Spørgsmål

Lyd kører op og ned

Jeg har LG fjernsyn og JVC soundbar som har kørt uden problemer. Nu har fået en Humax tv-box. Nu kører lyden op og ned. Hvad gør man ved det ? Jeg har været igennem alle indstillinger og alt ser rigtigt ud. Jeg har også slukket helt ned og alt er opdateret.

25 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hvad er Humax´en stillet til, Surround eller Stereo.? Går lyden direkte til Soundbar eller til TVet.?

Humac står til surround. Soundbaren går direkte til tv med HDMI stick 

Omdømme 7
Badge +7

Indstil til Stereo. Hvor er boksen tilsluttet.? Til TVet.?

Boxen er tilsluttet tv

Omdømme 5
Badge +5

Er lyden sat til Stereo i din Humax,  under Indstillinger lyd og lydspor måske.

Og er syntolkning lyd, slået fra 

Omdømme 5
Badge +5

Er lyden sat til Stereo i din Humax,  under Indstillinger lyd og lydspor måske.

Og er syntolkning lyd, slået fra 

Er dette brugbart dette tidligere opslag https://forum.yousee.dk/bredbaand-oevrigt-40/lydproblemer-efter-opsaetning-af-tv-boks-101051

Jeg har prøvet at sætte lyden på stereo uden resultat. lyden kører fortsat op og ned. Kan boxen være i stykker. Inden jeg fik box

en virkede lyden perfekt ?

Omdømme 7
Badge +7

Hvordan er lyden uden Soundbar.? Hvordan er den direkte til Soundbar.?

Lyden uden soundbar er ok, men naturligvis ikke den klang samt dybde.

jeg forstår ikke det andet spørgsmål desværre 

Omdømme 7
Badge +7

Hvordan er lyd direkte til Soundbar.?

Lyden på soundbaren er fantastisk, men får de her udfald hvor lyden går ned og op. Det sker ikke i et fast mønster. Nogle gange med 4-5 minutters intervals og andre gange ½ time ?

Omdømme 7
Badge +7

Hvad der vides: TV boks via TV til Soundbar, Lydproblemer, TV boks direkte til Soundbar, lydproblemer, TV boks til TV uden Soundbar, ikke lydproblemer, lyd fra TV til Soundbar uden boks, ikke lydproblemer, så er det heller ikke Soundbar der er problemet.

Derved kan det udledes, at fejlen heller ikke er TVet, og at det heller ikke er TV boksen.

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Lyder mærkeligt, har hørt om at nogen som har oplevet at lyden selv skrue op og ned. I  JVC soundbar. Under Lyd.  Advancerede indstillinger -> avanceret automatisk lydstyrke? Den er der jo for at skrue op / ned, når lydstyrke varierer på udsendelse. Ved ikke om det er brugbart og en løsning. Og en mulighed i din model.

Tak for svaret. På mit tv under lyd er følgende indstilling muligt:

Lydudgang: Optical/HDMI ARC (Jeg bruger HDMI stick)

DTV-lydindstilling: Automatisk

AV Synk-justering: Fra

Omdømme 5
Badge +5

Ok har du  indstille TV'et, til at lyd skal komme fra sound baren. Er der en mulighed for dette.

Ja det er den indstillet til og deaktiveret lyd fra fjernsyn.

Omdømme 5
Badge +5

Så din JVC soundbar indstillinger. er også i orden så. Lydmæssigt  Jeg tænkte hvis 

Lyden kører op og ned var det jo en mulighed 

Ja indstillingerne er dem som der anbefales. Det har jo virket i 2 år, indtil jeg fik Humax tv box fra Yousef, Har der været problemer med den ?

Omdømme 7
Badge +7

Der er jo fundet ud af, at når det er lyd direkte fra TVet så er der ikke problemer, ligeledes når det som du skrev er lyd direkte til Soundbar, så er der heller ikke problemer.

Så løsningen må jo være at føre lyden fra Humax´en direkte til Soundbar.

Jeg får ingen lyd ud når jeg kører igennem Humax box. Jeg har nu sat min soundbar til et andet tv hvor jeg også har soundbar og her spiller den perfekt. Problemet er den hvor Humax bogen er tilsluttet, så det må da være den som er problemet. Jeg har sikret mig at der er fuld internet på 115/115

Hvad mere kan jeg forsøge ?

Omdømme 7
Badge +7

Det kan jo ikke være Humaxen der er problemet, når der ikke er lydproblemer når det der fra TVet uden Soundbar, og som du skrev når lyd er direkte fra Humaxen til Soundbar.

Omdømme 5
Badge +5

Flemming02 i dette link jeg lægge ind længere op. Skrives der fra en Forumbruger at vedkommende bruger et special kabel fra TV til sound bar.

Jeg har nu kørt lyden fra Humax gennem soundbar og nu virker det perfekt. Tak for hjælpen, den har været en fornøjelse.

TAK

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Godt at høre at, du fik det til at virke Flemming02. 

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Flemming02 

Tak for din tilbagemelding! Dejligt du fik det løst :smiley:

Hvis en af svarene i denne tråd førte til løsning, så markér rigtig gerne svaret som bedste svar :relaxed:

Besvar