Spørgsmål

Optagelse via YS-4000 - skærer i start og slut


Badge

Jeg er F1-nørd !
Derfor er det mega irriterende når jeg er nødsaget til at optage kvalifikation eller løb, men endnu mere at tiderne for optagelserne ikke passer.

Sidste søndag startede optagelsen 3 min for sent - altså ingen start ;-(

I går lørdag startede optagelsen 2 min for sent - og sluttede 3 min før tid.!
Vist på min optagelse at der var afsat 55 min. selvom programmet er fastsat til 1 time.

Hvad kan jeg gøre - ved godt det er et bruger-til-bruger forum.
 


16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3

Så længe YouSee bruger tiderne fra en EPG-tabel i stedet for selve programmernes faktiske start og slut vil problemet forekomme. En løsning kan være at man sørger for både at optage programmet før og programmet efter det, man egentlig vil optage. Så får man som regel det hele med, selv om det kan være fordelt på tre optagelser, og fylder mere. Er der ikke brug for disse før- og efteroptagelser kan de blot slettes bagefter. Nogen gange virker det som om YouSee faktisk lægger ekstra tid til, men ikke altid. 

Badge

Ja, det tænkte jeg nok - mindes at der på en ældre model af bokse var mulighed for at sætte noget +-tid på optagelserne, hvilket jo desværre ikke er muligt nu.

Din nævnte løsning bruger jeg af nød;-)

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Griegsvej 

Årsagen kan være, at løbet ikke helt er startet på det fastsatte tidspunkt, og at der så er sket en forskydning.

Vi holder øje med det i systemet, så prøv gerne at se, om du ikke har fået en tilrettet optagelsen/arkiv udsendelsen, hvor du har det hele med :relaxed:

Badge

Med Rolex som tids-sponsor tror jeg det næsten altid er meget nøjagtig ;-) - starter altid på sekundet!
 

Selvfølgelig kan kraftig regn o. lign. ændre noget, og det er ikke sådan en situation jeg “klager” over.
Kunne man ikke tænke sig at starte 5 min før - og også lægge noget til bagefter?

Omdømme 7
Badge +7

Der er helt sikkert ikke noget galt med sponsors urværk, men starten kan måske have været forskudt lidt i forhold til det tidspunkt og den data vi har i guiden. Det kan også være noget andet, men vi tilretter løbende optagelser og arkivudsendelser, hvis der er en forskydning i udsendelsen - så vidt muligt. Så det kan være en idé at tjekke optagelser lidt efter og se om det hele så ikke er med. 

Vi prøver at tilpasse det løbende. 

 

Omdømme 7
Badge +6

Et tip er også som standard at give den 5 minutter ekstra i start og 10 minutter ekstra i slut når man programmerer en hvilken som helst optager, for de sendetider man får præsenteret, så om det er via den parabol jeg også har sat op eller med kabel tv hos YouSee, passer meget meget sjældent.

Enten starter udsendelserne en smule for tidligt eller flere minutter for sent på stort set alle TV kanaler.

Omdømme 7
Badge +3

Der er helt sikkert ikke noget galt med sponsors urværk, men starten kan måske have været forskudt lidt i forhold til det tidspunkt og den data vi har i guiden. Det kan også være noget andet, men vi tilretter løbende optagelser og arkivudsendelser, hvis der er en forskydning i udsendelsen - så vidt muligt. Så det kan være en idé at tjekke optagelser lidt efter og se om det hele så ikke er med. 

Vi prøver at tilpasse det løbende. 

 

Hej @Kasper 

Er kommet i tanke om at der i forbindelse med digitale signaler er en vis forsinkelse som følge af signalbehandlingen. Det kan dreje sig om flere minutter, men afhænger af de benyttede systemer. Det ses tydeligt hvis man viser den samme live-udsendelse modtaget som TV-signal og samtidig viser den gennem websiden tv.yousee.dk.

Tager YouSee hensyn til dette i forbindelse med optagelser og arkivering?

Hvis tv-guiden siger at et program starter kl. 15:00 og slutter kl. 16:00, og optagelse følger disse tidspunkter vil optagelsen starte med slutningen af forrige program og mangle slutningen, fordi signalet modtages med måske flere minutters forsinkelse.

Som nævnt af andre kan YouSee lægge tid til, både ved start og slutning. Enten fast 5 minutter, eller det kan gøres muligt for brugerne selv at indstille denne tid. Det kunne man i den nu udgåede Samsung YouSee Plus-boks.

Omdømme 7
Badge +7

 

Der er helt sikkert ikke noget galt med sponsors urværk, men starten kan måske have været forskudt lidt i forhold til det tidspunkt og den data vi har i guiden. Det kan også være noget andet, men vi tilretter løbende optagelser og arkivudsendelser, hvis der er en forskydning i udsendelsen - så vidt muligt. Så det kan være en idé at tjekke optagelser lidt efter og se om det hele så ikke er med. 

Vi prøver at tilpasse det løbende. 

