Ønsker til den nye boks.


Omdømme 7
Badge +9
Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

Jeg vil lægge ud med:

Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

 extra tid, 10, 15, 20 minutter.

Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

At TTV funktion kommer på.

DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

Serie optagelse uden genudsendelser.

C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme.

Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

NYT,NYT,NYT

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

    extra tid, 10, 15, 20 minutter. En ny mulighed er bekræftet

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

3. At TTV funktion kommer på. Er bekræftet

4. DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det. Er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme

7. Højt standby forbrug. Bekræftet, en fejlrettelse er på vej.


260 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +1
Lordwader skrev:
Hej.

Her er mine forslag ud fra at dette er boks 2 i et sove værelse. 

1

boksens harddisk larmer (spinner) alt for højt, og du kan ikke have den tændt når du skal sove.

kunne i lave det sådan at dyb dvale slukker disken? 

Iflg tråd på recordere.dk er det en fejl at boksen ikke går rigtigt i dvale, man håber det rettes på et tidspunkt ved en sw opdatering, en kunde havde fået udskiftet sin boks, samme problem, og udvidet support meddelte ham dette. Dette er formentligt også årsagen til at den bruger mindst 13 Watt når den er i standby, hvor den kun skulle bruge under 0,5 Watt.

Måske vi kan få det bekræftet af Nokolai_O

3.

kan i ligge release notes ud så man kan se de enkelte forbedringer for hver opdatering ?

Denne vil forhåbentlig fortælle, hver gang der er en SW opdatering,, ikke mindst dem, der ikke har nogle synlige ænringer:

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Ny-boks-Software-tr%C3%A5den-opdateringer-Nyeste-1-02-02/td-p/10164/page/4

Denne vil blive opdateret med forbedringer/fornyelser, når disse kommer:

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Ny-TV-boks-Opdateringer/m-p/10769#M3237

Der er ros for at den er så hurtig og de mange tunere. 

Vh

lordwader

Enig i at det er en god boks

Hej mich 

tak for dine hurtige input, som dog "server' flere spørgsmål videre til andre.

mit indtryk er at der ikke kommunikeres rent ud fra yousee? 

Helt ærligt hvor svært er det at få en release note med, eller ligge den på en side som denne.

I den anden tråd, er der 4 sider med svar på ingenting...

et stort firma som yousee burde kunne leve op til dette.

Hele min fornemmelse om denne udrulning, er at der har været meget lidt styring og at de er kommet for tidligt igang, med det.

nu sidder vi 'kræsne brugere' med en dårlig oplevelse. 

Dette er kun en kritik rettet mod yousee, ikke jer i forum.

vh

lordwader.

Omdømme 7
Badge +1
Lordwader skrev:
Hej mich 

tak for dine hurtige input, som dog "server' flere spørgsmål videre til andre.

mit indtryk er at der ikke kommunikeres rent ud fra yousee? 

Helt ærligt hvor svært er det at få en release note med, eller ligge den på en side som denne.

I den anden tråd, er der 4 sider med svar på ingenting...

et stort firma som yousee burde kunne leve op til dette.

Hele min fornemmelse om denne udrulning, er at der har været meget lidt styring og at de er kommet for tidligt igang, med det.

nu sidder vi 'kræsne brugere' med en dårlig oplevelse. 

Dette er kun en kritik rettet mod yousee, ikke jer i forum.

vh

lordwader.

Ingen tvivl om at deres kommunikation til deres kunder kunne forbedres.

