Svar

ny boks

Har fået en ny boks (ys4000),og jeg kan ikke få den startet. Der bliver ved med at komme frem, at der ikke er forbindelse til yousee   Har prøvet både med lan kablet og trådløs forbindelse, og der er forbindelse til internettet?Har også prøvet at genstarte både rotter og boks, men den bliver ved med at skrive at der ikke er forbindelse til yousee🤬

icon

Bedste svar af Forummanden 1 October 2022, 11:23

Se original

Denne tråd kan ikke kommenteres

21 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Hej, Yousee skal vist først aktivere boksen, før den virker, men er ikke helt sikker...

Omdømme 7
Badge +10

Forøvrigt behøver man sjældent at genstarte routeren/modemet hvis alle lamper lyser som de skal...

Omdømme 7
Badge +10

Hvis ikke den stater op med meddelesen. Denne boks er lukket. så er den aktiv.

Boksen er aktiv.

Omdømme 7
Badge +10

Prøv at slukke den, hold tænd knappen på fronten inde, tænd den, hold tænd knap inde til den booter, slip knappen.

Har du sat antennekablet i boksen? Ellers prøv det.

Omdømme 7
Badge +10

Den kan få netforbindelse uden, det er jo kun Flow TV den henter på den forbindelse, alt andet er via IP.

Det kan godt være, at boksen kræver et antennekabel (den mangler i hvert fald et eller andet). De har stadig en softwareopdateringstjeneste kørende via dvb-c. Det kommer an på, hvordan de har sat det hele op.

Prøv at slukke den, hold tænd knappen på fronten inde, tænd den, hold tænd knap inde til den booter, slip knappen.

Det vil jeg prøve 

Har du sat antennekablet i boksen? Ellers prøv det.

Det har jeg gjort. 

Hvordan kan jeg se om den booter?

Omdømme 7
Badge +10

Det kan man jo se på skærmen.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @thomas-71 

Fik du boksen til at virke?😊

Det vil stå på din ordrebekræftelse i forbindelse med bestilling af tv-boksen fra hvilken dato den vil virke og være aktiv. 

Hvis det bliver ved at drille, så vil jeg gerne tilbyde at vi får set på det- jeg afventer din melding.

Hej @thomas-71 

Fik du boksen til at virke?😊

Det vil stå på din ordrebekræftelse i forbindelse med bestilling af tv-boksen fra hvilken dato den vil virke og være aktiv. 

Hvis det bliver ved at drille, så vil jeg gerne tilbyde at vi får set på det- jeg afventer din melding.

Hej Kasper nej den vil ikke virke,men der en teknikker, som ringer torsdag. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @thomas-71 

Det lyder godt - så er der en løsning undervejs😊

@Kasper Er antennekablet et krav for at kunne starte en (nymodtaget) boks op? Jeg mindes, at der engang var et krav (Humax 2000?)...?

Omdømme 7
Badge +10

Humax boksene, 5000 undtaget skal have forbindelse via Coax. 4000 boksen adskiller sig ikke fra 2000 på den måde, forskellen er kun at 4000 er en Cloud Recorder.

Ja, 4000-boksen kan modtage dvb-c-signalet. Det er dog ikke nødvendigvis det samme som at “kablet er et krav for at starte boksen op”. Det om det er et krav eller ej er essentielt i forbindelse med fejlsøgning (f.eks. i denne tråd).

De har vist også brugt at sende 4000’eren ud til fiber-kunder, før 5000’eren kom til verden. At den her kan starte uden dvb-c-signalet kan forklares med (hvis det altså forholder sig sådan), at boksen kan se, at den ikke er installeret hos en coax-kunde.

Fodnote: Jeg tænkte tanken i starten af tråden, at et dårligt signal også kunne være synderen, hvis altså kablet er et krav. Så af ren nysgerrighed kunne det være rart med en fuldstændig forståelse af boksens krav til opstart (dvb-c, internetforbindelse hjem til Yousee, etc).

Omdømme 7
Badge +10

Når 4000 boksen bruges på Fiber, så er den lige som 5000 en ren IP boks, TV kanalerne leveres af  Routeren.

Omdømme 7
Badge +9

@KasperEr antennekablet et krav for at kunne starte en (nymodtaget) boks op? Jeg mindes, at der engang var et krav (Humax 2000?)...?

Humax boksene, 5000 undtaget skal have forbindelse via Coax. 4000 boksen adskiller sig ikke fra 2000 på den måde, forskellen er kun at 4000 er en Cloud Recorder.

Ja, 4000-boksen kan modtage dvb-c-signalet. Det er dog ikke nødvendigvis det samme som at “kablet er et krav for at starte boksen op”. Det om det er et krav eller ej er essentielt i forbindelse med fejlsøgning (f.eks. i denne tråd).

De har vist også brugt at sende 4000’eren ud til fiber-kunder, før 5000’eren kom til verden. At den her kan starte uden dvb-c-signalet kan forklares med (hvis det altså forholder sig sådan), at boksen kan se, at den ikke er installeret hos en coax-kunde.

Fodnote: Jeg tænkte tanken i starten af tråden, at et dårligt signal også kunne være synderen, hvis altså kablet er et krav. Så af ren nysgerrighed kunne det være rart med en fuldstændig forståelse af boksens krav til opstart (dvb-c, internetforbindelse hjem til Yousee, etc).

Hej @Forummanden 

Radiomanden skriver det rigtige her i tråden✅

Du skulle umiddelbart godt kunne sætte tv-boksen boksen op uden at have antennekabel i, men du kan så bare ikke bruge boksen ordentligt udover til de IP-baserede tjenester. 

Det er rigtigt at YS4000 boksen også kan køre på fiber og DSL, men det er så med en lidt anden firmware der er kodet hertil.

Hvis der ikke bruges et ordentligt antennekabel og der er for dårligt signal, selvom der sidder et antennekabel i, så kan boks godt give meldingen om, at der ikke er noget antennesignal.

Var det svaret på det der søges @Forummanden ?😊

Var det svaret på det der søges @Forummanden ?😊

Ja, hvis boksen ikke har brug for at downloade noget fra den tilknyttede dvb-c-tjeneste ved modtagelse, så kan manglende kabel/dårligt signal i hvert fald ikke forklare problemet i denne tråd. 🙂

Jeg opdaterer lige indlægget, så alle ved, hvad jeg mener…

På 418 MHz ligger der en tjeneste (en “kanal”), hvor Humax 4 kan downloade fra, men hvis boksen godt kan starte op uden, så er alt jo godt. :-)