Ønsker til den nye boks.


Omdømme 7
Badge +9
Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

Jeg vil lægge ud med:

Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

 extra tid, 10, 15, 20 minutter.

Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

At TTV funktion kommer på.

DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

Serie optagelse uden genudsendelser.

C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme.

Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

NYT,NYT,NYT

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

    extra tid, 10, 15, 20 minutter. En ny mulighed er bekræftet

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

3. At TTV funktion kommer på. Er bekræftet

4. DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det. Er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme

7. Højt standby forbrug. Bekræftet, en fejlrettelse er på vej.


260 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9
 NYT, NYT, NYT.

"Foreløbige ønsker/ændringer til boksen, som der arbejdes på :

 

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

    extra tid, 10, 15, 20 minutter. En ny mulighed er bekræftet

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

3. At TTV funktion kommer på. Er bekræftet

4. DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det. Er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme

Omdømme 7
Badge +9
Der var jeg lige langsom nok med også at poste det her, udover i det første indlæg.
Omdømme 7
Badge +1
Så kan man da ikke undgå at se, hvad der er bekræftet at blive forbedret :-) 

Omdømme 7
Badge +9
Det burde man ikke kunne overse.

Kunne man forestille sig at der blev integreret en google cast "receiver" software i boksen. Ville være nemt at bruge den til tjenester som ikke native er understøttet på boksen.

Omdømme 3
Badge
Radiomanden skrev:
 2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

 

Interessant at favoritliste ikke bliver gjort muligt. Jeg synes dog også det er fint nok med en kanalsortering - håber bare den bliver synkroniseret med Youses app.

Omdømme 7
Badge +1
Dammeren skrev:
Radiomanden skrev:
 2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

 

Interessant at favoritliste ikke bliver gjort muligt. Jeg synes dog også det er fint nok med en kanalsortering - håber bare den bliver synkroniseret med Youses app.

enig

Omdømme 7
Badge +9
 Jeg kunne da forestille mig, at der bliver på samme måde som i Appen, hvor de kan flyttes op/ned i hvilken rækkefølge man ønsker.

Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:
 Jeg kunne da forestille mig, at der bliver på samme måde som i Appen, hvor de kan flyttes op/ned i hvilken rækkefølge man ønsker.

Men hvis det ikke kan lade sig gøre, men det ville være det mest optimale

Omdømme 7
Badge +9
Det vil da være det mest logiske. Hvordan ellers.?

Omdømme 5
Badge +1
Ærgerligt den ikke får favoritliste, eftersom jeg syntes det fungere super godt på min Samsung F8500 optager, hvor jeg kun har kanaler i favoritlisten jeg gider at optage fra. Det gør overskueligheden bedre, når man ikke har alle indlæste kanaler at skulle vælge imellem ved EPG timer programmring.

Men egentlig også ok med Yousee's sorteringsløsning, hvis kanalsorteringen køre super hurtig og er enkel at udføre. Ellers kan det bliver noget tidkrævende noget efter kanalindlæsning, hvis man vil have flyttet de kanaler man optager fra op i toppen af kanallisten. Men håber at Yousee gør det enkelt og hurtigt.

Omdømme 7
Badge +9
Der er ingen kanal indlæsning, den er sat op med dine kanaler når den kommer.
Omdømme 3
Badge
Radiomanden skrev:
 Jeg kunne da forestille mig, at der bliver på samme måde som i Appen, hvor de kan flyttes op/ned i hvilken rækkefølge man ønsker.

Ja? Hvad er det du prøver at sige?

Omdømme 5
Badge +1
Det er fint, at kanaler er indlæst på forhånd, så slipper man for det. Jeg håber stadig at Yousee gør det nemt også hurtigt, at sortere kanalerne. 

Har man mulighed for, at slette kanaler man aldrig vil komme til at optage. Blot for at gøre overskueligheden ui EPG guiden bedre, eftersom der så vil værre færre kanaler at bladre i.

Eks., vi har pt. mellmepakken, og der er kanaler som -> yousee kanaler, nogle tyske, TV2 news, Charlie + andre kanaler, som jeg ikke optager fra. Derfor ville det være godt, hvis de kunne slettes eller markeres som "ikke tilgængelige" i EPG'en. Så vil overskueligheden være bedre, og det vil være hurtigere at programmere timeren.

Omdømme 7
Badge +9
 Hvis det laves som på TV/ Film Appen, så er det jo hurtigt lavet. Det er ikke muligt at fjerne kanaler, det er ikke muligt at få andre ind end dem man har rettighed til.

Omdømme 7
Badge +6
moef skrev:
Det er fint, at kanaler er indlæst på forhånd, så slipper man for det. Jeg håber stadig at Yousee gør det nemt også hurtigt, at sortere kanalerne. 

Har man mulighed for, at slette kanaler man aldrig vil komme til at optage. Blot for at gøre overskueligheden ui EPG guiden bedre, eftersom der så vil værre færre kanaler at bladre i.

