Svar

Ny YouSee tv-boks kan ikke logge på


Jeg hentede den nye YouSee tv-boks mandag formiddag. Det er stadig ikke lykkedes mig at få den til at virke. Jeg har ringet to gange til supporten. De har ikke vidst ret meget om den nye tv-boks. Derfor har de nu to gange lovet mig at der vil blive ringet tilbage. Det er stadig ikke sket. Ret skuffende.

Det startede egentlig lovende. Jeg koblede boksen til antennekablet (vi har YouSee via boligforening) og til Internettet via ethernet. Jeg startede boksen og den begyndte at downloade en opdatering, installerede opdateringen, og genstartede. Så langt, så godt.

Når jeg nu tænder for den, bliver jeg mødt af følgende skærmbilleder:

https://

Dernæst trykker jeg OK og bliver mødt af følgende billede:

https://

Efter nogle sekunder kommer så problemet:

https://

Og så kan jeg ikke komme videre.

Jeg har beskrevet ovenstående til supporten. Men måske det kan hjælpe at I ser skærmbillederne.

icon

Bedste svar af YouSee Forum 19 april 2016, 10:29

Hej alle,

Som I allerede ved, så kan I komme ud for ovenstående fejl, når I starter tv-boksen.

"Serialnumber not found"-fejlen er bekendt, og vi knokler for at finde en løsning på det. Vi forventer at problemet bliver løst i dag/i morgen, men det kan varriere, alt efter om du er ny kunde eller eksisterende kunde som har skiftet til den nye boks.

Fejlen sker i vores ende, og vi sørger for at løse problemerne så hurtigt som muligt. Derfor er det heller ikke nødvendigt, at I tage kontakt til os - løsningen kommer helt automatisk :)

Beklager ulejligheden - jeg vender tilbage, når jeg har flere nyheder.

Vh

Nikolaj

Se original

64 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Forhåbentlig kan man logge på.

Omdømme 3
Badge +1
Men læser man meldinger fra brugere på Facebook, så er der meget der tyder på at den gode Rasmus Avnskjold desværre ikke får ret. Flere taler om at deres boks først bliver "åbnet" fx d. 26/4. Og hvis det er rigtigt, lyver Rasmus så også...

Omdømme 7
Badge +7
 Sker det først til den tid, så er det for sent, så er den røget retur.

Så er vi 301, hvor det ikke virker. Skidt fra start kan man vist roligt sige.....og hvorfor er det lige, at jeg ikke tror på det tal????

Omdømme 7
Badge +8
Nu er det så blevet torsdag morgen. Virker stadig ikke.

Omdømme 3
Badge +1
Det er det der er mest irriterende: det er faktisk at de ikke melder klart ud at det her er et større problem og at man ikke skal forvente at det løses med det samme. Det handler om forventningsafstemning. Nu forsøger de høje herrer at sige at det kun er 175 eller 300 der er ramt og "at det er løst nu". Vi ved alle at det så ikke er tilfældet og det betyder at folk nu er endnu mere sure.

Det er en rigtig dum strategi, Yousee.

øv øv øv min kan heller ikke logge på.. nu på 3. dagen f...

nedtur at de sender boksen ud inden der er styr på log on proceduren

Det er nu dag nr. 3 og det virker fortsat ikke!! Jeg har talt med udvidet support, som har fået serienummeret, men der er intet sket! Godt nok dårlig stil fra Yousee's side!

Omdømme 3
Badge +1
Min boks bliver først aktiveret 2. maj - hvor er det vildt

Omdømme 7
Badge +7
Har netop talt med teknisk support, på ordre bekræftelse står en dato for hvornår den virker, på min er det den 26 April, dem der har hentet i TDC butik, er serie nummer registreret, derfor virker de boxe.

På min ordrebekræftelse står der: "Din ordre udføres d. 21. april 2016" (fik dog boksen d. 19. april). Det er jo i dag, men den virkede ikke i morges.

Omdømme 3
Badge +1
PeterH skrev:
På min ordrebekræftelse står der: "Din ordre udføres d. 21. april 2016" (fik dog boksen d. 19. april). Det er jo i dag, men den virkede ikke i morges.

Hvor har du egentlig din ordrebekræftelse fra? Jeg har aldrig modtaget én...bestilte via kundeservice.

Omdømme 7
Badge +7
Prøv her senere, det er ikke nødvendigvis lige fra om morgenen, giv dem lige den chance.

Omdømme 7
Badge +8
Dammeren skrev:
PeterH skrev:
På min ordrebekræftelse står der: "Din ordre udføres d. 21. april 2016" (fik dog boksen d. 19. april). Det er jo i dag, men den virkede ikke i morges.

Hvor har du egentlig din ordrebekræftelse fra? Jeg har aldrig modtaget én...bestilte via kundeservice.