 

Hej @Kasper 

Er kommet i tanke om at der i forbindelse med digitale signaler er en vis forsinkelse som følge af signalbehandlingen. Det kan dreje sig om flere minutter, men afhænger af de benyttede systemer. Det ses tydeligt hvis man viser den samme live-udsendelse modtaget som TV-signal og samtidig viser den gennem websiden tv.yousee.dk.

Tager YouSee hensyn til dette i forbindelse med optagelser og arkivering?

Hvis tv-guiden siger at et program starter kl. 15:00 og slutter kl. 16:00, og optagelse følger disse tidspunkter vil optagelsen starte med slutningen af forrige program og mangle slutningen, fordi signalet modtages med måske flere minutters forsinkelse.

Som nævnt af andre kan YouSee lægge tid til, både ved start og slutning. Enten fast 5 minutter, eller det kan gøres muligt for brugerne selv at indstille denne tid. Det kunne man i den nu udgåede Samsung YouSee Plus-boks.

Hej @MS-ERIK 

Jeg tror ikke det er det, der er årsagen, altså delay i forhold til signalbehandlingen. Det er ikke min opfattelse i hvert fald:relaxed:

Vi tilretter optagelserne i skyen, så det burde ikke være et problem og netop fordi det hele optages “remote” og ikke lokalt,  er umiddelbart årsagen til, at du ikke selv kan definere starttidspunktet, som man f.eks. kunne på de ældre bokse med fysisk intern harddisk.

Da vi for kort tid siden er overgået til den nye YS4000 voks, har jeg nu også præcis samme udfordring … er der fundet en løsning?

Omdømme 7
Badge +7

Optagelser er jo styret af EPGen og den er sat op efter de tider som program leverandøren oplyser, overholder de så ikke tiden, så er der ikke noget at gøre, på 4000 boksen kan der ikke ligges extra tid til. Man kan så optage den efterfølgende udsendelse.

Omdømme 7
Badge +3

Med de nuværende muligheder med brug af YouSees TV-boks er der ikke andet at gøre end både at optage udsendelsen før den ønskede udsendelse og udsendelsen efter den ønskede udsendelse. 

Problemet nævnes ofte i forbindelse med F1-løb, men det forekommer også i andre forbindelser og på flere kanaler. 

Som Kasper nævner, så kan de også gå ind og tilpasse/beskære udsendelsen efterfølgende. Fungerer det altid? Næ. De to første søndage af Natholdets julekalender er ved den efterfølgende tilpasning blevet udskiftet med lørdagens afsnit (så dem har jeg ikke set). Utroligt, at det kan gå så galt, men det kan det.

Ved tredje søndagsafsnit har de skåret starten væk (den forrige udsendelse har den ikke med). Det afsnit nåede jeg dog at se, inden de tilpassede.

@KasperDet var en klage. :relaxed:

Nå men så må man glæde sig over, at udsendelser ikke længere forsvinder på grund gammel/ustabil harddisk. Til gengæld ser man ikke helt starten og heller ikke helt slutningen på de udsendelser man optager ……

Omdømme 7
Badge +7

Da jeg havde 4000 boksen var det sjældent at der var problemer med at få det hele med på optagelsen, der hvor det for det meste gik galt var når der skulle optages noget der kom efter sport, da sådanne udsendelser jo sjældent stopper når sendetiden er slut.

Omdømme 7
Badge +7

Som Kasper nævner, så kan de også gå ind og tilpasse/beskære udsendelsen efterfølgende. Fungerer det altid? Næ. De to første søndage af Natholdets julekalender er ved den efterfølgende tilpasning blevet udskiftet med lørdagens afsnit (så dem har jeg ikke set). Utroligt, at det kan gå så galt, men det kan det.

Ved tredje søndagsafsnit har de skåret starten væk (den forrige udsendelse har den ikke med). Det afsnit nåede jeg dog at se, inden de tilpassede.

@KasperDet var en klage. :relaxed:

Sport og især Formel 1 tilretter vi manuelt og der burde forskydelser blive tilrettet inden for et døgn eller lignende. Det gælder både arkiv og optagelser, som jo egentlig begge er cloudoptagelser:relaxed:

Hvad menes der med dit skriv, i forhold til klage? Er der noget der skal tilrettes nu eller? 

Sport og især Formel 1 tilretter vi manuelt og der burde forskydelser blive tilrettet inden for et døgn eller lignende. Det gælder både arkiv og optagelser, som jo egentlig begge er cloudoptagelser:relaxed:

Hvad menes der med dit skriv, i forhold til klage? Er der noget der skal tilrettes nu eller? 

Jeg tænker her specifikt på Natholdets julekalender, som sendes på Zulu. Jeg ser afsnittene forskudt, gennem jeres arkiv. Jeres tilpasning af afsnittet de to første søndage gik helt galt. I stedet for at tilpasse start/slut, blev de erstattet med lørdagens afsnit. Genudsendelsen søndag nat blev også erstattet. Dvs. efter jeres tilpasning lå der 4 x lørdagsafsnit.

Jeg kan kun gå syv dage tilbage i arkivet, så jeg kan ikke se, om disse to søndage er dukket op igen hos dem, der har “optaget” dem. :relaxed:

Besvar