Eks., vi har pt. mellmepakken, og der er kanaler som -> yousee kanaler, nogle tyske, TV2 news, Charlie + andre kanaler, som jeg ikke optager fra. Derfor ville det være godt, hvis de kunne slettes eller markeres som "ikke tilgængelige" i EPG'en. Så vil overskueligheden være bedre, og det vil være hurtigere at programmere timeren.

Har du prøvet at optage på en kanal, du ikke har?

Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:
 Der er problemer med EPG, lige nu er der ingen på DR 1+2+K for 4. Maj og frem, der er ingen EPG for Nat Geo fra Søndag og frem.

Går jeg så langt frem som den kan, er der mange kanaler der ikke har EPG. De problemer må gerne rettes snarest.

Radiomanden, du har ret

Problemet er der stadig, men det er faktisk et stort problem for boksen, , det må være et ønske til boksen, idet man faktisk ikke kan programmere  Nat Geo idag og på f.eks. alle DR´s kanaler eller nabolands kanaler fra på onsdag (hvis man går på ferie)

Se evt    http://forum.yousee.dk/t5/TV/Ny-boks-Kan-ikke-programmere-den-n%C3%A5r-TV-guiden-ikke-er-opdateret/td-p/10255 

Mangler TTV og min kanalsotering samt 10 min mere optagetid
Omdømme 7
Badge +9
 Der er jo kommet bekræftelse på rettelse af de nævnte ting, det må du have læst her i tråden.

Er det bare mig der er lidt irriteret på betjeningen af den nye boks?

Trykker man en gang på 'Tv guide' og derefter bruger pil op/ned til at tjekke andre kanaler virker de modsat.

Trykker man en gang til på 'Tv guide' får man lidt flere nu og næste, men her virker op og ned så det passer med det visuelle, men altså modsat af den første.

Den tredie 'Tv guide' kommer man til ved herefter at gå til højre eller venstre, men man kommer så ikke ind på 'live' tidspunktet men før eller efter.

Så hvis jeg vil til den 'store' guide skal jeg trykke 2 gange på 'Tv guide', 2 gange til højre, og 2 gange til venstre.

Det ville være mere naturligt for mig hvis man kom til denne ved at klikke 3 gange på 'Tv guide' knappen, og så på samme tidspunkt! Her virker op og ned igen naturligt.

Hvorfor virker knapperne i den første modsat det naturlige?

Så er der rækkefølgen af mine optagelser. Man kan se 6 billeder af optagelser. Sletter jeg en bliver jeg stadig forundret over hvordan de rykker rundt.

Over og under står der henholdsvis 'Alle optagelser' og 'Mere >'

Begge gør nøjagtig det samme, og visuelt meget lidt. Resten af optagelserne kommer 'ude til højre'.

Hvornår er det blevet den naturlige måde at vise lister over noget på?

/Michael

Omdømme 7
Badge +1
Jeg ville også mene, det var godt, hvis man 

1 tryk på TV guide  :nu og næste på selve kanalen (som det er nu)

2. tryk på TV guide :nu og næste på 7 kanaler (som det er nu)

3. tryk på TV guide :selve TV guiden i stedet for at komme tilbage til TV kanalen. idag skal man trykke på pil til højre 2 gange

Omdømme 7
Badge +6
mich skrev:
Jeg ville også mene, det var godt, hvis man 

1 tryk på TV guide  :nu og næste på selve kanalen (som det er nu)

2. tryk på TV guide :nu og næste på 7 kanaler (som det er nu)

3. tryk på TV guide :Selv TV guiden i stedet for at ryge tilbage på TV kanalen igen

Du bliver nok nødt til at oversætte pkt. 3 for mig.

Omdømme 7
Badge +1
Når man trykker 3. gang på TV guide

At man kommer ind i selve TV guiden i stedet for at gå tilbage på TV kanalen igen (idag skal man trykke på pil til højre 2 gange

Omdømme 6
Badge +1
mich skrev:
Når man trykker 3. gang på TV guide

At man kommer ind i selve TV guiden i stedet for at gå tilbage på TV kanalen igen (I dag skal man trykke på pil til højre 2 gange)

Mich.

Nej, det behøver du ikke.

Hvis du står i Nu- og  Næste-oversigten over 7 kanaler, kan du bruge navigationstasterne forneden på fjernbetjeningen. Til højre og venstre for Pause- og Stop-tasterne i midten, har du 4 nyttige navigations-taster, der fører 4 timer frem eller tilbage eller 24 timer frem eller tilbage.

Det er fint, at der kommer tekst-tv med i boksen, men jeg håber dælme, at den bliver markant bedre end på Samsung-boksen. Nu ved jeg ikke, hvordan tekst-tv er på større Samsung-tv, men på de små er den lige så elendig som på boksen, så måske det bare er en Samsung-ting.

Det burde være som på mit Panasonic-tv:

- skal være hurtigt og indlæses i baggrunden mens man ser tv

- bladring gennem BÅDE sider og undersider med piletaster.

- ikke nulstille til side 100 hver gang man åbner tekst-tv

- favoritknapper

Besvar