I stedet for skulle svare igen og igen på de samme spørgsmål på facebook og sandynligvis på deres 70704040 fra frustrerede kunder, så ville en udmelding om hvad den kan og hvad den ikke kan endnu, være en rigtig god service overfor deres kunder, dette kunne kommunikeres ud i et manual afsnit på Yousee.dk

Omdømme 7
Badge +1
Mere fleksibel måde at optage på: Et program kan ikke sættes igang til at optage (tryk på den røde knap), hvis man har optaget det tidligere og stoppet optagelsen, uden at man sletter det første der er optaget F.eks: Go morgen som er startet kl 08.00 og som står til at slutte kl. 12.00. Hvis man har stoppet optagelsen 08.50 hvor reklamerne starter og vil starte med at optage igen kl 09.17, når nyhederne og reklamerne er overstået, ved at trykke på den røde optaageknap, så får man ikke mulighed for det Det kunne også være man havde sat den til at optage Melodigranprixet 21.00 – 00.20, kom hjem kl. 22.00, stoppede optagelsen for at se den første time dagen efter, og så for at se resten live, men vil så i seng og vil så trykke på rød optagerknap kl 23.15. Dette kan ikke lade sig gøre. Det er ikke en fleksibel måde at optage på
Omdømme 7
Badge +9
Fejler at se hvorfor du vil optage på den måde, du kan jo bare lade den optage, hvis du så vil se live kan du jo det samtidig, hvis du vil se det forfra startes afspilning, hvis du så stopper afspilning husker den hvor du stoppede, så kan der ses resten senere.

Er der noget jeg har overset.?

Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:
Fejler at se hvorfor du vil optage på den måde, du kan jo bare lade den optage, hvis du så vil se live kan du jo det samtidig, hvis du vil se det forfra startes afspilning, hvis du så stopper afspilning husker den hvor du stoppede, så kan der ses resten senere.

Er der noget jeg har overset.?

Et 3. eksempel, hvis jeg har trykket på <optag> for at optage en musikvideo på VH Classic og stopper når den er færdig, så kan jeg ikke 10 minutter efter igen trykke på optag for at optage en nye musik video, for den siger, jeg skal slette den første musik video først

Det kunne også være, at jeg ville optage udelukkende den danske sang i melodigrandprixet i torsdagens lange udsendelse, samt 2 - 3 andre sange senere hen i udsendelsen. Det kan jeg ikke ved at trykke på optag knappen, og stoppe efter den første sang og så starte senere i udsendelsen ved den næste sang uden at slette den første

Eller en 2 timer lang tema udsendelse med "5 danske kortfilm", hvor man kun er interesseret i at gemme 2 eller 3 af dem.

Eller noge enkelte emner eller scene optrædende i Go morgen TV på TV2, som står til at blive vist fra kl. 06.30 - 12.00 på hverdagene

Skal altså optage alt eller intet, hvis det er noget man vil gemme på senere visning for familien på den mega store harddisk på 1000 GB :-)

Ikke særligt logiskt, at man ikke kan optage forskellige sekvenser/indlæg i en og samme udsendelse.

Omdømme 7
Badge +9
Det kan jeg godt se, men det er jo ikke sådan den er beregnet til og lavet til at bruge for størstedelen af brugerne. 

Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:
Det kan jeg godt se, men det er jo ikke sådan den er beregnet til og lavet til at bruge for størstedelen af brugerne. 

Nej, men hvor svært kan det være at få en optageknap til at optage den kanal man er på, og stoppe igen, og starte igen :-)

Omdømme 5
Badge +1
Jeg er fuldstændig enig i hvad mich siger. Jeg tænker altid på hvad min Samsung F8500 recorder kan, og så hvad jeg som minimum syntes er fair at YS's boks skal kunne. I det her tilfælde syntes jeg at YS boksen skal kunne fungere som en alm. båndoptager, altså starte / stoppe optagelser som man vil. Hvis YS boksen brokker sig over en allerede eksisterende optagelse, så forstår jeg det ikke. 

Jeg syntes den burde kunne optage ligeså mange gange man vil efter hinanden, uanset om det er fra samme udsendelse, el. en anden udsendelse.

Jeg er så også enig i, at de fleste nok ikke optager på den måde, at man stopper og starter optagelser after hinanden som ved en båndoptager. Men jeg syntes ikke muligheden skal låses, eftersom det helt sikkert vil blive brugt af nogen. 

