Ønsker til den nye boks.


Omdømme 7
Badge +9
Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

Jeg vil lægge ud med:

Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

 extra tid, 10, 15, 20 minutter.

Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

At TTV funktion kommer på.

DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

Serie optagelse uden genudsendelser.

C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme.

Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

NYT,NYT,NYT

1. Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

    extra tid, 10, 15, 20 minutter. En ny mulighed er bekræftet

2. Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen. En kanalsortering er bekræftet

3. At TTV funktion kommer på. Er bekræftet

4. DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det. Er bekræftet

5. Serie optagelse uden genudsendelser. Bekræftet. at gøre serieoptagelser mere præcise.

6. C More og HBO i HD. Er bekræftet, HBO er i HD, C More vil komme

7. Højt standby forbrug. Bekræftet, en fejlrettelse er på vej.


260 Kommentarer

Jeg er helt enig
Omdømme 3
Badge
Tænkt på det samme med sådan en tråd.

Ved vi om Yousee læser her og at det kommer videre i systemet? Hvordan vil Yousee helst have feedback?

Omdømme 7
Badge +9
Ja, der læses med fra YS, måske ikke så meget, havde tænkt mig at når der kommer flere ønsker ind, at sende et link til tråden til Nicolaj fra YS, så han kan bringe det videre i systemet. Så må vi se hvad der sker.

Så skriv gerne flere ting på, som i syntes der skal rettes/forbedres før der kommer andre features på boxen.

Omdømme 5
Badge +1
Det jeg mangler ved den nye Yousee boks, som jeg har i min Samsung F8500 recorder:

- Favoritliste (Jeg er dog ikke 100% sikker, at den mangler i den nye boks)

- Forlængelse af optagelser, x antal minutter til optagelsers sluttidspunkt (gerne valgfrit minutvis)

- Serieoptagelser er smart, men den skulle helst ikke optage alle geudsendelserne

- Bland selv ikke færdigudviklet på boksen, kan ikke styres på boksen

- Hvis muligheden er der, så kunne det være dejligt for mange, hvis der blev åbnet for 2,4ghz wifi

- Mulighed for, at kunne sætte 1TB harddisk i standy efter f.eks. 15 min. uden brug (også når den er slukket)

- Evetuelle billedkvalitets problemer, skal fikses asap (nogen siger at boksens billede ikke er super godt?!)

- Mulig ønske om bedre farver i EPG'en

(meget mørk grøn Yousee farve og sort skillelinjer mellem EPG udsendelser, gør overskueligheden mindre god)

Jeg har en ønske om, at Yousee ville medlevere en antenne-splitter, eftersom der ikke er noget antenne gennemgang i boksen. Så folk skal  selv ud og finde en god splitter, hvis man altså ikke lige har flere antenne outputs i væggen, som jeg tro mange ikke har.

Jeg har læst, at flere har problemer med styring af boks og tv fra boksens fjernbetjening. Men feature som skulle være mulig. Jeg ser det lidt som et minus, nu hvor jeg fra min Samsung F8500 fjernbetjening kan styre både tv og recorder fuldt ud. Så jeg slipper for at have flere betjeninger liggende. Jeg er helt med på, at det aldrig vil blive det samme, hvis jeg skulle bruge boksens fjernbetjening til min tv. Men jeg så gerne, at der blev fulgt op på eventuelle remote problem, som der var noget som kunne forbedres i den retning. Det er bare ikke så fedt, at skulle bruge 2 fjernbetjeningerne, når man er vant til en :)

Som minimum ville det være godt hvis betjeningen kunne betjene:

volume

kanalskift

(måske også input selektion, hvis muligt)

Omdømme 7
Badge +9
 Nogle af de punkter som du skriver, har jeg anført som ønsker.

Der er endnu ikke som også anført mulighed for at opstille kanaler efter eget valg, som det f.eks er muligt på TV/Film Appen, så igen ja det er ønskeligt.

Omdømme 6
Badge +1
Er det mine øjne der er problemet?

Men jeg kunne godt tænke mig lidt større tekststørrelse i Tv-guidens brødtekster.

