Ønsker til den nye boks.


Omdømme 7
Badge +9
Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

Jeg vil lægge ud med:

Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

 extra tid, 10, 15, 20 minutter.

Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

At TTV funktion kommer på.

DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

Serie optagelse uden genudsendelser.

C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme.

Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

NYT,NYT,NYT

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

    extra tid, 10, 15, 20 minutter. En ny mulighed er bekræftet

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

3. At TTV funktion kommer på. Er bekræftet

4. DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det. Er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme

7. Højt standby forbrug. Bekræftet, en fejlrettelse er på vej.


260 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +1
Dammeren skrev:
Prøv fx at gå ind og se 30 sekunder af en arkivudsendelse og tryk på Stop-knappen. Starter du igen, vil den vise udsendelsen fra start igen.

Til Dammeren: Hvis du har stoppet en arkiv-udsendelse inden den rigtigt er kommet i gang, vil den starte forfra. Hvis den har fået lov til at komme lidt i gang, vil Pause/Play-tasten genstarte den, hvor du stoppede den. 

- I øvrigt bruges Stop-knappen (den nederste i midten på fjernbetjeningen) også til at afbryde tidsforskudt tv-visning. Det må YouSee også huske at skrive om i en kommende manual.

Til Radiomanden vil jeg sige, at den nye boks er ny for os alle. Det er naturligt at vi kommer med ønsker til dens forbedring. Men det bør ikke stå i vejen for at vi i en tråd som denne kommenterer de forslag der fremkommer, og at vi bidrager til bedre forståelse af, hvordan boksen allerede fungerer.

Det er alt for tidligt at stoppe denne tråd.

Omdømme 7
Badge +6
Jeg vil godt starte med at rose rose dig, Radiomanden, for den gode idé med at oprette denne tråd, men jeg er også enig med Vilhelm i, at du bør lade din gode idé at fortsætte en tid endnu.

Omdømme 7
Badge +9
Så lader vi den køre lidt endnu, har givet Nicolaj O et link til den, så må vi se om og hvilken respons der kommer til den.

Omdømme 7
Badge +9
Fik lige dette feedback fra Nicolaj.

Hej Radiomanden,

Tusind tak for din feedback.

Personligt synes jeg, at tråden er en rigtig god idé, og det er nogle helt fine forslag der bliver bragt.

Nu tør jeg ikke love, at ønskerne bliver opfyldt, men jeg sender i hvert fald alle forslag videre til vores produktansvarlige

Tråden forbliver åben, så skal jeg nok sørge for at holde vores produktansvarlige opdateret på ønskerne - jeg tænker at sende en oversigt til dem hver uge/måned, alt efter hvor ofte der kommer nye forslag.

Omdømme 1
Badge +1
Radiomanden skrev:
Fik lige dette feedback fra Nicolaj.

Hej Radiomanden,

Tusind tak for din feedback.

Personligt synes jeg, at tråden er en rigtig god idé, og det er nogle helt fine forslag der bliver bragt.

Nu tør jeg ikke love, at ønskerne bliver opfyldt, men jeg sender i hvert fald alle forslag videre til vores produktansvarlige

Tråden forbliver åben, så skal jeg nok sørge for at holde vores produktansvarlige opdateret på ønskerne - jeg tænker at sende en oversigt til dem hver uge/måned, alt efter hvor ofte der kommer nye forslag.

Du lader til at være rimeligt velunderrettet, Radiomand.

Er der sivet noget om hvilke "issues" de aktivt arbejder med pt?

Omdømme 7
Badge +9
Nej, der forlyder ikke noget om hvad der arbejdes med lige nu, så vi må vente og se. Det vil da kun være glædeligt hvis det er nogle af vores ønsker der komme med i en af de kommende opdateringer.

