Spørgsmål

Mangler undertekster på viasat film kanaler samt cmore kanaler

Hejsa, ville bare høre om nogen havde en ide til hvordan jeg kan få undertekster tilbage på disse kanaler? Inden ændringerne her i 2020 havde jeg i forvejen cmore series og cmore first hvor undertekster fint kom frem, men nu kommer de ikke længere frem og de kommer heller ikke på de der viasat film kanaler vi har fået. Det skal siges at mit problem er på TV’et i stuen, et panasonic tv med kortlæser og yousee kort.

På mit LG TV i soveværelset som også har kortlæser med yousee kort det kommer underteksterne fint frem på alle kanalerne. Ved ikke rigtig hvad jeg kan gøre, har prøvet at tænde og slukke for TV men hjalp ikke. Mon det vil hjælpe hvis jeg tager strømmen helt fra den nogen sekunder? Eller vil det hjælpe hvis jeg laver en helt ny kanal indlæsning ? Ville dog helst hvis jeg kunne slippe for at skulle læse alt ind forfra og sortere.

17 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5

:relaxed: LG. 
Undertekster kan findes på knappen "Q.Menu", men der kan også være en separat knap der blot hedder "Subtitles". Kan du bruge dette  Eller måske her. https://www.lg.com/dk/support/manuals

Som sagt virker det fint på mit LG TV, det er på mit Panasonic TV i stuen den er gal. Teksterne plejer komme frem automatisk, ikke noget jeg selv skal slå til. Trykker jeg på knappen option er der en der hedder av indstillinger, derinde står den allerede til dansk undertekst (der kan vælges mellem de nordiske sprog) der kommer bare ingen tekster frem på skærmen.

Omdømme 5
Badge +5

Når beklage jeg  så, måske der sidder en herinde  med et godt forslag. 

Omdømme 7
Badge +7

Subs på Panasonic, brug STTL knappen.

Subs på Panasonic, brug STTL knappen.

Fedt det virkede, sjovt det kun er de kanaler den var gal med, men måske anden måde undertekster fungerer på når det er tv2 og dr, tv3 og andre var også ok.

Men fedt nu virker det igen, må ha kommet til at slå dem fra på et tidspunkt.

Forresten ved du om man kan gøre teksterne lidt mindre? De ser lidt store ud synes jeg, plus ville godt have dem lidt længere ned i bunden af skærmen så de ikke står oppe i billedet når der vises film i bred format med sort bjælke i top og bund. Kunne være rart at få teksterne ned i det sorte.

Omdømme 7
Badge +7

STTL er DVB tekst funktikon, andre kanaler bruger Hardmatting, der kan ikke ændres på tekst.

Okay godt at vide, kan se cmore tror jeg det var har de der tekster med sorte bjælker bag, synes ikke det er så kønt, ville ønske de ændrede.

Omdømme 7
Badge +6

Viasat Film og C More kanalerne benytter heller ikke samme undertekst format.

Viasat Film benytter DVB og C More benytter SRT.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Tom-H 

Jeg håber du fik aktiveret underteksterne :) 

Markér gerne bedste svar, hvis en af svarene i tråden hjalp dig.

Hos min Prosonic er der en tast hvor der står Lang på  . Det betyder Languade for sprog. Dermed kan man få underteksterne frem . Det er på fjenbetjeningen det står . Der er jo ingen taster på TV  et 

Hej, jeg har et philips tv her som vi ikke helt ved hvad vi skal gøre. Nogle som har en løsning på dette? evt en guide til det?

På forhånd tak :)

Omdømme 7
Badge +7

Kan ikke forestille mig andet end at det fremgår af manualen.

Omdømme 7
Badge +6

Hvis det er for problematisk at hitte ud af med C More, så kan man blot aktivere tekst-tv og taste 599

Så kommer der Danske undertekster på.

Metode kan IKKE anvendes til Viasat Film kanalerne, der er i nød til at studere manualerne for jeres TV’ere for hvordan man får undertekster på.

Jeg har også et mindre Plillips TV . Der gik alt af sig selv . Men ved  et større Prosonic skulle jeg lave en ny kanalsøgning , for at få de nye frem . 

Har et Panasonic tv hvor der ingen undertekster er på Viasat Family og de kanaler, indstillingerne er sat rigtigt til det, hvorfor dukker det ikk op alligevel så? 

Har et Panasonic tv hvor der ingen undertekster er på Viasat Family og de kanaler, indstillingerne er sat rigtigt til det, hvorfor dukker det ikk op alligevel så? 

Lige meget fandt ud af det "Sttl"knappen udgjorde dét 

Tekster Visat film deres danske film? 

Mvh Thor. 

Besvar