Ønsker til den nye boks.


Omdømme 7
Badge +9
Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

Jeg vil lægge ud med:

Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

 extra tid, 10, 15, 20 minutter.

Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

At TTV funktion kommer på.

DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

Serie optagelse uden genudsendelser.

C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme.

Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

NYT,NYT,NYT

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

    extra tid, 10, 15, 20 minutter. En ny mulighed er bekræftet

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

3. At TTV funktion kommer på. Er bekræftet

4. DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det. Er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme

7. Højt standby forbrug. Bekræftet, en fejlrettelse er på vej.


260 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +1
Tv-guiden på den nye tv-boks skifter først dato kl. 06.00. Det bliver altså først den 6. maj i morgen tidlig kl. 6.

Ville det ikke være ønskeligt at tv-boksen lod dato-skiftet ske kl. 0.00, sådan som alle andre gør?

Omdømme 7
Badge +1
Vilhelm skrev:
mich skrev:
Når man trykker 3. gang på TV guide

At man kommer ind i selve TV guiden i stedet for at gå tilbage på TV kanalen igen (I dag skal man trykke på pil til højre 2 gange)

Mich.

Nej, det behøver du ikke.

Hvis du står i Nu- og  Næste-oversigten over 7 kanaler, kan du bruge navigationstasterne forneden på fjernbetjeningen. Til højre og venstre for Pause- og Stop-tasterne i midten, har du 4 nyttige navigations-taster, der fører 4 timer frem eller tilbage eller 24 timer frem eller tilbage.

Tak Vilhelm, men ikke helt logisk

Omdømme 7
Badge +1
Vilhelm skrev:
Tv-guiden på den nye tv-boks skifter først dato kl. 06.00. Det bliver altså først den 6. maj i morgen tidlig kl. 6.

Ville det ikke være ønskeligt at tv-boksen lod dato-skiftet ske kl. 0.00, sådan som alle andre gør?

Helt enig

Omdømme 7
Badge +6
mich skrev:
Vilhelm skrev:
Tv-guiden på den nye tv-boks skifter først dato kl. 06.00. Det bliver altså først den 6. maj i morgen tidlig kl. 6.

Ville det ikke være ønskeligt at tv-boksen lod dato-skiftet ske kl. 0.00, sådan som alle andre gør?

Helt enig

Prøv at se TV tiderne på TTV på henholdsvis DR 1 og TV2.

Omdømme 7
Badge +1
joern skrev:
mich skrev:
Vilhelm skrev:
Tv-guiden på den nye tv-boks skifter først dato kl. 06.00. Det bliver altså først den 6. maj i morgen tidlig kl. 6.

Ville det ikke være ønskeligt at tv-boksen lod dato-skiftet ske kl. 0.00, sådan som alle andre gør?

Helt enig

Prøv at se TV tiderne på TTV på henholdsvis DR 1 og TV2.

Kan jo ikke se TTV mere, men hvad mener du, Jørn

http://www.dr.dk/drdk/moduler/ttv.aspx?ttvPage=100&kanal=1&type=v

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=303

Omdømme 7
Badge +6
mich skrev:
joern skrev:
mich skrev:
Vilhelm skrev:
Tv-guiden på den nye tv-boks skifter først dato kl. 06.00. Det bliver altså først den 6. maj i morgen tidlig kl. 6.

Ville det ikke være ønskeligt at tv-boksen lod dato-skiftet ske kl. 0.00, sådan som alle andre gør?

Helt enig

Prøv at se TV tiderne på TTV på henholdsvis DR 1 og TV2.

Kan jo ikke se TTV mere, men hvad mener du, Jørn

http://www.dr.dk/drdk/moduler/ttv.aspx?ttvPage=100&kanal=1&type=v

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=303

Nemt at se, hvad jeg mener. DR 1 og TV2 skifter heller ikke dato kl.00.00.

Omdømme 6
Badge +1
mich skrev:
Vilhelm skrev:
mich skrev:
Når man trykker 3. gang på TV guide

At man kommer ind i selve TV guiden i stedet for at gå tilbage på TV kanalen igen (I dag skal man trykke på pil til højre 2 gange)

Mich. 
Nej, det behøver du ikke.

Hvis du står i Nu- og  Næste-oversigten over 7 kanaler, kan du bruge navigationstasterne forneden på fjernbetjeningen. Til højre og venstre for Pause- og Stop-tasterne i midten, har du 4 nyttige navigations-taster, der fører 4 timer frem eller tilbage eller 24 timer frem eller tilbage.

Tak Vilhelm, men ikke helt logisk

Jeg synes at det er udmærket at at man kan bruge navigationstasterne forneden til at rykke 4 eller 24 timer frem eller tilbage i TV-guiden. Jeg er i det hele taget godt tilfreds med fjernbetjeningens enkelthed. Den har en del færre taster end mit tv's eller anlægs fjernbetjeninger. Det gælder bare om at lære mulighederne at kende, og det er der mange der forsømmer når de får nyt udstyr.