Badge
kunne man lave et popup vindue og afsætte en tuner til at vise et picture in picture med en kanal man gerne vil overvåge. anvendeligt når der vises reklamer på eks tv4 tv4 og andre der bruger 1/2 time med reklamer.

og skifte mellem popup vinduet og hovedskærmen.

et andet ønske er at man med et klik kommer til program oversigten, istedet som nu skulle trykke 2 gange.

og så synes jeg faktisk at denne program oversigt er sløv sammenlignet med den gamle boks.

den gamle boks blev til sidst rigtig hurtig til at vise oversigten.

og så var jeg glad for det lille ikon på den gamle boks, der fortalt mig at jeg var i start forfra mode, det ville jeg gerne have indført her også.

hilsen lars

Omdømme 7
Badge +9
Den funktion er i boxen. Der er en Tuner netop til PIP. Der mangler bare en henvisning til hvordan funktionen bruges.

Omdømme 6
Badge +6
Hej alle,

Først og fremmest tak, for de mange gode tilbagemelding - og ikke mindst tak til Radiomanden, som startede tråden.

Artiklen på digitalt.tv er desværre en smule misvisende - HBO Nordic bliver allerede vist i HD på tv-boksen, og vi har C More på vej.

Alt jeres feedback er sendt videre, og uden at røbe noget kan jeg fortælle, at vi allerede arbejder på flere af forslagene. Når den næste opdatering kommer, så ligger vi naturligvis mere information ud på Forum :)

Vh

Nikolaj

Omdømme 7
Badge +9
Det er Super Nicolaj, vi glæder os til at se hvilke funktioner det bliver.

Omdømme 7
Badge +1
Ja, super

Omdømme 3
Badge
Ja, det er rigtig godt med noget feedback herinde, Nikolaj - det er værdsat.

Har rettet artiklen på digitalt.tv til de nye oplysninger.

Omdømme 5
Badge +1
Jeg er sådan set enig med Joern omkring det med 2.4ghz. Jeg har selv en Asus router der kan både 2.4 og 5ghz. Og ja, der er fordele ved 5ghz, mindre crowded og større hastighed, hvis du har en ordentlig wifi forbindelse til boksen.

Hvis din boks står langt fra routeren, el. der er vægge / loft imellem router og boks, så kan du godt få problemer med 5ghz, og få et ordentligt WiFI signal. Jeg ved det fra min egen bolig, hvor jeg er nåd til at køre 2.4ghz til enkelte enheder som står langt væk fra routeren, men kan køre 5ghz til de enheder der står tættere på.

Det med at 2.4ghz er overfyldt, det er ikke alle steder. I provinsen / parcelhus er der ofte ikke overfyldt m. 2,4ghz signaler, og det kan bruges m. fordel til enheder længere væk fra routeren. Men er enig i, at boligblokke sikkert er overfyldt på 2.4ghz, og kan skabe en masse problemer.

Så ja, 5ghz er fint, men jeg syntes ikke helt m. skal afskrive 2.4ghz endnu. 

Længere kommer vi nok ikke, eftersom jeg kan læse at boksen kun har 5ghz. Kunne bare være fint, hvis den også kunne 2.4 :)

Omdømme 2
Badge +1
Jeg mangler desperat den knap der var på den gamle samsung fjernbetjening, så man kunne gå tilbage til den kanal man havde set sidst (ved ikke hvad knappen hedder). Jeg brugte den bl.a. til at zappe mellem to kanaler. Er der nogen der ved om den er fjernet på den nye fjernbetjening?

Omdømme 3
Badge
henningoc skrev:
Jeg mangler desperat den knap der var på den gamle samsung fjernbetjening, så man kunne gå tilbage til den kanal man havde set sidst (ved ikke hvad knappen hedder). Jeg brugte den bl.a. til at zappe mellem to kanaler. Er der nogen der ved om den er fjernet på den nye fjernbetjening?

Har du prøvet "Tilbage"-knappen?

Omdømme 2
Badge +1
"Tilbage" knappen virker squ. Tusinde tak

Omdømme 7
Badge +1
Jeg vil mene radiokanaler også bør komme medi i  ønsker, måske er det på vej

Optage ud fra stik-ord, som man kan på den gamle boks - det bruger jeg en del.

At man kan bruge HBO-abbonnement, som ikke er gennem YS. Jeg har TelmorePlay, så jeg kan ikke bare flytte abbonnementet.

