Ønsker til den nye boks.


Omdømme 7
Badge +9
Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

Jeg vil lægge ud med:

Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

 extra tid, 10, 15, 20 minutter.

Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

At TTV funktion kommer på.

DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

Serie optagelse uden genudsendelser.

C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme.

Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

NYT,NYT,NYT

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

    extra tid, 10, 15, 20 minutter. En ny mulighed er bekræftet

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

3. At TTV funktion kommer på. Er bekræftet

4. DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det. Er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme

7. Højt standby forbrug. Bekræftet, en fejlrettelse er på vej.


260 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
 Det er noget der kommer på et tidspunkt.

Omdømme 7
Badge +9
Med hensyn til en manual til boksen, har jeg fået dette svar fra Nicolaj.

Hej

Jeg har snakket med vores ansvarlige som fortæller, at der ikke blive lavet en manual i traditionel forstand.

Vi har flere sider her på YouSee.dk, som skal hjælpe med vejledningen til Tv-boksen, bl.a.:

https://kundeservice.yousee.dk/tv/yousee-tv-boksen og http://yousee.dk/tvboksguide

Dit ønske giver jeg videre :)

Vh

Nikolaj

Badge
joern skrev:
Når man har planlagt en serieoptagelse, hvor der så bliver vist et vist antal planlagte optagelser. Hvis det viser sig, at der er flere optagelser af samme afsnit, kan man ikke slette et planlagt afsnit uden at slette hele serieoptagelsen. Ikke smart.

Indtil yousee får rettet at vi ikke får dubletter gør jeg følgende.

1. Annullerer alle fremtidige serieoptagelser af serien

2. Vælger derefter kun 1 af hvert serienummer.

Det virker for mig, men er noget besværligt.

Badge
Hvis man har et abonnement til HBO. C-More (eks. via Telmore Play), og Netflix, vil det være en god ting, hvis TV-Boksen giver adgang til til at kunne vælge disse programmer, ved at oplyse BrugerID og Password til boksen, eller inddatere disse på en youSee side på nettet.

Gad vist om denne mulighed kommer. Hvis ikke, må jeg gå den slagne vej via TV'et. Dette betyder, at jeg stadig skal bruge den originale fjernbetjening for at betjene apps og HDMI indgange. Det vil jeg gerne undgå.

Så adgang i boksen til HBO, C-More og Netflix (og måske Viaplay) via BrugerID og Password til eksisterende abonnementer kunne være ønskeligt.

I øvrigt tak for en god tråd

Jeg har ufrivilligt nu 2 stk. af den nye boks stående.

Den førstes SCART-udgang viste sig ikke at kunne overspille billede, men kun lyd

til min SONY RDR-HXD1095 HDD-optager.

Det samme gode 21-pins SCART-kabel er anvendt ved de mislykkede forsøg.

Andre SCART kabler er forsøgt, uden held.

ALLE indstillinger på HDD'en er testet igennem.

Desværre er situationen den samme med Humax nr. 2, som jeg fik forleden som erstatning.

Har ringet mange gange til kundeservice, incl. den udvidede.

Og har mailet, men venter endnu på en forklaring. 

Er  SCART-udgangen på Humax boksen kun til pynt?

NB! Den gamle boks og HDD-en virker upåklageligt sammen.

Omdømme 7
Badge +1
hanshe skrev:
Jeg har ufrivilligt nu 2 stk. af den nye boks stående.

Den førstes SCART-udgang viste sig ikke at kunne overspille billede, men kun lyd

til min SONY RDR-HXD1095 HDD-optager.

Det samme gode 21-pins SCART-kabel er anvendt ved de mislykkede forsøg.

Andre SCART kabler er forsøgt, uden held.

ALLE indstillinger på HDD'en er testet igennem.

Desværre er situationen den samme med Humax nr. 2, som jeg fik forleden som erstatning.

Har ringet mange gange til kundeservice, incl. den udvidede.

Og har mailet, men venter endnu på en forklaring. 

Er  SCART-udgangen på Humax boksen kun til pynt?

NB! Den gamle boks og HDD-en virker upåklageligt sammen.

Hvem ville bruge scart til en HD afspille ?

Omdømme 7
Badge +9
 Kunne det tænkes, at der er No Copy beskyttelse på udgangen.? Man kan have sine tanker derom.

Omdømme 7
Badge +9
mich skrev:
hanshe skrev:
Jeg har ufrivilligt nu 2 stk. af den nye boks stående.

Den førstes SCART-udgang viste sig ikke at kunne overspille billede, men kun lyd

til min SONY RDR-HXD1095 HDD-optager.

Det samme gode 21-pins SCART-kabel er anvendt ved de mislykkede forsøg.

Andre SCART kabler er forsøgt, uden held.

ALLE indstillinger på HDD'en er testet igennem.

Desværre er situationen den samme med Humax nr. 2, som jeg fik forleden som erstatning.

Har ringet mange gange til kundeservice, incl. den udvidede.

Og har mailet, men venter endnu på en forklaring. 

Er  SCART-udgangen på Humax boksen kun til pynt?

NB! Den gamle boks og HDD-en virker upåklageligt sammen.

Hvem ville bruge scart til en HD afspille ?

 HD.? Hvor kommer det ind i billedet. Det er en gammel Analog Recorder der forsøges at overføre til, vel sagtens for at få det ud på DVD.

Til Pink Snip:  ang. HD(D):  hvem, spørger du.  Jeg! 

FORDI mange udsendelser er af en så ringe teknisk kvalitet at det er helt fint at kyle dem over på en analog HDD-optager, hvor man oven i købet kan redigere på dem efter forgodtbefindende.

