Svar

Kan ikke afspille visse optagelser på Humax 4000 bokse

Jeg har to Humax 4000 bokse. Software pakke 2.230.4
Den ene boks er kablet og den anden trådløs. 

Jeg har optaget flere af programmerne fra TV2: Beliggenhed, beliggenhed - som ikke kan afspilles. Det er også sket med diverse andre optagelser. 
Jeg har genstartet boksene gennem indstillinger flere gange og slukket for knappen bagpå boksene. 
Intet at det hjælper. 

Jeg har også som foreslået i et andet indlæg,  gjort følgende:
Når du oplever fejlen hvor dine optagelser ikke vil afspille skal du gøre følgende:

1. Forsøg at afspille optagelsen så fejlen kommer frem
2. Gå herefter ind på live TV, på den kanal hvor optagelsen er foretaget (fx hvis optagelsen stammer fra TV2, så går du ind på TV2 i live tv)
3. Herefter starter du programmet forfra og afventer ca 10-20 sekunder
4. Herefter skal du nu gå tilbage til din optagelse under min side
5. Du burde nu kunne afspille optagelsen uden at få fejlen

Det hjælper heller ikke.
---
Jeg får også nogle underlige fejlmeddelelser af og til, f.eks. når jeg vil slette en optagelse "Du har ikke tilladelse til at optage i skyen", det giver ingen mening. 

Ind imellem ønsker jeg mig tilbage til de gamle bokse, hvor man kunne sætte dansk tekst på en dansk udsendelse, som man har optaget.

Og hvor man ikke fik 451 X-PVR fejlmeddelserne:
Det er desværre ikke muligt at optage (451X-PVR)
Du har ikke adgang til at lave optagelser i skyen (451 X-PVR)

Jeg skriver af ren frustration, da YouSees telefon er lukket for i dag. 

icon

Bedste svar af Radiomanden 13 December 2021, 11:46

Se original

Denne tråd kan ikke kommenteres

14 Kommentarer

Jeg har to Humax 4000 bokse. Software pakke 2.230.4
Den ene boks er kablet og den anden trådløs. 

Jeg har optaget flere af programmerne fra TV2: Beliggenhed, beliggenhed - som ikke kan afspilles. Det er også sket med diverse andre optagelser. 
Jeg har genstartet boksene gennem indstillinger flere gange og slukket for knappen bagpå boksene. 
Intet at det hjælper. 

Jeg har også som foreslået i et andet indlæg,  gjort følgende:
Når du oplever fejlen hvor dine optagelser ikke vil afspille skal du gøre følgende:

1. Forsøg at afspille optagelsen så fejlen kommer frem
2. Gå herefter ind på live TV, på den kanal hvor optagelsen er foretaget (fx hvis optagelsen stammer fra TV2, så går du ind på TV2 i live tv)
3. Herefter starter du programmet forfra og afventer ca 10-20 sekunder
4. Herefter skal du nu gå tilbage til din optagelse under min side
5. Du burde nu kunne afspille optagelsen uden at få fejlen

Det hjælper heller ikke.
---
Jeg får også nogle underlige fejlmeddelelser af og til, f.eks. når jeg vil slette en optagelse "Du har ikke tilladelse til at optage i skyen", det giver ingen mening. 

Ind imellem ønsker jeg mig tilbage til de gamle bokse, hvor man kunne sætte dansk tekst på en dansk udsendelse, som man har optaget.

Og hvor man ikke fik 451 X-PVR fejlmeddelserne:
Det er desværre ikke muligt at optage (451X-PVR)
Du har ikke adgang til at lave optagelser i skyen (451 X-PVR)

Jeg skriver af ren frustration, da YouSees telefon er lukket for i dag. 

Hej ritao, er et ligne link her omkring emnet.  

God dag, 

Omdømme 7
Badge +7

Hvor i det link er der noget der kan hjælpe på spørgsmålet. Det er der ingen steder så vidt det kan ses.