Og så er jeg generelt ikke tilhænger af begrænsninger :)

Omdømme 7
Badge +1
moef skrev:
Jeg er fuldstændig enig i hvad mich siger. Jeg tænker altid på hvad min Samsung F8500 recorder kan, og så hvad jeg som minimum syntes er fair at YS's boks skal kunne. I det her tilfælde syntes jeg at YS boksen skal kunne fungere som en alm. båndoptager, altså starte / stoppe optagelser som man vil. Hvis YS boksen brokker sig over en allerede eksisterende optagelse, så forstår jeg det ikke. 

Jeg syntes den burde kunne optage ligeså mange gange man vil efter hinanden, uanset om det er fra samme udsendelse, el. en anden udsendelse.

Jeg er så også enig i, at de fleste nok ikke optager på den måde, at man stopper og starter optagelser after hinanden som ved en båndoptager. Men jeg syntes ikke muligheden skal låses, eftersom det helt sikkert vil blive brugt af nogen. 

Og så er jeg generelt ikke tilhænger af begrænsninger :)

Men det er nok fordi den er total bundet til en TV guide, og nu kommer vi til det andet krav, som mange på f.eks. recordere har stillet, optage DR1 torsdag aften kl 20.00 - 22.30

Omdømme 7
Badge +9
 Det er da nemt nok at få den til at optage i det tidsrum, ved at sætte den til at optage via Guiden, eller er der noget jeg har overset i den forbindelse.?

Omdømme 7
Badge +6
moef skrev:
Jeg er fuldstændig enig i hvad mich siger. Jeg tænker altid på hvad min Samsung F8500 recorder kan, og så hvad jeg som minimum syntes er fair at YS's boks skal kunne. I det her tilfælde syntes jeg at YS boksen skal kunne fungere som en alm. båndoptager, altså starte / stoppe optagelser som man vil. Hvis YS boksen brokker sig over en allerede eksisterende optagelse, så forstår jeg det ikke. 

Jeg syntes den burde kunne optage ligeså mange gange man vil efter hinanden, uanset om det er fra samme udsendelse, el. en anden udsendelse.

Jeg er så også enig i, at de fleste nok ikke optager på den måde, at man stopper og starter optagelser after hinanden som ved en båndoptager. Men jeg syntes ikke muligheden skal låses, eftersom det helt sikkert vil blive brugt af nogen. 

Og så er jeg generelt ikke tilhænger af begrænsninger :)

Jeg er overbevist om, at en der ikke er tilhænger af begrænsninger, er fyldt op med dem. :)

Tror Michaels problem er løst, når der kommer en mulighed for manuel optagelse. Det bør selvfølgelig være en mulighed at stoppe og genoptage en optagelse.

Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:
 Det er da nemt nok at få den til at optage i det tidsrum, ved at sætte den til at optage via Guiden, eller er der noget jeg har overset i den forbindelse.?

Det kunne også være hver torsdag fremover fra 20.00 - 22.30

Det kan du ikke, hvis der ikke er noget i TV guiden i det tidsrum

Hvis der er noget i tidsummet, så er du nød til at vælge at sige du optager alle udsendelser inden for perioden, men det kunne også være om natten, hvor det sidste program, der var programsat, var amerikans fodbold fra 23.00 - 03.30. Slutter kampen så kl 05.30 og der ikke er nogen programmer efter kl. 03.30 så får du ikke resten med, hvis du ikke kan programmer 23.00 - 06.30 manuelt. Det kunne også være en wolzinacki tenniskamp

Omdømme 7
Badge +1
Nu opstod problemet, fordi  jeg tændte for boksen i morges manglede både program info hvor der var sort skærm på zulu, charlie og ikke mindst TV2News, så jeg var nød til at genstarte inde i avancerede indstillinger. for at få disse kaaler frem.  Da boksen var oppe at køre igen, så var optagelsen af Go morgen stoppet, og da jeg startede optagelsen, kunne den ikke optage uden jeg slettede det der allerede var optaget.

