Svar

Manglende TV kanaler (uden boks)

Omdømme 1
Badge

Jeg har følgende setup:

Yousee Fuldpakke

Stue: Tv gennem en HUMAX boks med HD. Fungerer fint ift denne tråd.

Soveværelse: TV direkte fra væg stikket (i en Samsung Smart TV af ældre dato ca 5-7 år).

Siden Dec har vi mistet en del kanaler. Jeg har 2 gange været i kontakt med support, men ingen af løsningerne har virket. Jeg har både forsøgt med nyt kabel (Yousee ready) for afskærming, også samtidig med at have fjernet kablet fra stuen (så den ikke stjæler noget af kraften), samt at have gen-indlæst kanal listen mange gange.

Kanalerne der er mangler er:

TV2 Zulu

Tv2 News

Tv3+

TV3 Puls

Tv2 Fri

Tv3 Sport

TV3 Max

Tv2 Sport

Viasat Golf

VH1

BBC Britain

plus diverse børnekanaler som Disney XD, Disney Jr mfl.

Alle de ovenstående fungerer fint via boksen i stuen, så det bør ikke være pakken den er gal med.

Jeg er naturligvis nervøs for at få en service tekniker ud for aå at blive bonget pga mit eget udstyr, men indtil videre har supporten ikke kunne hjælpe mig.

What to do? Skal der en forstærker på så signalet fra teknikskabet bliver stærkere, og evt lægge denne forstærker på loftet?

Vi har boet her i 7 år, og det er først opstået i slutningen af sidste år.

Hjælp søges, tak

Mvh Rune

icon

Bedste svar af Persen M 21 april 2020, 12:34

Prøv at sætte den Humax box til inde i soveværelset for at se hvad der sker.

Hvis det virker med kanalerne der på boksen, så kan det i hvert fald udelukkes at det er selve kablet til værelset og antennedåsen at den er gal med.

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6

Hvis det virker med kanalerne der på boksen, så kan det i hvert fald udelukkes at det er selve kablet til værelset og antennedåsen at den er gal med.

Omdømme 7
Badge +8

Har du BlandSelv!

Omdømme 6
Badge +3

Har du BlandSelv!

Trådstarter siger fuld pakke haves. 

Omdømme 1
Badge

Har du BlandSelv!

Nej, ingen bland selv. Det er ikke muligt med mit abonn. desværre

Omdømme 1
Badge

Det er da ihvertfald nemmere at prøve end at skulle rode med en forstærker på loftet, så jeg giver det et forsøg :thumbsup:

Omdømme 7
Badge +8

Fir st se om det er galt uden boks, kan du vare prøve det TV med boksen, men direkte uden boks. 

Omdømme 2
Badge

Det er da ihvertfald nemmere at prøve end at skulle rode med en forstærker på loftet, så jeg giver det et forsøg :thumbsup:

Virkede det så?

Jeg mener boksen altid loader kanalerne på de krypterede kanaler, der ligger krypterede og ikke krypterede kanaler. De krypterede kanaler ligger i grundpakken. 

Hvis boksen virker i værelset så er du nok på en grundpakke og så må du snakke med support igen ville nok være godt for at få det løst 😀

Omdømme 4
Badge +3

Hej Rune

Har du forsøgt med Persens råd? Og oplever du stadig problemerne? ​​​​​​

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Rune Andreasen 

Jeg har markeret Persens svar som det bedste svar :relaxed: Jeg håber du fik det løst. 

Omdømme 1
Badge

Hej Persen,

Det er nu forsøgt, og kanalerne bliver indlæst fint, som de skal, når boksen er sat til i soveværelset.

Der er muligvis en enkelt undtagelse med Disney Channel Extra, hvor der står der ikke er kontakt til Yousee? Jeg ved ikke om der er behov for at den er koblet på internettet lige til den kanal, men de andre kanaler på min liste ser ud til at fungere fint. Ingen TV guide dog, hvilket er lidt sjovt eftersom jeg uden boks faktisk godt kan få en TV guide frem, selv med de kanaler som den så ikke kan indlæse når kanalen bliver valgt.

Forslag til hvad jeg så gør? På forhånd tak,

@Ozcan  @Kasper 

Omdømme 7
Badge +6

Det kan godt tænkes den manglende internet forbindelse at Disney XD (hedder den vist nok) ikke kan vises, når boksen siger at der ikke er forbindelse til YouSee, for det er en boks der kræver adgang til internettet for at fungere helt optimalt, det er også her at den henter al dens EPG data.

Men det er i hvert fald konkluderet med de andre kanaler, at det ikke er kablet eller antennedåsen at den er gal med når de godt kan ses uden problemer på boksen.

Indsnævringen kunne være at det er selve Samsung TV’et at den er gal med, en defekt tuner eller noget andet i dens print dele der er kaput. Det kan kun undersøges ved at du så tager det TV med ind i stuen og sætter det direkte til der hvor at signalet kommer ind i huset for at se om de manglende kanaler kan ses der.

Omdømme 1
Badge

Det kan godt tænkes den manglende internet forbindelse at Disney XD (hedder den vist nok) ikke kan vises, når boksen siger at der ikke er forbindelse til YouSee, for det er en boks der kræver adgang til internettet for at fungere helt optimalt, det er også her at den henter al dens EPG data.

Men det er i hvert fald konkluderet med de andre kanaler, at det ikke er kablet eller antennedåsen at den er gal med når de godt kan ses uden problemer på boksen.

Indsnævringen kunne være at det er selve Samsung TV’et at den er gal med, en defekt tuner eller noget andet i dens print dele der er kaput. Det kan kun undersøges ved at du så tager det TV med ind i stuen og sætter det direkte til der hvor at signalet kommer ind i huset for at se om de manglende kanaler kan ses der.

Men det kan vel ikke være en defekt tuner, eftersom nogle kanaler godt kan vises? Jeg har jo DR1, DR2, Xee, TV3, Ramasjang og få ekstra?

Kan du se kanalerne uden boks i stuen?

Omdømme 7
Badge +6

En defekt tuner kan godt være en årsag også, for det har jeg haft oplevet med en Dreambox PVR jeg en gang havde, hvor at der var en stavl kanaler der pludselig ikke virkede. Men her var jeg så bare så heldig med den PVR at den havde en udskiftelig tuner, for problemet blev løst da jeg erstattede den med en ny tuner.

BH81s teori lyder dog mere sandsynlig. Teorien går på, at alle kanaler i grundpakken kan ses, mens der ikke er signal på mellempakken og fuldpakken.

Besvar