Hvor i det link er der noget der kan hjælpe på spørgsmålet. Det er der ingen steder så vidt det kan ses.

Når man kan jo rulle ned til hvad Kasper svare.. Ellers kommer du bare med et bedre svar-

Omdømme 7
Badge +7

Det er ikke længe siden at der er skrevet om at det stadig ikke virker med serie optagelse, derudover så har det svar intet at gøre med at der ikke kan ses optagelser, som er det trådstarter skriver om.

Det er ikke længe siden at der er skrevet om at det stadig ikke virker med serie optagelse, derudover så har det svar intet at gøre med at der ikke kan ses optagelser, som er det trådstarter skriver om.

Ja problemet er, at der er visse optagelser, der ikke kan afspilles. 

Det øvrige har været irritationsmomenter hen af vejen.

Jeg skal have ringet til YouSee, men det må vente, jeg passer barnebarn, der er sendt hjem pga corona.

Kræver det et teknikerbesøg, må det vente til corona er for ned ad gående.

Omdømme 7
Badge +7

Det der tidligere har været skrevet om angående at optagelser ikke kunne ses, er at det var en fejl hos You See. Der er ikke inden for det seneste skrevet om problemet på deres FB side, hvor mange kunder skriver om diverse ting/problemer. Så en kontakt til dem enten på FB eller til kundeservice må være det der gøres.

Har ikke længere TV fra You See, men da jeg havde har jeg selv været ude for samme problem, så kan desværre ikke afprøve noget angående det.

Har du prøvet at genstarte. dit udstyr både Router og Boks om det hjælper.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes-problem/optage/humax/art

Hvis ikke linket hjælper. Er der nok kun youSee kundeservice tilbage.

God dag,

Har du prøvet at genstarte. dit udstyr både Router og Boks om det hjælper.

https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes-problem/optage/humax/art

Hvis ikke linket hjælper. Er der nok kun youSee kundeservice tilbage.

God dag,

Ja alt udstyr en genstartet mange gange uden resultat. Jeg må have fat i YouSee.

Omdømme 7
Badge +7

Ja det må du, for det problem kan ikke afhjælpes her fra forummet. Du har gjort hvad man kan.

Du skriver din boks er trådløs, men du har antenne stik i ikke? For den fejl lavede jeg da vi startede op, jeg gik ud fra at trådløs var “trådløs” men nej, det er kun nettet der er trådløst der skal stadig antennestik i rø...på boksen. Men når det er sagt så har vi også nogle dage, men ikke hver dag disse problemer og kan ikke starte en optagelse inde fra soveværelset, og for samme slags meddelelser, men andre dage kan jeg godt. Jeg har for sjov lige været inde og prøve, og kan både optage alm. serie og stoppe dem igen, og slette udsendelser, så i dag den 14-12-21 kl. 23.10 virker det i Hvidovre :) 

Omdømme 7
Badge +7

Når den bruges på Coax, så skal den have en Antenneforbindelse, derudover er de øvrige funktioner via IP.

Når det så er sagt, bruges den på Fiber eller DSL, så er det en ren IP boks, da der på de platforme ikke er en Antenneforbindelse.

Omdømme 5
Badge +1

Uanset hvad, så kan der ses optagelser på YS-4000 boksen for mit vedkommende. Kabel og trådløs kan ikke tilsluttes samtidig. Vil svare til at tilslutte batteri med fjernbetjeningen, som er forkert sammesat?

Uanset hvad, så kan der ses optagelser på YS-4000 boksen for mit vedkommende. Kabel og trådløs kan ikke tilsluttes samtidig. Vil svare til at tilslutte batteri med fjernbetjeningen, som er forkert sammesat?

Jeg har to bokse, en der er kablet og en der er på trådløs. Jeg har talt med YouSee og bliver ringet op af en tekniker i morgen.

Jeg har talt med en YouSee tekniker, der optimerede internettet, det løste ikke problemet. Jeg skriver eventuelle kommende fejlmeddelser ned, hvis problemet fortsætter og kontakter så dem igen.