kan gøres selv, om problemet skyldes omlægningen, som skulle være helt færdig i morgen, eller har anden årsag kan ikke siges. Haves der en TV boks.?

Box haves som jeg også nævner til sidst :-)

Omdømme 7
Badge +7

Så må der lige holdes øje med om det stadig er der i morgen.

Omdømme 5
Badge +1

Jeg har eller oplever tit, at der kan forekomme pixeleringer, når der skiftes kanaler og på optagede programmer.

Omdømme 6
Badge +5

Hejsa

Er der andre end mig der oplever lidt pixelering her efter 01.01. ? det sker ind i mellem f.eks ved sceneskift eller bevægelse det ligner små firkanter.

Det kan være på forskellige kanaler dog mest Tv 3´s kanaler

Extra info : jeg har IKKE ændret på noget som helst, som i noget som helst :-) så ikke nogen forslag om nyt kabel eller lignende for alt ER nyt (9 mdr.)

Genstart af box og kabler ud er også prøvet.

Hej du skriver genstarte Boks, Har du prøvet at Genstarte både din Boks og Din Router, 

Om det hjælper,  Tænd først Boksen når Routeren er starte op. 

Oplever også pixelering

ikke samme pixelering som ved signalforstyrrelser, men små firkanter i farvede områder, ligner som på en pc når grafikkortet er for varmt eller er ved at stå af

troede det var min boks der er ved at dø

Ja, jeg kan kun tilskrive mig at der opstår pixelering i farvede områder, især røde og blå farver og især ved blink på skærmen feks udryknings blink eller ild, ellers generelt bare ved bevægelser. Det forekommer både på signal via tvboks og via antenne stik. Alle tal ser fine ud, så den digitale pixelering kan kun være fra yousees side af og hverken et problem med udstyr eller lign. Der er ingen pixelering når jeg benytter smart tv streaming og apps til at se samme kanaler, så det er helt sikkert en fejl hos Yousee og det signal de sender ud til os, men yousee vil helst ikke tage ansvar eller søge en løsning. Deres svar er altid at det må være udstyret og ellers vil de sende en tekniker som man så selv skal betale for når der ikke kan findes en fejl på adressen. Og så er man stadig ikke kommet nærmere at få løst problemet. Yousee må snart til at erkende at der også opstår fejl i deres ende og så få løst problemet. Det er en digital pixelering og den ligger på det signal de sender ud. Men jeg tør ikke håbe de får det løst og det ender så med at man kun får det løst ved at skifte tv udbyder.

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

Hvis der opleves problemer med signalet på optagelser, så foreslår jeg følgende:

1. Tag strømmen fra dit udstyr (Router + tv-boks) 
2. Start først routeren op - herefter tv-boks.

Hjælper det ikke, så test evt. med netværkskabel, hvis du kører trådløst. Er det ikke muligt eller hjælper det ikke, så kontakt vores telefoniske support på tlf. 70704040 eller facebook-teamet via privatbesked. 

Hvis der opleves problemer med tv-kanalerne:
Så tjek evt. signalkvaliteten under Indstillinger → Information på tv-boksen og se hvad signalkvaliteten er for at afklare, om der er støj eller dårligt signal. 
Sikre at støjtætte kabler, stik og fordelere/splittere anvendes. Læs mere om problemer med signalet her. 

Hjælper det ikke, så kontakt vores telefoniske support på tlf. 70704040 eller facebook-teamet via privatbesked. 

Besvar