Nu er det ikke for at brokke mig eller kværulere, for jeg er egentlig glad for boksen, men det er vel meningen, at boksen skal gøres endnu bedre ?

Omdømme 7
Badge +9
Hmm, ja. Sport, det problem har jeg ikke. Kun hvis det udsætter noget man gerne vil se, og det sker jo ofte.

Omdømme 7
Badge +1
Nu prøvede jeg lige, idet jeg optog Formel1 motorløb, og genstarte, og ja, den husker optagelsen indtil jeg genstartede boksen (på samsung HDD´en røg hele optagelsen, det er altid noget, denne ikke gør det) og så kan jeg ikke optage videre, uden at slette, det jeg havde optaget

Og start forfra og arkiv kan ikke anvendes på TV3+ Formel1 med Magnussen og & co

Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:
 En god ting at få på er CEC styring, der er brugere der gerne ser den funktion, da Remoten til boxen jo godt kan tænde/slukke for TVet, men ikke skifte Input, og da ikke alle TVer husker det Input som blev brugt sidst, skal der bruges TV Remoten for at skifte Input.

Yousee facebook har svaret : desværre, idet der ikke er en en source knap på fjernbetjeningen, 


Så det lyder ikke som om, dette ønske kan opfyldes

Omdømme 7
Badge +9
At der ikke er en Input Select (Source) knap på Remoten udelukker jo ikke CEC, i det at så skiftes der jo automatisk til det HDMI som boxen er tilsluttet, derved er Input Select ikke nødvendig, og der er jo netop ikke en sådan.

Det har Canal Digital da fundet ud af, der er CEC på deres nye box.

Har skrevet dette i anden tråd men er måske mere relevant her.

1 HbbTV mulighed. DR benytter denne tjeneste. Brugte det personligt meget via mit samsung tv men kan ikke benytte det via boksen.

2 Flere streaming tjenester vel vidende at ting tager tid. Er lykkelig for HBO er på boksen. Og det virker bare :-)

Har flere ønsker men har hørt at det bliver løst/opfyldt i fremtiden.

Udover mine ønsker oplevede jeg en fejl forleden.

Da jeg tændte boksen var informationer og billede væk fra mine optagelser. Jeg kunne navigere rundt i nogle tomme billeder og tekstfelter. Optagelserne var der heldigvis stadigvæk.

Jeg løste problemet ved at slukke og tænde boksen bag på.

God dag til alle.

Omdømme 7
Badge +1
panic007 skrev:
Har skrevet dette i anden tråd men er måske mere relevant her.

1 HbbTV mulighed. DR benytter denne tjeneste. Brugte det personligt meget via mit samsung tv men kan ikke benytte det via boksen.

Jeg ved stadig væk ikke hvad hbbTV kan som arkiv ikke kan

2 Flere streaming tjenester vel vidende at ting tager tid. Er lykkelig for HBO er på boksen. Og det virker bare :-)

Tror ikke at :

vi vil se TV2Play. TV arkiv supplerer også i en begrænset periode

vi vil se Viaplay, de er konkurrent til cmore

Og husk, man får ikke login, men det "bygges" ind i menuerne film og serier. Men lad os se, hvis mange efterspørger det ....

Har flere ønsker men har hørt at det bliver løst/opfyldt i fremtiden.

Se i starten af denne tråd, der er det bekræftet.

Udover mine ønsker oplevede jeg en fejl forleden.

Da jeg tændte boksen var informationer og billede væk fra mine optagelser. Jeg kunne navigere rundt i nogle tomme billeder og tekstfelter. Optagelserne var der heldigvis stadigvæk.

