Spørgsmål

Kan naboen hacke tv kablet der går igennem hendes lejlighed, før det kommer til min lejlighed, så mit billede bliver dårligt?

• Udforsker
  • 12 kommentarer

Mit tv billede bliver periodisk dårligt. Hedder vist pixellerer. Flimrer. Billedet hakkes i mange stykker.

Vi har lagt mærke til at det især sker, når der er nogen i nabolejligheden, som tv kablet går igennem.  Naboen lejer lejligheden ud til skiftende kortvarige ophold. Når der er tomt, er der ikke problemer med tv. 

Kan det tænkes at måden de kobler sig på kablet, kan ødelægge billedet ? Hvis de bruger en uautoriseret metode? Snyder sig ind. Hacker.

Det er yousee kabel tv.

Tv apparatet fungerer ellers perfekt. 10 år gammel Samsung series 7.

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Det lyder mærkeligt, men hvis det er et gammelt, ikke længere lovligt, sløjfeanlæg så er det ikke utænkeligt, det er du nødsaget til at tage op med den ansvarlige for udlejning, så det kan blive undersøgt og sætte en stopper for det.

Hvordan får du i øvrigt leveret internet.?

Internet er det samme kabel.

Jeg tror YouSee installerede kablet for 20 år siden eller mere.

Omdømme 7
Badge +7

Hvis det er Bredbånd via Coax, så er det ikke et sløjfeanlæg, det er ikke muligt med Bredbånd på et sådan.

Du må have fat i din udlejer angående problemet.

Mht. sløjfeanlæg, så er det ikke noget problem at have internet. Kabeltv-nettet er faktisk et stort støjfeanlæg. Af andre årsager, går det lokalt over i en stjerne-forgrening der, hvor folk kobles på.

Omdømme 7
Badge +7

Der var ejendomme her i byen der havde Sløjfeanlæg, de kunne ikke få Bredbånd via Coax før det var bygget om, de gik så på Fiber i stedet for.

Der er stjerneanlæg, sløjfeanlæg og anlæg uden returvej. Et (lokalt) sløjfeanlæg kan sagtens have returvej.

Omdømme 7
Badge +7

Hej i tråden 

Jeg kom lige til at tænke på om løsningen kunne være noget så simpelt som et nyt YouSee Ready antennekabel der skal til?:relaxed: Måske kan denne guide hjælpe.

Besvar