Omdømme 3
Badge
  • Mulighed for favoritliste (delt med app)
  • Mulighed for at bestemme hvor lang tid efter en guide-optagelse skal fortsætte
  • Serieoptagelser uden genudsendelser
  • Bedre streaming-kvalitet af arkivmateriale
  • Remote-programmering af boks, så man kan sætte den til at optage via app'en fx "ude i byen", men bare hjemme også ville det da være cool at hive sin telefon frem for at lave optagelser
  • Når man ser noget fra arkiv kan det være svært at vide hvad man ser[list]
  • Man kan trykke OK men det giver kun basal info - ikke engang hvornår optagelsen er fra
  • Man kan meget nemt komme til at hoppe væk fra det man så og hvad var det lige man så og hvordan kommer man tilbage? Der er noget usability der som mangler
  • Visse kanaler tillader ikke spoling (TV2, TV3, etc) - ligeså i app
    • Ser ud til at den deler hvor langt man er kommet med app, men nogle gange virker det ikke og det er pænt irriterende på de kanaler man ikke kan spole på
    [/list]
  • Omdømme 6
    Badge +1
    Dammeren skrev:  .....Når man ser noget fra arkiv kan det være svært at vide hvad man ser.
    Man kan trykke OK men det giver kun basal info - ikke engang hvornår optagelsen er fra
    ..... 
    Hej Dammeren.
    Der er 2 pauseknapper på fjernbetjeningen. De sidder som de 2 nederste knappen i midten. Den øverste af dem er "Pause/Spil-tasten, som sætter en afspilning på pause og starter den igen, hvor den var kommet til.
    Tasten nedenunder (med et 4-kantet symbol) sætter også afspilningen på pause, men indeholder fuld information om den arkiv-udsendelse du er i færd med at se. Mærkeligt nok hører man lyd fra den tv-kanal der sidst blev set. Når du vil fortsætte med at se arkiv-udsendelsen, kan du trykke på Pause/Spil-tasten eller på OK.  Er du kommet væk fra arkivudsendelsen, kan du finde den under Min Side, Sidst sete. Den har husket, hvor du var kommet til.
    YouSee skriver blot dette om den nederste tast i midten: 
    "Tag en pauseDu kan stoppe en film eller et tv-program, du har optaget med denne knap. Tryk på pause/start-knappen, når du vil se videre."

    Den nederste tast i midten, som også kan kaldes en Stop-tast, bruges også til at afbryde tidsforskud tv-visning.

    Ønske: Jeg ville ønske at YouSee skrev mere grundigt om fjernbetjeningen.

    Omdømme 5
    Badge +2
    moef skrev:
    - Hvis muligheden er der, så kunne det være dejligt for mange, hvis der blev åbnet for 2,4ghz wifi

    Boksen har kun 5 GHz. Det er nok et bevidst valg, forr at sikre kvaliteten.

    Omdømme 6
    Badge +1
    Lad Tv-boksen fortsætte på kun 5 GHz-båndet. Der er rigelig med trafik på 2,4 GHz.

    Omdømme 7
    Badge +6
    Nu kan boksen kun med 5 GHz, men det er da ikke nogen god forklaring med megen trafik. Bokse kunne vel godt bruge både og. 5 GHz er fint og har sikkert noget med kvalitet at gøre.
    Den er mindre, mere støjsvag og hurtigere, men kan ikke noget den gamle ikke kunne. Tværtimod. Jeg savner især. antenne udgang, mulighed for at starte uden internet, så man i det minste kn se tv og optagelser hvis nettet er nede og radiokanaler.

    Omdømme 6
    Badge +1
    joern skrev:
    Nu kan boksen kun med 5 GHz, men det er da ikke nogen god forklaring med megen trafik. Bokse kunne vel godt bruge både og. 5 GHz er fint og har sikkert noget med kvalitet at gøre.
    Jeg bor i en tæt bebyggelse. Der er meget tæt datatrafik på 2,4 GHz, og mange har derfor problemer med deres trådløse opkobling. Det er da en god forklaring.

    Omdømme 7
    Badge +6
    Vilhelm skrev:
    joern skrev:
    Nu kan boksen kun med 5 GHz, men det er da ikke nogen god forklaring med megen trafik. Bokse kunne vel godt bruge både og. 5 GHz er fint og har sikkert noget med kvalitet at gøre.
    Jeg bor i en tæt bebyggelse. Der er meget tæt datatrafik på 2,4 GHz, og mange har derfor problemer med deres trådløse opkobling. Det er da en god forklaring.

    Ja, så vælger du naturligvis 5 GHz. Andre, der ikke har samme problemer, kunne så vælge 2.4 GHz. Dit problem er jo løst ved at vælge 5 GHz, men, som jeg skrev, udelukker 5 GHz ikke 2.4 GHz, hvis muligheden var der. På mit modem/router er begge bånd i brug.