Det fik jeg heller ikke, men fik i dag oplyst at min boks var sat til registrering, så den skulle virke mellem kl. 11.oo og 12.oo i dag. Den virker stadig ikke.

Dammeren skrev:
PeterH skrev:
På min ordrebekræftelse står der: "Din ordre udføres d. 21. april 2016" (fik dog boksen d. 19. april). Det er jo i dag, men den virkede ikke i morges.

Hvor har du egentlig din ordrebekræftelse fra? Jeg har aldrig modtaget én...bestilte via kundeservice.

Den kom på en mail efter jeg havde bestilt boksen pr. telefon

Omdømme 3
Badge +1
joern skrev:
Det fik jeg heller ikke, men fik i dag oplyst at min boks var sat til registrering, så den skulle virke mellem kl. 11.oo og 12.oo i dag. Den virker stadig ikke.

Hvornår bestilte du? Jeg bestilte i mandags. Jeg undrer mig over det med den 2/5...jeg har endnu ikke set nogen andre der har fået en dato så langt ude i fremtiden :-)

Omdømme 7
Badge +8
Dammeren skrev:
joern skrev:
Det fik jeg heller ikke, men fik i dag oplyst at min boks var sat til registrering, så den skulle virke mellem kl. 11.oo og 12.oo i dag. Den virker stadig ikke.

Hvornår bestilte du? Jeg bestilte i mandags. Jeg undrer mig over det med den 2/5...jeg har endnu ikke set nogen andre der har fået en dato så langt ude i fremtiden :-)

Har for ganske kort tid siden modtage en bekærtelse. Her kunne jeg så læse, at jeg skal betale 99 kr. pr. md. Tre af hinanden uafhængige medarbejdere hos YouSee har fortalt mig, at jeg skulle betale 30 kr. pr. md. Har bedt om at få aftalen opsagt. De sender mig returlabel.

Omdømme 7
Badge +7
 Hvis ikke min forening inden for den gratis måned har aftale om at den skal koste Kr.30/måned, så bliver boxen sendt retur.

Radiomanden skrev:
Prøv her senere, det er ikke nødvendigvis lige fra om morgenen, giv dem lige den chance.

Give dem en chance!? De har leveret et produkt, der overhovedet ikke virker og de har haft 3 dage til at rette op på det - men fejlet!

Dammeren skrev:
joern skrev:
Det fik jeg heller ikke, men fik i dag oplyst at min boks var sat til registrering, så den skulle virke mellem kl. 11.oo og 12.oo i dag. Den virker stadig ikke.

Hvornår bestilte du? Jeg bestilte i mandags. Jeg undrer mig over det med den 2/5...jeg har endnu ikke set nogen andre der har fået en dato så langt ude i fremtiden :-)

Mandag formiddag.

Omdømme 7
Badge +7
 De får til på Tirsdag som der står i bekræftelsen, virker den så stadig ikke, så ryger den også tilbage. Virker den så, beholdes den i den gratis måned, har Foreningen så ikke en aftale om de Kr.30 til den tid, så ryger den også tilbage.

Omdømme 1
På YouSee' kundeservice side https://kundeservice.yousee.dk/tv/opsaetning-og-installation/opsaet-yousee-tv-boksen/opsaet-yousee-tv-boksen skriver de flg: "Ser du teksten Serialnumber not found på tv-boksen, skal du blot kontakte vores kundeservice på70 70 40 40 for at få aktiveret din tv-boks ."    NOT!!!

Se de andre svar i denne og andre tråde...

Om jeg begriber hvorfor de melder sådan noget ud, når det jo åbenlyst ikke passer.

Det er en ommer YouSee!

PeterH skrev:
På min ordrebekræftelse står der: "Din ordre udføres d. 21. april 2016" (fik dog boksen d. 19. april). Det er jo i dag, men den virkede ikke i morges.

Så virker den (endelig!) Så det lader til, at det er datoen på ordrebekræftelsen, som er afgørende.

Men det er altså for alt for dårlig service, at Yousee sender et produkt, som først virker flere dage senere.

Omdømme 6
Badge +1
Min virker stadig ikke, selv om der står 21. april på odrebekræftelsen.

Omdømme 3
Badge +1
Seneste update: efter tidligere i dag at have fået stillet 2/5 i udsigt ringede jeg ind igen tidligere på aftenen. Her kunne de oplyse at der på ordrebekræftelsen stod 21/4 og at jeg skulle tjekke i morgen eller mandag. Jeg tjekkede nu her for en time siden og den er sørme registreret og virker nu!

Man skal ikke give op og selv Yousees udvidede support har nok desværre ikke helt styr på datoerne - jeg tror de er godt pressede. 

Besvar