Men har jeg selv overset noget? Jeg kunne godt tænke mig at det i Tv-guiden var muligt at vælge kun at få vist bestemte PROGRAMTYPER (film, nyheder, underholdning, sport, børn, musik, kunst, kultur etc.).

Og så selvfølgelig, men det har vi været inde på, Favoritter 1, 2, 3...

Omdømme 7
Badge +6
Vilhelm skrev:
mich skrev:
Vilhelm skrev:
mich skrev:
Når man trykker 3. gang på TV guide

At man kommer ind i selve TV guiden i stedet for at gå tilbage på TV kanalen igen (I dag skal man trykke på pil til højre 2 gange)

Mich. 
Nej, det behøver du ikke.

Hvis du står i Nu- og  Næste-oversigten over 7 kanaler, kan du bruge navigationstasterne forneden på fjernbetjeningen. Til højre og venstre for Pause- og Stop-tasterne i midten, har du 4 nyttige navigations-taster, der fører 4 timer frem eller tilbage eller 24 timer frem eller tilbage.

Tak Vilhelm, men ikke helt logisk

Jeg synes at det er udmærket at at man kan bruge navigationstasterne forneden til at rykke 4 eller 24 timer frem eller tilbage i TV-guiden. Jeg er i det hele taget godt tilfreds med fjernbetjeningens enkelthed. Den har en del færre taster end mit tv's eller anlægs fjernbetjeninger. Det gælder bare om at lære mulighederne at kende, og det er der mange der forsømmer når de får nyt udstyr.

Men har jeg selv overset noget? Jeg kunne godt tænke mig at det i tv'-guiden var muligt at vælge kun at få vist bestemte programtyper (film, nyheder, underholdning, sport, børn, musik, kunst, kultur etc.).

Og så selvfølgelig, men det har vi været inde på, Favoritter 1, 2, 3...

Jeg er enig med dig i, at det er en dejlig fjernbetjening, men hos mig kan den ikke bruges. Når den er brugt til boks og TV, er det TV'et lydstyrke, der reguleres. Bruger en soundbar med optisk lyd mellem boks og soundbar, så hvis målet er én fjernbetjening, er den ikke OK. Har opsat min Harmony One fjernbetjening til det hele. Det virker.:D

Omdømme 6
Badge +1
joern skrev:Jeg er enig med dig i, at det er en dejlig fjernbetjening, men hos mig kan den ikke bruges. Når den er brugt til boks og TV, er det TV'et lydstyrke, der reguleres. Bruger en soundbar med optisk lyd mellem boks og soundbar, så hvis målet er én fjernbetjening, er den ikke OK. Har opsat min Harmony One fjernbetjening til det hele. Det virker.:D

Jørn

Det må YouSee da se på.  Lydvolumen ud af boksen ved Toslink-kabel til anlæg eller soundbar bør da kunne reguleres fra boksens fjernbetjening, ellers forstår jeg det ikke.  Jeg kan ikke selv efterprøve det, fordi mit Toslink-kabel er defekt.

Hvad mener du om mit ønske om at gøre det muligt i Tv-guiden at vælge kun at få vist udsendelser af en bestemt programtype, fx film?

Omdømme 7
Badge +6
Mener du, som på den gamle boks? Hvis ja, så er jeg enig.
Omdømme 6
Badge +1
joern skrev:
Mener du, som på den gamle boks? Hvis ja, så er jeg enig.Jeg har ikke den gamle boks.
Men i tv-guiden i mit Panasonic-tv kan jeg vælge at få vist en bestemt Programtype, fx film - ligesom jeg kan vælge Kategori (fx TV, Radio, Gratis kanaler, Betalingskanaler, Favorittter osv.).
Det gør det lettere i det kolossale udbud at finde netop de udsendelser, jeg gerne vil se.
Programtype må være noget der angives af kanalproducenten og ikke af YouSee.
Omdømme 7
Badge +9
Nu er der igen huller i EPGen, 12 og 13 Maj mangler der på alle DR kanalerne og et par andre.

Omdømme 7
Badge +1
mich skrev:
Nu siger Yousee, facebook, omkring 100 timer optagelse kan boksen klare, hvis det er rigtigt, så kan jeg godt forstå, at jeg allerede har brugt 16 - 18 %

Så synes jeg der er endnu vigtigere, at man kan se, hvor meget en optaget udsendelse bruger af plads

Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:
Nu er der igen huller i EPGen, 12 og 13 Maj mangler der på alle DR kanalerne og et par andre.

Jeg synes, vi skal påføre ønsket om en manuel programmering øverst i denne tråd, for som du siger, den er gal igen

http://forum.yousee.dk/t5/TV/Ny-boks-Kan-ikke-programmere-den-n%C3%A5r-TV-guiden-ikke-er-opdateret/m-p/10255#U10255

Omdømme 7
Badge +6
Vilhelm skrev:
joern skrev:
Mener du, som på den gamle boks? Hvis ja, så er jeg enig.Jeg har ikke den gamle boks.
Men i tv-guiden i mit Panasonic-tv kan jeg vælge at få vist en bestemt Programtype, fx film - ligesom jeg kan vælge Kategori (fx TV, Radio, Gratis kanaler, Betalingskanaler, Favorittter osv.).
Det gør det lettere i det kolossale udbud at finde netop de udsendelser, jeg gerne vil se.
Programtype må være noget der angives af kanalproducenten og ikke af YouSee.
På den gamle boks kan man i guiden væleg genre:

Alle, Film, Sport, Serier, Nyheder, Børn/unge, Show, Fritid, Kultur, Samfund og fakta.

