Spørgsmål

Ny tv-boks og Bravia sync

Hej

Jeg har et sony tv med bravia sync, og siden sidste opdatering af den nye tv-boks havde jeg problemer med at tv'et ikke kunde finde de andre tilsluttede enheder via bravia sync, så jeg prøved at tage hdmi stikket ud af tv-boksen, så fandt bravia sync alle de tilslutted enheder.
Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende?:D

37 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvis det skal løses nu, så er det sådan det gøres.
Omdømme 2
Badge
Min Bravia Sync er stadig i udu efter 1.20 opdateringen!?! Er det kun mig som stadig har problemer, som kun kan løses ved enten at frakoble hdmi-kablet i boksen eller slukke den helt?

Mystisk efter som YouSee skriver de har deaktiveret hdmi cec med seneste opdatering. Jeg har dog ikke prøvet at afmontere min adapter
Omdømme 1
Har lige fået min boks online i dag, og er også nysgerrig efter om problemer stadig må forventes i forhold til HDMI-CEC styring med v. 1.20 - det var også mit indtryk, at de ting var væk med den nye opdatering, men er nu i tvivl.
Mit setup er boks direkte til Philips 65PUS7601 TV med HDMI og lyd fra fjernsyn til Denon AVR-2113 via HDMI med ARC. Kan allerede se, at Yousee boks ikke kan fjernbetjenes med TV remote via HDMI-CEC, som forventet - så det er i hvert fald delvist slået fra. Ét problem jeg dog har konstateret er, at TVets fjernbetjenings knap "TV", som normalt gør jeg hoppe direkte tilbage til TV kanaler set på TVet (ikke gennem Yousee boksen) IKKE virker, hvis jeg har valgt Yousee boksen som nuværende signal kilde. Det virker ellers på andre signal kilder, inkl. andre HDMI-CEC integrerede enheder, som min Bluray afspiller f.eks. Så kunne tyde på, at det ekstra filter stik stadig er nødvendigt?

Derudover er det ikke klart for mig, om det andet diskussions punkt i øjeblikket vedr. meget lav lyd man kan opleve efter en standby/dvale, når man bruger ARC til at sende lyd til surrround anlæg også er relateret til HDMI-CEC eller ej, og om det også fikses på med HDMI filter stikket?

Hilsen
Allan
Jo, det virker fint hos mig nu.

Stig
Stadig problemer med HDMI-cec efter opdatering 1.20 her. æv

Har købt adapteren nu, men det er stærkt utilfredstillende.
Omdømme 2
Badge

Dvs adaptoren løser dit problem?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, det er der skrevet om tidligere i tråden.
Omdømme 2
Badge
Ja, det er der skrevet om tidligere i tråden.

Jeg ser ingen steder "1715660" skriver at adaptoren har løst hans problem. Jeg spørger om det, for at være sikker på, at hans problem er relatereret til hdmi-cec.
Omdømme 7
Badge +7
Den løser problemet for alle.
Omdømme 2
Badge
Den løser problemet for alle.

Læser du overhovedet hvad jeg skriver? Lad nu manden svare selv...

Indtil videre er CEC-problemerne løst. Det vil sige, at det uden tvivl er Yousee-boksen, som har forvoldt problemerne.
Omdømme 2
Badge

Indtil videre er CEC-problemerne løst. Det vil sige, at det uden tvivl er Yousee-boksen, som har forvoldt problemerne.

Det var bare det jeg gerne ville høre :)

Mine problemer kommer også tilbage, når adaptoren tages af.

YouSee stram op

Besvar