    Omdømme 7
    Badge +9
    Nu syntes jeg tråden kommer væk fra det formål den er oprettet til, nemlig ønsker til den nye box. Der er dem der skal ind, de kan diskuteres senere.

    Ønsker:

    - At man fra Yousee fjernbetjeningen kan skifte Source på tv, efter man har tændt for tv'et fra samme fjernbetjening. Eller man på anden måde kan få tv'et til at vise billede fra Yousee boksen uden at finde en anden fjernbetjening. Det sker jo ikke sjældent at Apple TV var det sidste man så, og den aktiverer selv tv'et via hdmi cec.

    - Serieoptagelse efter fritekst, f.eks. alle programmer hvor teksten "AGF" eller "Sherlock Holmes" indgår. Det kunne mindst en af mine bokse i sidste årti.

    - Mulighed for at trimme optagelse så kun vigtige dele gemmes.

    - Fjerne reklamer fra optagelser.

    Omdømme 7
    Badge +9
     Det var relevante ting, bortset fra de 2 sidste, som ikke er noget man næppe vil gøre noget ved på en box der er beregnet til at optage, se det optagne og slette det igen.

    Omdømme 1
    Badge +1
    Radiomanden skrev:
    Skriv i denne tråd hvilke ønsker/forbedringer der kunne tænkes.

    Jeg vil lægge ud med:

    Optage tid efter udsendelse, at der kan udover de 5 minutter der er i forvejen kan vælges fast

     extra tid, 10, 15, 20 minutter.

    Opsætning af egen kanal liste, på samme måde som det gøres på TV/Film Appen.

    At TTV funktion kommer på.

    DVB tekst funktion, der er kanaler der benytter det.

    Serie optagelse uden genudsendelser.

    C More og HBO i HD.

    Lige nu tænker jeg på ting der kan forbedres inden der kommer nye ting til.

    Så det er pga den manglende dvb tekst funktion ( som jeg ikke lige aner hvad er 🙂 ), at jeg nu ikke længere har tekster på  BBC Brit, Viasat History og Discovery World og TCM?

    Omdømme 7
    Badge +9
     Uden DVB tekst funktion, så kan der ikke komme tekster på de kanaler.

    Omdømme 1
    Badge +1
    Radiomanden skrev:
     Uden DVB tekst funktion, så kan der ikke komme tekster på de kanaler.

    Tak for svaret.

    Håber Yousee vil/kan fikse det :-I

    Omdømme 3
    Badge
    Der her er seriøst skidt, Yousee!!

    Er der nogen der ved hvad kvaliteten er når man bruger Yousee App -> Chromecast?

    Omdømme 3
    Badge
    Vilhelm skrev:

    Tasten nedenunder (med et 4-kantet symbol) sætter også afspilningen på pause, men indeholder fuld information om den arkiv-udsendelse du er i færd med at se. Mærkeligt nok hører man lyd fra den tv-kanal der sidst blev set. Når du vil fortsætte med at se arkiv-udsendelsen, kan du trykke på Pause/Spil-tasten eller på OK.  Er du kommet væk fra arkivudsendelsen, kan du finde den under Min Side, Sidst sete. Den har husket, hvor du var kommet til.


    Tja, det er jo et "stop"-ikon og som Yousee skriver er der fra deres side tale om en Stop-funktion. Informationen er brugbar - den info kunne man bare godt tage at vise UDEN at man stopppede udsendelsen. Fx ved tryk på OK. Det er i mine øjne ubrugeligt at jeg skal trykke på Stop for at se den info. Fx oplever jeg at jeg ikke kan starte fra samme sted igen - du skriver at den husker hvor du er kommet til. Ja, sådan ca - men det bliver ikke gemt "hele" tiden og er dermed relativt upræcist.

    Omdømme 3
    Badge
    Prøv fx at gå ind og se 30 sekunder af en arkivudsendelse og tryk på Stop-knappen. Starter du igen, vil den vise udsendelsen fra start igen.

    Omdømme 7
    Badge +9
     Det er ikke meningen at det skal være en dkskutions tråd, jeg stopper den, og sender det der er relevant videre.

    Der er nu sendt besked videre, tråden er lukket fra min side,  tak for deltagelse.

    Omdømme 3
    Badge
    Radiomanden skrev:
      

    Der er nu sendt besked videre, tråden er lukket fra min side,  tak for deltagelse.

    Super du sender videre. Jeg ser dog ikke noget problem i at ønskerne diskuteres? Det er vel ganske naturligt. Desuden vil jeg da forvente at nye emner / nye ejere med input dukker op.

    Besvar