Ser ud til at du er ramt af samme problem: http://forum.yousee.dk/t5/TV/Ny-boks-starter-op-om-morgenen-uden-eller-meget-meget-lidt/m-p/10813#U10813

Jeg løste problemet ved at slukke og tænde boksen bag på.

Sjovt alle gør dette. Hvorfor ikke bruge indstillinger, avancerede indstillinger og genstart boks ?

mich skrev:
panic007 skrev:
Har skrevet dette i anden tråd men er måske mere relevant her.

1 HbbTV mulighed. DR benytter denne tjeneste. Brugte det personligt meget via mit samsung tv men kan ikke benytte det via boksen.

Jeg ved stadig væk ikke hvad hbbTV kan som arkiv ikke kan.

Gå ind på DR tv app. Det er det samme som deres HbbTV. Så kan du selv se. Der ligger jo hele sæsoner af udsendelser. Det har arkiv da ikke. Ikke for sjovt at der er så mange der bruger deres streaming app.


 

2 Flere streaming tjenester vel vidende at ting tager tid. Er lykkelig for HBO er på boksen. Og det virker bare :-)

Tror ikke at :

vi vil se TV2Play. TV arkiv supplerer også i en begrænset periode

Igen. TV2 play har hele sæsoner af deres udsendelser. Det har arkiv ikke.

vi vil se Viaplay, de er konkurrent til cmore

Netflix og HBO er vel også konkurrenter

Og husk, man får ikke login, men det "bygges" ind i menuerne film og serier. Men lad os se, hvis mange efterspørger det ....

Ved jeg. Har HBO igennem YouSee.


Har flere ønsker men har hørt at det bliver løst/opfyldt i fremtiden.

Se i starten af denne tråd, der er det bekræftet.

Udover mine ønsker oplevede jeg en fejl forleden.

Da jeg tændte boksen var informationer og billede væk fra mine optagelser. Jeg kunne navigere rundt i nogle tomme billeder og tekstfelter. Optagelserne var der heldigvis stadigvæk.

Ser ud til at du er ramt af samme problem: http://forum.yousee.dk/t5/TV/Ny-boks-starter-op-om-morgenen-uden-eller-meget-meget-lidt/m-p/10813#U10813

Jeg løste problemet ved at slukke og tænde boksen bag på.

Sjovt alle gør dette. Hvorfor ikke bruge indstillinger, avancerede indstillinger og genstart boks ?

Fordi vi ikke vidste det. Sjovere er det vel heller ikke. Men nu ved jeg det. Tak.


Omdømme 7
Badge +1
Hej Panic

Cmore og Viaplay kæmper om de samme film, enten får Cmore dem først, eller Viaplay får dem først

Da Yousee med Youbio startede samarbejde med Cmore, forsvandt Viaplay kanalerne på TV, formentligt et krav fra Cmore.

Nu må vi se om Viaplay TV kommer tilbage med TDC/Yousee fusionen.

Omdømme 7
Badge +1
panic007 skrev:
Har skrevet dette i anden tråd men er måske mere relevant her.

2 Flere streaming tjenester vel vidende at ting tager tid. Er lykkelig for HBO er på boksen. Og det virker bare :-)

Yousee facebook har idag skrevet :

"Om der kommer Netflix, Viaplay eller Spotify på den nye boks, vil jeg ikke afvise, men det er ikke noget, vi har planer om at implementere nu her"

Et ønske som jeg synes jeg læste da boksen kom frem.

Fjernbetjening fra f.eks. app så man kan programmere en optagelse selvom man ikke er hjemme.

Omdømme 7
Badge +1
oz1mis skrev:
Et ønske som jeg synes jeg læste da boksen kom frem.

Fjernbetjening fra f.eks. app så man kan programmere en optagelse selvom man ikke er hjemme.

Jeg mener TDC home boksen kan det, så mon ikke denne også kan på et tidspunkt, men lad os afvente svar

Besvar