Spørgsmål

kanaler

Hvorfor er der flyttet rundt på kanalerne??????

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Det burde kun ske en gang om året, men hvorfor der så tilsyneladende så er blevet det nu, kan der ikke herfra svares på, da det ikke er noget vi brugere har med at gøre.

Omdømme 7
Badge +3

Hvis man selv har lavet en kanalsortering eller en favoritliste kan årsagen være at en opdatering af kanalerne har påvirket den brugeroprettede kanalrækkefølge. I mange tilfælde, både på TV-bokse (herunder YouSee YS-4000 boksen) og på TV-apparater, findes en funktion til kanalsortering, så kan man flytte rundt på kanalerne, så de kommer lige i den rækkefølge, man ønsker. Måske findes der også en mulighed for en favoritliste (ikke på YouSee TV-boks YS-4000), hvor indhold og rækkefølge bestemmes af brugeren selv.

Omdømme 7
Badge +7

Det er muligt på TVer at ligge kanaler i ønsket rækkefølge, på nogle er det nemt på andre lidt mere besværligt. På Humax boksene er det Super nemt.

Tak for svar. Jeg har kontaktet kundeservice, for de forskellige kanaler sendes heller ikke i HD

og der er derfor dårlig billedkvalitet, da jeg åbnede yousee app’en for at se om det var det samme,

skrev den noget om “mine nye kanaler i tv-pakken” og jeg har ikke bedt om at lave noget om.

Omdømme 7
Badge +7

Der er kun en lille håndfuld kanaler der ikke er i HD, alle andre er. App'en meddeler nye kanaler i tv-pakken når den opdaterer.

Der har bare altid stået HD ved kanal navnet, det har jeg også tjekket på en meget fornylig optaget udsendelse at der gør og billedkvaliteten er blevet væsentlig ringere f.eks. på tv2 hvor jeg har sammenlignet med at se det på tv2play.

Omdømme 7
Badge +7

TV2 og alle deres kanaler samt DR og deres kanaler samt andre har kun deres kanallogo, der står IKKE HD på kanalerne.

dsl-tv? På grund af begrænset båndbredde, ligger alle kanaler også i en SD-udgave/lavere bitrate end normalt (det gjorde de i hvert fald engang). Jeg har ikke prøvet produktet, men det kan sagtens være, at HD-udgaverne hedder noget med HD i kanallisten.

Hvis boksen ser SD og HD som to forskellige kanaler, så bliver de sikkert også tildelt forskelllige kanalnumre. Hvis der er sket noget med telefonlinjen, således du er på nedsat hastighed, kan det måske forklare fænomenet. Et gæt. 🙂

Besvar