Spørgsmål

Manglende undertekster på bl.a. BBC Brit og Viasat Nature

Omdømme 3
Badge

Vi har haft 3 humax 2000 bokse i flere år med samme problem. Har nu udskiftet den ene til 4k boksen humax 4000, for at se om det hjalp.

Vi oplever HVER ENESTE DAG, at teksterne ikke kommer frem på de kanaler og nogle gange kan jeg få dem frem ved at genstarte boksen. Sker også på cmore en gang imellem 

Jeg kan få tekster frem igen ved at trykke følgende på fjernbetjeningen:

Menu, indstillinger, ok, pil venstre 2 gange, pil ned, ok, pil venstre, pil højre, tilbage og tilbage. I alt 11 tryk på fjernbetjeningen.

Så kommer teksterne som regel frem på udsendelsen og har sparet de ca. 2-3 minutter en genstart tager.

Dette sker på begge typer bokse og de er helt nye og opdateret og genstartet næsten hver dag pga dette. Oplever også at teksterne bare stopper med at blive vist efter noget tid og jeg så må trykke 11 gange eller genstarte.

Er der nogen andre herinde som har oplevet dette ? 

Har skrevet til Yousee flere gange på Facebook og deres kundeservice i gennem årene, men der sker intet andet end deres std. svar, om jeg har rigtige kabler og prøv at genstarte

10 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +5

:slight_smile: Er nogle forslag her.  https://kundeservice.yousee.dk/tv/brug-tv/funktioner-tv-boks/humax/undertekster/art Og 2. https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes-problem/genstart. Er er muligt at Gendan Boksen, til fabriksindstillinger i forslag 2. Sidste mulighed. følg vejleding vedr optagelser osv. Og Hjælper intet er det givet kun youSee kundeservice tilbage igen. https://kundeservice.yousee.dk/contactus

Måske andre bruger herinde har forslag. 

Omdømme 7
Badge +3

Selv om undertekster er valgt generelt under menu > indstillinger, kan undertekster være slået fra i den enkelte kanal. Og selv om undertekster er slået til i den enkelte kanal vises underteksterne muligvis ikke.

Dette gælder for TV-boksen YS-4000:

Check først om undertekster er slået til i den enkelte kanal. Tryk på OK-knappen på fjernbetjeningen og vælg derefter de tre prikker til højre. Er undertekster slået fra,, så slå dem til. Hvis de er slået til, men ikke vises, så slå dem fra og slå dem derefter til igen. Så plejer de at blive vist.

Det forudsætter naturligvis at der udsendes undertekster til det pågældende program på kanalen.

Omdømme 3
Badge

Takker for svarene, men begge er ting jeg har prøvet og stadig gør flere gange hver måned. 

Vi har haft problemet i 3 år og håbede at 4k boksen ikke havde problemet. Begge typer boks burde ikke skulle genstartes dagligt for at få tekst på de kanaler.

Er næsten mere interesseret i om det kun er mig der har problemet, for alle de løsninger I kan foreslå er allerede afprøvet, og yousee har ikke kunne afhjælpe dette problem.

Omdømme 6
Badge +5

Takker for svarene, men begge er ting jeg har prøvet og stadig gør flere gange hver måned. 

Vi har haft problemet i 3 år og håbede at 4k boksen ikke havde problemet. Begge typer boks burde ikke skulle genstartes dagligt for at få tekst på de kanaler.

Er næsten mere interesseret i om det kun er mig der har problemet, for alle de løsninger I kan foreslå er allerede afprøvet, og yousee har ikke kunne afhjælpe dette problem.

Nu har jeg selv teste på Viasat Nature, det er muligt at på nogle programmer eller udsendelser at teksten kan være forsinket. Men sådan overordnet set herfra virker det ganske fint. Men fortsætter det hos dig med. manglerne undertekster på flerer kanaler. kunne du prøve at rette henvendelse igen til youSee Kundeservice igen. Måske de har en forklaring til emnet. 

God dag. 

Omdømme 7
Badge +3

Hej, back igen, på begge kanaler virker undertekster her på min 4000 boks.

Omdømme 6
Badge +5

Hej, back igen, på begge kanaler virker undertekster her på min 4000 boks.

Ok Jorn-Hansen har kun Viasat N. Virker også fint her. 

Omdømme 7
Badge +3

Jeg testede lige igen her til morgen, virker stadigvæk…

Hvis man i Indstillinger menu har sat undertekster til Ja og på selve kanalerne trykket OK og de 3 prikker og sætte det til der, skulle det virke, ellers ved jeg ikke...

Omdømme 6
Badge +5

:slight_smile: Har også brugt samme fremgangs måde Jorn- Hansen som dig.

I Boksen virker ganske fint har kun Viasat Nature, her og har oplevet at undertekster er på nogle udsendelser. og programmer kan være lidt forsinket. men ikke ofte.  

Omdømme 3
Badge

Takker for at I har tjekket det. Desværre er problemet der stadigvæk og jeg genstarter dagligt og har gendannet et par gange, men det sker stadig flere gange hver dag.

Må nok bare acceptere at det er et meget lokalt problem, som ikke burde være muligt

Omdømme 6
Badge +5

Takker for at I har tjekket det. Desværre er problemet der stadigvæk og jeg genstarter dagligt og har gendannet et par gange, men det sker stadig flere gange hver dag.

Må nok bare acceptere at det er et meget lokalt problem, som ikke burde være muligt

:slight_smile: Det vare så lidt da, Er underligt du bliver ved ikke at have undertekster på de nævnte kanaler håber der kommer en løsning. Og det bliver løst. louby. 

Besvar