Spørgsmål

Optagelse via YS-4000 - skærer i start og slut

Badge

Jeg er F1-nørd !
Derfor er det mega irriterende når jeg er nødsaget til at optage kvalifikation eller løb, men endnu mere at tiderne for optagelserne ikke passer.

Sidste søndag startede optagelsen 3 min for sent - altså ingen start ;-(

I går lørdag startede optagelsen 2 min for sent - og sluttede 3 min før tid.!
Vist på min optagelse at der var afsat 55 min. selvom programmet er fastsat til 1 time.

Hvad kan jeg gøre - ved godt det er et bruger-til-bruger forum.

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3

Så længe YouSee bruger tiderne fra en EPG-tabel i stedet for selve programmernes faktiske start og slut vil problemet forekomme. En løsning kan være at man sørger for både at optage programmet før og programmet efter det, man egentlig vil optage. Så får man som regel det hele med, selv om det kan være fordelt på tre optagelser, og fylder mere. Er der ikke brug for disse før- og efteroptagelser kan de blot slettes bagefter. Nogen gange virker det som om YouSee faktisk lægger ekstra tid til, men ikke altid. 

Badge

Ja, det tænkte jeg nok - mindes at der på en ældre model af bokse var mulighed for at sætte noget +-tid på optagelserne, hvilket jo desværre ikke er muligt nu.

Din nævnte løsning bruger jeg af nød;-)

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Griegsvej 

Årsagen kan være, at løbet ikke helt er startet på det fastsatte tidspunkt, og at der så er sket en forskydning.

Vi holder øje med det i systemet, så prøv gerne at se, om du ikke har fået en tilrettet optagelsen/arkiv udsendelsen, hvor du har det hele med :relaxed:

Badge

Med Rolex som tids-sponsor tror jeg det næsten altid er meget nøjagtig ;-) - starter altid på sekundet!

Selvfølgelig kan kraftig regn o. lign. ændre noget, og det er ikke sådan en situation jeg “klager” over.
Kunne man ikke tænke sig at starte 5 min før - og også lægge noget til bagefter?

Omdømme 7
Badge +7

Der er helt sikkert ikke noget galt med sponsors urværk, men starten kan måske have været forskudt lidt i forhold til det tidspunkt og den data vi har i guiden. Det kan også være noget andet, men vi tilretter løbende optagelser og arkivudsendelser, hvis der er en forskydning i udsendelsen - så vidt muligt. Så det kan være en idé at tjekke optagelser lidt efter og se om det hele så ikke er med. 

Vi prøver at tilpasse det løbende. 

Omdømme 7
Badge +6

Et tip er også som standard at give den 5 minutter ekstra i start og 10 minutter ekstra i slut når man programmerer en hvilken som helst optager, for de sendetider man får præsenteret, så om det er via den parabol jeg også har sat op eller med kabel tv hos YouSee, passer meget meget sjældent.

Enten starter udsendelserne en smule for tidligt eller flere minutter for sent på stort set alle TV kanaler.

Omdømme 7
Badge +3

Der er helt sikkert ikke noget galt med sponsors urværk, men starten kan måske have været forskudt lidt i forhold til det tidspunkt og den data vi har i guiden. Det kan også være noget andet, men vi tilretter løbende optagelser og arkivudsendelser, hvis der er en forskydning i udsendelsen - så vidt muligt. Så det kan være en idé at tjekke optagelser lidt efter og se om det hele så ikke er med. 

Hej @Kasper 

Er kommet i tanke om at der i forbindelse med digitale signaler er en vis forsinkelse som følge af signalbehandlingen. Det kan dreje sig om flere minutter, men afhænger af de benyttede systemer. Det ses tydeligt hvis man viser den samme live-udsendelse modtaget som TV-signal og samtidig viser den gennem websiden tv.yousee.dk.

Tager YouSee hensyn til dette i forbindelse med optagelser og arkivering?

Hvis tv-guiden siger at et program starter kl. 15:00 og slutter kl. 16:00, og optagelse følger disse tidspunkter vil optagelsen starte med slutningen af forrige program og mangle slutningen, fordi signalet modtages med måske flere minutters forsinkelse.

Som nævnt af andre kan YouSee lægge tid til, både ved start og slutning. Enten fast 5 minutter, eller det kan gøres muligt for brugerne selv at indstille denne tid. Det kunne man i den nu udgåede Samsung YouSee Plus-boks.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Kasper 

Er kommet i tanke om at der i forbindelse med digitale signaler er en vis forsinkelse som følge af signalbehandlingen. Det kan dreje sig om flere minutter, men afhænger af de benyttede systemer. Det ses tydeligt hvis man viser den samme live-udsendelse modtaget som TV-signal og samtidig viser den gennem websiden tv.yousee.dk.

Tager YouSee hensyn til dette i forbindelse med optagelser og arkivering?

Hvis tv-guiden siger at et program starter kl. 15:00 og slutter kl. 16:00, og optagelse følger disse tidspunkter vil optagelsen starte med slutningen af forrige program og mangle slutningen, fordi signalet modtages med måske flere minutters forsinkelse.

Som nævnt af andre kan YouSee lægge tid til, både ved start og slutning. Enten fast 5 minutter, eller det kan gøres muligt for brugerne selv at indstille denne tid. Det kunne man i den nu udgåede Samsung YouSee Plus-boks.

Hej @MS-ERIK 

Jeg tror ikke det er det, der er årsagen, altså delay i forhold til signalbehandlingen. Det er ikke min opfattelse i hvert fald:relaxed:

Vi tilretter optagelserne i skyen, så det burde ikke være et problem og netop fordi det hele optages “remote” og ikke lokalt,  er umiddelbart årsagen til, at du ikke selv kan definere starttidspunktet, som man f.eks. kunne på de ældre bokse med fysisk intern harddisk.

Besvar