Omdømme 7
Badge +1
joern skrev:
Vilhelm skrev:
joern skrev:
Mener du, som på den gamle boks? Hvis ja, så er jeg enig.Jeg har ikke den gamle boks.
Men i tv-guiden i mit Panasonic-tv kan jeg vælge at få vist en bestemt Programtype, fx film - ligesom jeg kan vælge Kategori (fx TV, Radio, Gratis kanaler, Betalingskanaler, Favorittter osv.).
Det gør det lettere i det kolossale udbud at finde netop de udsendelser, jeg gerne vil se.
Programtype må være noget der angives af kanalproducenten og ikke af YouSee.
På den gamle boks kan man i guiden væleg genre:

Alle, Film, Sport, Serier, Nyheder, Børn/unge, Skow, Fritid, Kultur, Samfund og fakta.

Jeg synes dette ville være et godt ønske at skrive på. Har foreslët det tidligere inde på facebook, og ønsket blev sendt videre, men lad os bare ønske det i denne tråd :-)

Omdømme 6
Badge +1
Ja, det vil være fint i Tv-guiden på den nye boks at kunne vælge programtype (genre), ligesom på den gamle boks.

Omdømme 7
Badge +6
Når man har planlagt en serieoptagelse, hvor der så bliver vist et vist antal planlagte optagelser. Hvis det viser sig, at der er flere optagelser af samme afsnit, kan man ikke slette et planlagt afsnit uden at slette hele serieoptagelsen. Ikke smart.

Omdømme 7
Badge +9
 Det skulle være et af de punkter der arbejdes på, at gøre serie optagelse bedre fungerende.

Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:
 Det skulle være et af de punkter der arbejdes på, at gøre serie optagelse bedre fungerende.

Når du tilsyneladende ved, hvad der arbejdes med omkring boksen, kunne du så ikke bare skrive en liste, så vi ikke kommer med ønsker, der arbejdes med? ;)

Omdømme 7
Badge +1
joern skrev:
Radiomanden skrev:
 Det skulle være et af de punkter der arbejdes på, at gøre serie optagelse bedre fungerende.

Når du tilsyneladende ved, hvad der arbejdes med omkring boksen, kunne du så ikke bare skrive en liste, så vi ikke kommer med ønsker, der arbejdes med? ;)

På første indlæg i denne tråd står der :

"5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise."

Men det er jo en fejl hvis den sletter for meget, som du siger, og det skal jo så rettes hurtigst muligt

Omdømme 7
Badge +9
 Der er skam skrevet om det, på side 1 og side 6. Hvilke forbedringer der er bekræftet.

Omdømme 7
Badge +1
joern skrev:
Når man har planlagt en serieoptagelse, hvor der så bliver vist et vist antal planlagte optagelser. Hvis det viser sig, at der er flere optagelser af samme afsnit, kan man ikke slette et planlagt afsnit uden at slette hele serieoptagelsen. Ikke smart.

Dvs. hvis du har krøniken afsnit  1,2,2,3 og sletter det ene afsnit 2, så sletter den alle 4 afsnit ?

Omdømme 7
Badge +9
Ja, redigerers der i listen slettes alle, man kan så sætte dem op igen fra udsendelse listen, så langt frem som den tillader. Det er dog lidt bøvlet.

Omdømme 7
Badge +6
Radiomanden skrev:
Ja, redigerers der i listen slettes alle, man kan så sætte dem op igen fra udsendelse listen, så langt frem som den tillader. Det er dog lidt bøvlet.

Rigtigt forstået. Det kunne jo også være en serieoptagelse (ikke gentagelser), hvor man af en eller anden grund ikke ønsker et afsnit optaget, men det er ikke muligt.

Den gamle boks havde den mulighed. F. eks. Venner sendes næsten dagligt i 2 afsnit. Det ene er en gentagelse fra dagen i forvejen. Her ville det være dejligt med mulighed for på forhånd at springe over gentagelserne. Helt at undgå gentagelser er selvfølgelig en fordel.

Et andet eksempel er, at boksen er sat til at optage en serie, der kommer hver fredag kl. 20.00. En fredag inden optagelsen er gået i gang, beslutter jeg mig for at se udsendelsen direkte, men den planlagte optagelse kan ikke slettes, får så slettes serieoptagelse af den pågældende serie. Slettes afsnittet, skal man jo huske at sætte serieoptagelse til igen, men det kan først lade sig gøre, når næste afsnit kan ses i guiden. På den anden side er det måske også med i listen over ønsker, der er planlagt lavet af YouSee og så er hele skriveriet jo spild af tid.;)

Besvar