Morten

Omdømme 1
Jeg beklager hvis det er muligt med den nye boks, men da jeg ikke har den endnu, har jeg ikke kunnet teste.

Mulighed for at spole i tv arkiv!

Det er ikke bare med formål at spole i reklamer, men hvis man nu lige skal se et stykke af udsendelsen igen, ville det være ret praktisk.

Udover det, så oplevede jeg 2 gange i går (på gammel boks dog), at en udsendelse i tv arkiv bare stoppede random. Jeg trykkede så pause og derefter play, for at få gang i udsendelsen igen. Det resulterede i, at den bare startede udsendelsen forfra. Dette skete ved to forskellige udsendelser.

Jeg formoder at den nye boks sikkert også kan komme ud for fejl, og i de tilfælde, ville det være lækkert at kunne spole.

En anden ting:

Nummeringen af afsnit! (måske ikke så specifikt ang boksen)

Zulu viser f.eks. utallige genudsendelser af dybvad, nørgaards netfix osv. Men der står intet om hvad nummer afsnit det er. Så man skal enten holde sig opdateret andre steder, med hvornår der kommer nye afsnit (og hvornår), eller gætte sig frem ud fra beskrivelsen af afsnittet.

Selv afsnit med nummerering er problematiske. For hvis der står afsnit 310 af tja f.eks. de unge mødre. Så skal man nærmest gætte/tælle sig frem til, hvilken sæson det er fra. Nogen af de andre serier står der heldigvis i informationen om afsnittet, hvad sæson det er. Men ved mange skal man gætte eller igang med et større regnestykke.

Og så tilslutter jeg mig muligheden for favorit liste. Det er faktisk grunden til, at jeg tøver med at skifte til den nye boks. Jeg har grundpakken+10 ekstra kanaler. Nogen af de ekstra kanaler ligger på kanalplads 60+.

Selv hvis man kun får en liste med de kanaler man har adgang til, er det stadigvæk rart at kunne lægge dem i en rækkefølge, der passer til ens behov.

Omdømme 7
Badge +9
 At kunne spole i Arkiv er er spørgsmål om rettigheder. Der arbejdes på at forbedre serie optagelse. Der skulle snart komme en opdatering der gør det muligt selv at kunne placere kanaler i ønsket rækkefølge.

Det er et af punkterne i ønskelisten.

Omdømme 7
Badge +9
 Der er problemer med EPG, lige nu er der ingen på DR 1+2+K for 4. Maj og frem, der er ingen EPG for Nat Geo fra Søndag og frem.

Går jeg så langt frem som den kan, er der mange kanaler der ikke har EPG. De problemer må gerne rettes snarest.

Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:
 Der er problemer med EPG, lige nu er der ingen på DR 1+2+K for 4. Maj og frem, der er ingen EPG for Nat Geo fra Søndag og frem.

Går jeg så langt frem som den kan, er der mange kanaler der ikke har EPG. De problemer må gerne rettes snarest.

Det er ikke boksen, det samme på PC og IOS TV guide

Omdømme 7
Badge +9
 Du har ret, det faldt mig ikke lige ind at se oversigten på TV/Film Appen.

Omdømme 7
Badge +1
Radiomanden skrev:
Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

Jeg vil lægge ud med:

Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

 extra tid, 10, 15, 20 minutter.

Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

At TTV funktion kommer på.

DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

Serie optagelse uden genudsendelser.

C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme.

Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

NYT,NYT,NYT

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

    extra tid, 10, 15, 20 minutter. En ny mulighed er bekræftet

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

3. At TTV funktion kommer på. Er bekræftet

4. DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det. Er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme

En rigtig fin tråd. Man må da sige, at  brugere herinde får noget godt ud af denne tråd. Som supplement, så har Yousee´s Nicolaj også opdateret spørgsmål og svar i første indlæg herinde, hvis nogen ikke har opdaget det:  http://forum.yousee.dk/t5/Nyheder/Ny-YouSee-tv-boks/m-p/9605

Besvar