Tænk fx. på Dirch Passer-udsendelserne i forgårs. Ned på HDD'en og skær dem til.

Bare et eksempel.

Og så fordi jeg nu engang har denne gode maskine stående.

Og fordi den fint kører med Samsung boksen.

Til Radiomanden:  1. Ja, men det ville da være ærgerligt - og unødvendigt for en analog overførsel, så vidt jeg véd.  

Er ret spændt på hvad YouSee svarer, hvis de altså gør det!

2. Ja, jeg udtrykte mig nok lidt uklart.

Her er HD ikke ment som noget med opløsningen, men som Hard Disk Drev.

Jeg er perfektionistisk med teknik, når det giver mening - og ellers ikke.

Nå, jeg slutter her.

Har endelig fået et svar fra YouSee:

SCART- udgangen er kun til TV-tilslutning.

Så tak for nu!

Ved ikke om det hat været ønsket før.

ellers beklager jeg.

men jeg Synes det kunne være rart at hvis man trykker på ok knappen man så fik en beskrivelse af det som man ser.

Omdømme 7
Badge +6
Raidendk7500 skrev:
Ved ikke om det hat været ønsket før.

ellers beklager jeg.

men jeg Synes det kunne være rart at hvis man trykker på ok knappen man så fik en beskrivelse af det som man ser.

Du skal bare trykke på "Guiden" en gang og trykke på "Tilbage" for at afslutte.

Omdømme 7
Badge +6
hanshe skrev:
Nå, jeg slutter her.

Har endelig fået et svar fra YouSee:

SCART- udgangen er kun til TV-tilslutning.

Så tak for nu!

Hvad så med scart fra boks til TV og scart fra TV til din optager?

Der kommer ingen information om det pågældende program.

kun en mini guide med nuværende og næste program.

Omdømme 7
Badge +9
 Hvis der at der er indlagt en No Copy begrænser, så hjælper det ikke.

Omdømme 7
Badge +1
Raidendk7500 skrev:
Der kommer ingen information om det pågældende program.

kun en mini guide med nuværende og næste program.

Du har ret, på Samsung YV og blueray/HDD optage får man også info om selve programmet med tryk på en knap

Omdømme 7
Badge +6
Raidendk7500 skrev:
Der kommer ingen information om det pågældende program.

kun en mini guide med nuværende og næste program.

Når du har trykket på Guiden og står på NU & Næste, hvor det igangværende program er i gang, trykker du på OK. Så kommer der info om programmet. To tryk på tilbage, så er du tilbage igen.

Tak skal du have, det virker fint på live tv.

nen ser ikke ud til det virker på hverken arkiv eller når man ser film på cmore.

og det er da pokkees så mange gange man skal trykke på tilbage knappen for at komme ud til tv igen.

der burde der da være en exit knap.

så uanset hvor man var i menuerne røg man direkte ud til tv ved tryk på exit

En ting der kunne være fedt ville være at videreføre funktionen fra app, hvor man ved serier kan trykke Ja/Nej til at se næste i serien, frem for at man søge igen.

En anden ting der er vildt irriterende, er at hvis man midt i en film kommer til at trykke på en af "piltasterne", så ryger man helt tilbage til tv, og skal ind og finde filmen igen på listen (sidst sete). Kunne være fint hvis "tilbage" også virkede til at komme tilbage til filmen eller serien man var igang med.
Omdømme 6
Badge +1
Raidendk7500 skrev:
...  og det er da pokkees så mange gange man skal trykke på tilbage knappen for at komme ud til tv igen.der burde der da være en exit knap. 

så uanset hvor man var i menuerne røg man direkte ud til tv ved tryk på exit

I de fleste tilfælde skal der trykkes en eller to gange på Tilbage-knappen.

I betragtning af de vanskeligheder, folk med denne enkle fjernbetjening kan rode sig ud i, er det vist godt, at der ikke er flere taster på fjernbetjeningen.

Omdømme 7
Badge +6
mrmunk skrev:
En ting der kunne være fedt ville være at videreføre funktionen fra app, hvor man ved serier kan trykke Ja/Nej til at se næste i serien, frem for at man søge igen.

En anden ting der er vildt irriterende, er at hvis man midt i en film kommer til at trykke på en af "piltasterne", så ryger man helt tilbage til tv, og skal ind og finde filmen igen på listen (sidst sete). Kunne være fint hvis "tilbage" også virkede til at komme tilbage til filmen eller serien man var igang med.
Til det sidste er der kun en ting at sige: Lad være med at lege med fjernbetjeningen. ;)

Til det første er der en løsning: Gør den pågældende serie til din favoritserie. Det gøres ved at trykke OK på hjertet. Herefter kan du gå direkte ind på "Min side" og vælgfe din favoritserie og afsnit.

Hej joern.

Tak for din tanke, men mit helt nye Samsung TV har helt forladt SCART-sfæren.

Omdømme 7
Badge +6
hanshe skrev:
Hej joern.

Tak for din tanke, men mit helt nye Samsung TV har helt forladt SCART-sfæren.

Kan man ikke få en adapter med HDMI og SCART?

Når man blot trykker én gang på Guide, så er op og ned byttet om. Det ville være rart hvis de vendte rigtigt ;)

Mit SCART-problem ved den nye boks er jo desværre, at dens Scart-udgang er beregnet til TV-tilslutning, og ikke til en HDD-optager.  

Har forgæves søgt på nettet efter en adapter der forvandler en SCARTtilTV-udgang  til en SCARTtilHDD optager-udgang.  Helst i RGB-format.  Findes vist ikke og/eller kan ikke laves??

Mvh. hanshe

Besvar