Svar

Optager funktion virker ikke på Philips TV


Omdømme 3
Badge +4

Hej

Mit Philips 48OLED936 fra februar måned 2022 har det problem, at optager funktionen ikke virker. Harddisk disk er formateret til TVet. Optager visningen viser, at programmet er indtastet, men optager tid viser 0 minutter.

Kender andre i Forum til tilsvarende problem?

Med venlig hilsen

Tikkie

icon

Bedste svar af Tikkie 7 April 2023, 12:40

Se original

44 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Bruges den pågældende kanals oversigt, eller er det via YS Play App.?

Omdømme 7
Badge +9

Siden du spørger her haves Yousee og med kort i TVet?

Omdømme 3
Badge +4

Det drejer sig om selve optager funktionen i TVet. Det gælder også pause optager funktionen.

Omdømme 4
Badge +8

Hej @Tikkie 

Hvis det drejer sig om TV’et egen funktion, så kan vi fra YouSee ikke hjælpe, men måske er der andre her i forummet med samme tv, der kan hjælpe. 

Omdømme 3
Badge +4

Hej Yousee

Jeg håbede på, at andre brugere kunne hjælpe. Jeg er godt klar over, at I ikke kan. Men tak alligevel.

Omdømme 7
Badge +9

Der kom ikke et svar på dette spørgsmål: Bruges den pågældende kanals oversigt, eller er det via YS Play App.?

Omdømme 3
Badge +4

Kanal oversigten bruges.

Omdømme 7
Badge +9

Når det er via Tuneren i TVet, så kan jeg ikke få øje på hvorfor det ikke virker såfremt den pågældende HDD er kompatibel med at optage fra TVet.

Omdømme 3
Badge +4

Når jeg trykker på den røde optagerknap på en aktuel udsendelse vises der 2 små sorte bjælker i nederste højre hjørne med teksterne: Optagelsen startet. Optagelsen afsluttet.

Inde på optagelsessiden står hvilket program, som er optaget, men med 0 (nul) sekunders optagelse. Altså ingen optagelser.

Philips tekniske support har været på sagen siden februar måned, men oplyser ved min forespørgsel ca. en gang om måneden, at deres fabrik ikke endnu kan finde løsning på problemet. Det er dog et TV til ca, 21.000,- kroner, så der burde ikke være en sådan fejl. Pause optagelsen og planlagte optagelser virker heller ikke.

Omdømme 7
Badge +9

Når deres egne teknikkere ikke kan finde en løsning på problemet, så er der næppe en chance for at det kan løses her.

Du har vel tilsluttet HDDen i den USB port der er mærket med optage ikonet O_O.?

Omdømme 3
Badge +4

Ja.

Omdømme 7
Badge +9

Så slutter tråden nok nu.

@Tikkie Fandt du nogensinde en løsning? Jeg har samme problem nemlig.

 

Omdømme 3
Badge +4

Hej. 
problemet blev ikke løst. Har fået oplyst, at det er et software problem. Philips har efter nit ønske taget TVet tilbage og vil kreditere bekøbet til forretningen.

Stor ros til Philips.

Ok. Tak for svar. Vildt nok at de ikke kan fikse det, og bare krediterer det i stedet😱 

Hvilket TV-abonnement haves? Er det et abonnement, der kræver programkort?

Det er muligt at programleverandøren (eller måske YouSee) har blokeret for optagemuligheden af rettighedsmæssige grunde. Opstår problemet ved samtlige TV-kanaler?

Er det muligt at modtage ukrypteret TV direkte f.eks. fra DR via en stueantenne (d.v.s. helt uden om YouSee), og hvis det er muligt kan det så optages?

Omdømme 3
Badge +4

Efter det oplyste er problemet “kun” på Philips 48OLED936/12 og ikke på øvrige 936ere.

Omdømme 3
Badge +4

Det har ikke noget med TV abonnement at gøre. Optager funktionen virker på mit andet Philips TV fra 2017.

Så alene et software problem, som Philips ikke har kunne løse i et år. Jeg fik et 936 den 23. Februar 2022, som havde samme problem. Fik det skiftet ud med et andet 48 OLED936, hvilket havde samme problem og som nu er taget tilbage.

Mit tv er et 480LED806/12. Men med præcis samme beskrivelse på problemet  Kan desværre ikke prøve med stueantenne. Men hvis det virker på andre tv, så er det jo nok ikke YouSee/rettigheder der blokerer. Omend der er jo en mulighed for at Philips ikke gik så meget op i det for 6 år siden, og dermed ignorerede evt blokeringer eller omgik dem dengang.

Omdømme 7
Badge +9

Hvis der haves krypterede kanaler og derved anvendes en Ci+ kortlæser, så er det der problemet ligger, der skal bruges en Ci kortlæser, da den med + blokerer for optagelse, det er sket så mange gange. Det blev man allerede opmærksom på for at tilbage med de gamle Samsung HDD/BD Recordere.

@Radiomanden du har fuldstændig ret. Jeg havde selv tænkt at de kanaler jeg får via kortet kunne være et problem, men havde ikke overvejet at den blokerede for alle kanaler. Når jeg tager kortlæseren ud kan jeg optage på alle de kanaler jeg kan se uden kortlæser.. Så løsningen er vel en ci kortlæser, men virker den også til YouSee? Men sjovt nok at Philips ikke tænkte på det. Og de burde vel reelt kunne tillade optagelse på alle andre kanaler, selv med et ci+ modul i🤔

Omdømme 7
Badge +9

Der er i hvert fald et par bruger som har skiftet til en Ci læser og der er ikke problemer, ganske som med de førnævnte Recordere.

Omdømme 7
Badge +9

Det er dette der skal bruges. https://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV-Tilbehoer/Strong-Yousee-CA-modul/2416056?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gclid=EAIaIQobChMIppb6xYHP_AIVRrLVCh1LpwP1EAYYAyABEgJ-T_D_BwE

 

Her er bevis for at det virker. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej. 
problemet blev ikke løst. Har fået oplyst, at det er et software problem. Philips har efter nit ønske taget TVet tilbage og vil kreditere bekøbet til forretningen.

Stor ros til Philips.

Jeg tænker at markere dette svar som bedste svar / afklaring / løsning - eller er det et bedre svar vi kan få lagt op i toppen af tråden til glæde for andre med samme problemstilling? 

Omdømme 7
Badge +9

Andre har som skrevet i tråden haft samme problem med optagelse i forbindelse med Ci+ kortlæser, efter skift til en Ci, har det løst problemet.

Besvar