Spørgsmål

ingen undertekster visasat film family

Badge

Vi har nu i lang tid ikke haft undertekster. Undertekster er sat til under indstillinger.

hvad gør vi?? 

19 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Er det film der er optaget.? Der kommer ikke tekster på optagelser. Ses filmen på On Demand, så kan der fås tekster på.

Omdømme 7
Badge +10

Jeg testede lige Family, ligenu er der ingen undertekster på, i indstillinger står bare Ingen i tekst menuen, så det må være en fejl…

Omdømme 7
Badge +10

Btw, ved ikke om det har noget med de sender mange børne udsendelser med dansk tale og de på den ene eller anden fejl glemmer at få tekster på, men er det på engelsk eller tysk, kan jeg godt se film uden undertekster og forstå det…

Omdømme 2
Badge +4

Hej @ivanfabricius 

Først og fremmest, så beklager jeg naturligvis at du ofte oplever at underteksterne mangler det. 

Der er uden tvivl en fejl et sted, da vi oftest selv kan genskabe fejlen herfra - vi har meldt det videre til rette afdeling for et par dagen, så det kan blive undersøgt nærmere. Lige nu ved vi ikke om fejlen ligger hos os eller hos Viasat, men de gange de tidligere har været fejl med underteksterne, er det Viasat der har rettet fejlen. 

Jeg håber, at det er løst inden længe og beklager ulejligheden mange gange. 

Hvad er tidshorisonten for en løsning? Hvor længe skal vi vente før vi rykker for en opfølgning på problemet? Det er nu flere måneder siden vi har haft undertekster på alle Showtime/Viasat kanalerne.

Hos os gælder det tv via antennekabel.

Omdømme 7
Badge +10

Undertekster virker nu på V Family, har i prøvet mit tip? Man slår undertekster Fra og Til igen hvis der ingen tekster er og det virker på YS 4000 boksen nu.

Omdømme 7
Badge +10

Plejer at virke på Viasat film kanaler, Travel og BBC kanalerne.

Som skrevet så gælder det via antennekablet. Har ingen boks. 

Omdømme 7
Badge +10

Så kommer det jo an på hvilken TV mærke i har, så kan nok ikke hjælpe da jeg kun kender til Samsung og har aldrig haft kort i TV’et...

Omdømme 7
Badge +10

Men det er nok ikke noget Yousee kan gøre ved, da der pt. på boksen er undertekster på...

Men de er jo min udbyder og derfor "umiddelbart" deres ansvar.

Er min nye bil gået i stykker går jeg jo også til forhandleren for at få den repareret og ikke til producenten af dén del af bilen der er gået i stykker.

Bare min tanke. 

Omdømme 7
Badge +10

Men så længe i ikke oplyser hvilken TV mærke i har, kan ingen nok hjælpe, men heldigt et meste på V Family er med dansk snak om dagen, så børn forstår det...

Det er vel ikke tv'et der bestemmer det? 

Underteksterne burde vel være hardcodede eller?

Det er først efter vi fik de her "nye" kanaler, at problemet opstod.

Og kun på disse kanaler. 

Tv'et er et aldrende fladt LG. 

Omdømme 7
Badge +10

Det siger jo sig selv, at hvis det var Hardmattting der blev brugt, så ville der ikke være problemer, men det er tekstet på anden vis, haves der ikke en Humax boks, så er det TVet der skal, være i stand til at kunne modtage det anvendte tekst format.

Nu har der været en del andre der har beskrevet problemet, så jeg spurgte ud fra dén tanke, at problemet nok var gennemgående.

Men jeg forstår det sådan, at os med tv af en vis alder og mærke bare må acceptere, at der ingen undertekster kommer på de pågældende kanaler.?! 

Omdømme 7
Badge +10

Hvis der ikke kan fås tekster på en kanal hvor der skulle være tekster på, når de nødvendige indstillinger for tekst er aktiveret på TVet, så har det ikke det format for tekst som anvendes. på den pågældende kanal.

Jeg sidder lige og tester “Bagstiv i boblebadet”. Sporet med dvb-undertekster fylder 0 bytes. Dvs. der bliver ikke sendt undertekster med. Det giver derfor mening, hvis de mangler på dit fjernsyn. 🙂

(Jeg kan kun se et kodet signal. Jeg antager, at tv-guiden passer og jeg dermed sidder og tester på denne film.)

Omdømme 7
Badge +10

Nej, her i nat var der ingen undertekster, men de er der sommetider...

Omdømme 2
Badge +4

Hej @HenrikHEB 

Det er rigtigt nok et problem der har stået på i længere tid - fejlen ligger dog ikke hos os, hvorfor vi ikke selv kan fixe det. Vi er dog i dialog med udbyderen, da det naturligvis skal rettes - og gerne én gang for alle. 

Vi er på sagen, men pt. kan jeg ikke give en tidshorisont desværre. 

Besvar