Svar

Kan Yousee ikke fejlsøge på Antennestik hvis kunde ikke har bredbånd hos yousee


KAN YOUSEE IKKE FEJLSØGE PÅ ANTENNESTIK HVIS KUNDE IKKE HAR BREDBÅND HOS YOUSEE 

MEN KUN TV-PAKKE ???

icon

Bedste svar af Radiomanden 31 July 2021, 17:21

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der er ikke noget i den anden ende der kan svare, det kan et Modem.

D.v.s. YouSee kan ikke måle om signal er ok ud til kunden ?

Kunden har Mob.Bredbånd.

Hvis der er en yousee-tv-boks med internet, burde de kunne trække informationer ud af den. De kan teknisk set også trække data ud af naboernes bokse og modemmer, for at se om der er et problem i området. Jeg ved ikke, hvor meget deres supportafdeling har adgang til af overvågning.

Omdømme 7
Badge +7

Det giver jo ingen indikering om hvordan det er med Coax forbindelsen ved at kontakte en boks over nettet.

Jo da.

Hej Forummanden

Der er ingen boks. Adgangen til TV’et er direkte fra Antennestik via et antennekabel (YouSee/Stofa godkendt). Ingen boks.

Omdømme 7
Badge +7

Som tidligere skrevet så kan der ikke måles noget, når der ikke er noget der kan svare tilbage.

 

Det vil sige måling/fejlsøgning skal foretages hos kunden !

Omdømme 7
Badge +7

Ja, det er det der normalt gøres. Så kan der ses om signalet er svagt, om der er indstråling, og hvad ellers der kan være problemet.

Husk at hvis fejlen/problemet er på din side, så koster det.

Omdømme 3
Badge

Hvilke fejl oplever du da ? 

Går ud fra det noget med tv-signalert, flimmer, hakker eller ?

De fleste tv i dag har faktisk en menu hvor du kan se signalkvalitet, styrke og bit fejl. 

I langt de fleste tilfælde så det antennekablet er ikke er i en go kvalitet eller gået i stykker. Det kan også ske at selve antennestilket er bøjet i tv'et eller i antenne udgangen. Ud over det skal man også være sikker på hvor hovede kablet kommer ind i huset/lejligheden og sikker sig hvordan dette bliver fordelt.

Jeg har for eksempel en forstærker/fordeler på og der kan også være fejl på sådan en, så der mange muligheder for fejl som du selv skal stå for. Ellers vil du ende med en regning og det ikke billigt. 

 

Hej PW,

DE FEJL DER KOMMER ER: 

BILLEDE KRYSTALLISERER FORNEDEN OG LYD FORSVINDER.

DET KAN SKE HVER DAG OG PÅ FORSKELLIGE KANALER !

PROBLEMERNE OPSTÅR BÅDE PÅ TV I STUEN OG TV I KØKKEN. BEGGE TV’ER ER NYE FRA SEPT.20.

BEGGE ER SAMSUNG SMART-TV

Omdømme 7
Badge +7

Når der er pixelering, så er det tegn på at der modtages enten et dårligt signal eller at der er forstyrrelser, du kan gå ind i menuen som vist på billedet og se styrken på signal og kvalitet samt BER.

Det er underordnet om TVet er det ene eller det andet og om der er smart eller dumt. Nogle TVer er dog mindre følsomme end andre.

Hvad er der indtil videre gjort for at undersøge problemet.?

Antennemand har været og målt i formiddag, begge fjernsyn, været på loftet, fint signal herinde, så det er ude det er galt.

SÅ NU SKAL YOUSEE PÅ BANEN !!!

 

Omdømme 7
Badge +7

Så kontakter du teknisk support i morgen og få en tid til en teknikker.

Hvordan er det konstateret at dine installationer er som de skal.?

Hej Radiomanden,

Jeg har ikke forstand på det tekniske, så hvad den lokale fagmand har udført af tests, aner jeg

ikke. Men har er dygtig på det område !

Omdømme 4
Badge +3

Hej @JBN52 

Har du været i kontakt med vores tekniske afdeling for at undersøge det nærmere? 

Hej Ozcan,

Tekniker var i nærheden og blev kaldt til for at tjekke den fælles udendørs boks ved vejen.

Nu afventes om fejl opstår igen!

Besvar