Mangler du undertekster?


Omdømme 6
Badge +6
Mangler du undertekster på dit tv, så kan det skyldes at du skal aktivere dem først.

Der findes rigtig mange forskellige fjernsyn, så der findes mange forskellige metoder til, hvordan du aktiverer dem - det kommer nemlig helt an på dit fjernsyn.

nyere Samsung TV kan du aktivere dem på følgende måde:
  1. Tryk på knappen "Ad/Subt" i bunden af fjernbetjeningen
  2. Aktivér herefter undertekster

Virker det ikke, så tjek at sproget står korrekt til dansk eller forsøg at slå fra/til igen.

LG kan du gøre følgende:
Undertekster kan findes på knappen "Q.Menu", men der kan også være en separat knap der blot hedder "Subtitles".

Vi samler her jer brugeres input om andre fjernsyn:

Radiomanden om Ældre Samsung og Panasonic TV:

På ældre Samsung er det under Menu -> System, på Panasonic er der på STTL på Remoten.

Per K om Sony:

På Sony TV er det ikke altid det samme angående DVB undertekster, for de ELSKER at ændre deres fjernbetjenere og hvordan funktioner fungerer fra model til model.
Men ved rigtig mange af de lidt ældre TV modeller er der en tast med en TV skærm, der har en stiplet linie som indikation for undertekster. Den findes typisk lige ved siden af AUDIO tasten.


Johannes316 om Phillips:

Jeg har et Philips fra 2012 - På fjernbetjeningen nederst til venstre tryk på knappen "subtitles", og frem kommer tre muligheder. 1. undertekster fra - 2. Undertekster til. -.3. Automatisk....
Min stod på automatisk og virker på andre kanaler, men ikke på Viasat Film Premiere, så jeg satte den på 2. Undertekster til, og vupti kom underteksterne.


Tak for jeres input!

Sidder du med et andet mærke tv, så del gerne metoden til hvordan du har aktiveret dem, så opdaterer jeg denne tråd med jeres input, så det kan hjælpe andre brugere :)

Vh

30 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +1
.Det kræver jo desværre, at der skal ansættes nogen til at teste det, og det er der kun på DR og TV2
jeg har et LG tv hvordan for jeg undertekst på viasat kan ikke finde min manuel

Det kan variere lidt fra tv til tv, men typisk skal du finde en menu-knap (evt. Q.Menu) på din fjernbetjening, og derefter bør der komme noget frem omkring undertekster på skærmen.
der kommer ikke noget fre,m om underteksterne h erik
Omdømme 6
Badge +6
Hejsa,

På LG-TV er det meget forskelligt. Jeg har både oplevet, at undertekster kan findes på knappen "Q.Menu", men der kan også være en separat knap der blot hedder "Subtitles".

LG har en ret fin hjælpeside, hvor man kan finde manualen til sit TV i PDF-form. Blot gå til http://www.lg.com/dk/support/manuals og find din TV-model. Herefter kan du hente manualen på dansk, og når du har åbnet dokumentet, så tryk "CTRL+G", hvorefter du kan søge på "Undertekst" i selve dokumentet. På den måde kan du hurtigt finde alle de steder ordet "Undertekst" er brugt, og derved også løsningen :)

Håber det kan hjælpe jer lidt på vej - hvis løsningen er anderledes end dem beskrevet her i tråden, så smid endelig en kommentar, så din løsning også kan hjælpe andre :)

Vh
Mit lg kom til at virker med subtitles tak for hjælpen h erik
Badge

Hvor er den knap (LG tv): Undertekster kan findes på knappen "Q.Menu",

Besvar